• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • Milla C
    Lena: 101010 är ett hett datum . Någon måste ju föra "traditionen" vidare. Vi har ju haft syskonfödslar 080808 och 090909, så då passar det ju bra med 101010
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Piggley Wink

Vi jobbar fortfarande på 101112, eftersom h är född 070605 Några dagar tidigt isf, men vem vet?

H juni 07, syskon november 10
  • IdaVi

juni: 28,6 låter ju inte som nån höjdare! Skönt att hon börjar piggna till!

Milla: Javisst, eller hur!

Ego: Idas äggallergi har inte försvunnit. Istället har pricken blivit större. Skit! Får fortsätta med total äggfri kost minst ett år till... Hade varit skönt om det hade vuxit bort. Nåväl, nästa år kanske

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • Milla C
    Piggley Wink skrev 2010-09-15 09:50:54 följande:
    Vi jobbar fortfarande på 101112, eftersom h är född 070605 Några dagar tidigt isf, men vem vet?
    Lucas passade ju på att komma fem dagar innan BF, så med din egen uträknade BF-dag passar ju det in superfint .
  • Milla C
    Lena: Jobbigt med allergin . Hur pass allergisk är hon? På förkolan syrran jobbade på förut fick de inte ens ha ägg i huset pg a ett allergiskt barn.
  • Billabong

Nu misstänker vi att det är en ny kindtand som gör nätterna smärtsamma för O, snarare än ont i halsen. Ngn som har tips på om man kan ha ngn bedövande salva på tandkött på de små?
    Vi (ffa sambon) har haft värsta natten hittills någonsinn sedan vi fick barn. O har gallskrikigt sig igenom natten, somnat kortare stunder o sedan skrikigt igen. Stackars honom - och oss.
    G är "bara" rejält förkyld vad det verkar, så när han väl somnat - vilket tar en halv evighet - så vaknar han iaf bara  ett par tre ggr för att han är täppt, kissig, hungrig, tappat nappen...

Lena: Så himla trist att Idas allergi blivit värre istället för lindrigare/försvunnen. S u c k . Det känns som worst case scenario när jag föreställer mig nästa pricktest. Vilken grad av allergi har hon på den 5-gradiga skalan? G slog till med en 4:a direkt...

Snygga datum ni siktat in er på, både Lena och juni!

• Milla C
    Sara: En kompis till oss tipsade om at ta lite flytande Ipren och gnugga på tandköttet om det är jobbigt för dem. Vi har inte behövt göra det själva, men han hade använt det till båda sina barn vid tandsprickning.

Tråkigt med allergier. Här hemma är det bara jag som är allergisk mot saker *peppar, peppar*. Hoppas att barnen slipper (även om man oftast fick godare mat i skolan som allergiker än annars).
  • Billabong

Tack Milla! Ska tipsa sambon om att dutta lite flytande Alvedon på tandköttet. Hoppas det kan lindra liten.

• Billabong

Och ja, vi får hoppas G och L slipper utveckla några allergier! Den godare skolmaten till trots.

• Piggley Wink

Ja, 28,6 är ju lite jobbigt

Imorgon får hon gå till dagis på em. Hon har inte haft feber idag och varit pigg och glad på eftermiddagen. Antar att det tog lite tid innan hon kom igång eftersom hon nästan inte åt nåt alls igår... Lämnar henne strax före lunch så hämtar min mamma lite tidigare på em. Maken har möten på jobbet och jag måste till skolan. Sen ska maken hämta nya bilen, spännande!

Idag har det varit lugnt med sammandragningar ända tills 21.15 då jag reste mig från köksbordet (hade suttit och skrivit skol-case 1,5 tim). Då blev den helt plötsligt stenhård, men eftersom jag bara gick till soffan och rasade ihop där så lugnade den sig fort

H juni 07, syskon november 10
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8