Apropå mina åderbråck så har de inte försvunnit tyvärr. Däremot är de mindre svullna nu när det inte är 30 grader varmt längre. Men jag får fortfarande ont när jag står och går mycket och det värker när jag reser mig upp. Men som sagt, i somras var det faktiskt värre
Har även testat att ha sex och det har funkat, även om det liksom känns lite "knögligare" där nere
juni: Oj, vilken bystökning!! Här har jag bara ökat en storlek. Från B till C än så länge. Men mina bröst krympte nog efter förra gångens amning.
aigee: Gulligt med klapp på ryggen, men inte före tuppen har vaknat
Ela: Tror du blir skitsnygg imorgon! You rock girl!!
Mandra: Hos Ida upptäckte vi äggallergin andra gången hon testade kokt ägg. Hon fick en liten bit av äggvitan och det dröjde inte länge alls förrän hela kroppen var full med nässelutslag; på bålen, halsen, öronen, runt munnen, ryggen, benen osv. Hon såg förskräcklig ut! Fick sen veta att allergin inte alltid visar sig första gången man testar något nytt, utan ofta andra gången.
Men när vi tänker efter så fanns nog allergin där redan innan. Hon hade en dipp på viktkurvan (har iofs alltid legat under) och mycket eksem och torr hud. Så även när jag ammade så påverkades hon förmodligen av vad jag åt.
Frågade allergisks om det fanns risk att även nästa barn får äggallergi. Och med tanke på att både jag och maken är allergiska (höpollen, gräs osv) så är ju risken större. Men det behöver ju inte betyda att den får allergi och inte heller äggallergi. Så vi får se. Nu har vi ju ingen ägg alls hemma så bebisen lär ju inte utsättas för det speciellt ofta.
Ego: Ida hade 38,3 graders feber idag trots penicillinkur sen i tisdags kväll. Hopplös! Blir så depp! Ringde 1177 och förmodligen är det så att hon även har ett virus. Så vi får avvakta lite till... Men som det ser ut nu så blir det ju inget dagis på måndag heller
Väntar på att middagen ska bli klar, är vrålhungrig!! Ha en skön lördagskväll allihopa!