• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • aigee

Juni: tror bebisarna har lite lugnare dagar med mindra händelser. oroa dig inte förräns sockret inte funkar på barba2!

ang nattsömnen så hann jag sova en halvtimme, det var ju kalas igår igen för N nu hoppas jag att kalasen är över för den här gången! inatt har jag bara behövt vakna för två toabesök och en gång för att mannen varit uppe och matat katten.... ja och så vaknar man ju när man vänder sig men jag ahr i alla fall inte missat två timmars sömn!

ni röstar väl idag tjejer??!!

• Piggley Wink

aigee. Jag började oroa mig när isvattnet inte funkade. Men maken första kommentar när han kom hem vid 23 var att " Jaja, den är väl inte som H, det kanske är en lite lugnare denna gången" Kanske det!

Var förresten bara tvungen att köpa en tröja åt H på HM i fredags, de hade en med Barbastark på. Vi kallade ju henne Barbastark när hon låg i magen. Syskonet är än så länge Barba2, men kanske är det en Barbabok, Barbaflink eller Barbaskön som tar det lite lugnare... Barbalala är inte heller fel FÅr fundera vidare på vem det egentligen är i magen...

H juni 07, syskon november 10
  • Minimalla

Ja ni vet ju säkert vad jag kommer skriva angående att det blir lugnt i magen ibland. Min rekommendation är så klart att man alltid ska kolla upp det om man känner sig orolig. Förlossningen tar emot oroliga mammor varje dag och en ctg-kurva och och/eller ett ul är väldigt snabbt avklarat.

Nu tror jag ju att lilla bebisen säkert mår jättebra inne i magen, juni, men med tanke på att du bär på gbs så tycker jag att du med all rätt bör få kolla lite extra om du känner dig orolig.

Frk kanin: Jag vet inte vad jag ska säga... blir så otroligt ledsen för er och framförallt lilla ärtis skull. Så orättvist livet är!! Jag önskar av hela mitt hjärta att det kommer ett litet syskon till er snart. Så jobbigt det du går igenom nu, hoppas innerligt att det ger resultat.
    Jag vet egentligen inte hur jag känner, det pendlar ju hela tiden. Ena dagen svävar man på små moln och gosar världens finaste lillebror och andra dagar är jag arg och bitter över det vi förlorat. Det är svårt, Charlie skulle inte finnas om vår Lilly dött. Konstiga tankar att brottas med. Ändå tror jag att jag mår väldigt bra trots det vi varit med om. Jag har (tillsammans med kuratorn) jobbat med mig själv så otroligt hårt det här året och det känns som jag kommit väldigt långt i sorgearbetet. Nu ska jag bara lära mig att leva med det här resten av livet, hitta någon slags balans.

*** Stella 060224 *** Lilly f/d 090908 *** Charlie 100727 ***
  • Mandra

minimalla > Du är så klok och fin Hjärta jag är övertygad om att du kommer hitta din balans och sätt att bära det här med dig .

• Piggley Wink

mini: Tack! Hjärta Man känner sig ju bara så töntig Skäms. Jag tror att den vänt sig igen, för nu sparkar den på urinblåsan igen, vilket den inte gjort sen dagen innan jag var inne på Östra för kolla när jag fick onda sammandragningar/förvärkar eller vad det nu var. Kanske var det bara så jobbigt att vända sig så den vilade ett tag sen. Nu vet jag iaf att jag ska testa med Rollokola innan jag oroar mig nästa gång Jag funderade också på det där med GBSen...
    Skönt att du har så bra hjälp av kuratorn, så att du kan hitta din balans! Resten av livet med de två underverk du har är ju verkligen nåt att arbeta för! Kramar!

• IdaVi

juni: Visst är det härligt med Barapapa-prylar! Ida älskar dom! Tyvärr vet jag inte vad dom heter, måste nog köpa en bok och öva lite på namnen
    Skönt att det är lite mer action i magen nu. Min har legat neråt en evighet nu, kommer säkert se ut som Conehead när h*n kommer ut

Mini: Klart det blir lite splittrade känslor kring er situation. Men vad bra att du går och pratar med någon, det är nog det bästa man kan göra.

Ego: Idag fick Ida gå till dagis. Hade pyyyyttelite feber igår morse, men inte igår kväll. Imorse var hon skitpigg och ville till dagis. Iaf tills vi kom dit, då kom krokodiltårarna och det gjorde ont i mammahjärtat. Men jag vet ju innerst inne att det går över.
    Längtar tills nätterna blir normala igen. Ida vaknar flera gånger per natt nu av hosta/drömmar/tappar nappen osv. Och igår fick hon en "riktig säng" och inte bara en madrass på golvet. Jag kommer knappt i och ur sängen med tjockmagen så det slutade med att hon fick sova hos oss från kl. 03. Vill iaf få några nätters normal sömn innan bebisen kommer.

Oj vad jag skriver....

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • asap

juni - Barbazoo lär det väl vara, med alla hästar och hundar ni har omkring er.

Lena - Hoppas det gått bra på dagis idag och att lilltjejen får vara feberfri nu.

• Piggley Wink

Lena: Jag köpte en Barbapapabok billigt på bokus, dessutom hade de Pippi-målarbok!

Assar: Ja, det är ju sant!

• IdaVi

Assar: Tack, hon har iaf varit frisk nu men är jätteklängig på fröken Johanna på dagis. Igår fick de ringa till oss 15.30 så vi fick hämta henne. Då hade hon knappt ätit och inte sovit.
    Hoppas det går bättre idag. De ska ju fotograferas också

juni: Det var ett bra tips för den blivande 2-åringen!

Ego: Var hos BM imorse och allt såg bra ut. Magen växer som den ska trots att jag inte gått upp i vikt på 2 veckor. Blodtrycket var också kanon så det kändes skönt att höra. Det var full rulle på lill*n och hjärtljuden låg på 158!
    Har nyss träffat kompisen som fick missfall och pratat med henne. Hon mår bättre nu även om hon så klart är ledsen fortfarande...

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • Piggley Wink

Lena: Det är ju toppen när magen växer utan att du behöver gå upp i vikt! Jag har funnit att ischias och sammandragningar så fort jag rör mig fortare än snigelfart inte är så bra för vikten

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8