• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • aigee

lena: urk urk.... hoppas 1177 säger något riktigt klokt! lite snuva fixar man ju och lite febern nån dag men inte i över en vecka!!! Du ska vara trött, konstigt vore det annars! Hoppas att ni snart är friska!!

• Milla C

Hoppar bara in med en egorapport:
    Idag har farfar varit här, och han och maken tog med sig Gabriel och Lucas ut i skogen för att plocka bär medan jag fick ligga hemma på soffan och slappa (och hosta ). Nyss kom det hem en sovande pojke (Gabriel) och en väldigt trött, men vaken och glad pojke (Lucas). Och som Lucas såg ut! Blåbärsfläckar över hela ansiktet och händerna - ja, t om i håret . Det hade tydligen bara varit att sätta honom i blåbärsriset så plockade han av hjärtats lust alldeles själv. Nu sover han också (Slockanade så fort jag la honom i sängen), och de verkar verkligen ha haft en underbar eftermiddag.

Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Piggley Wink

Lena: Fy för feber så länge, tycker absolut ni ska försöka få ta ett prov och se om det är nåt hon kan få hjälp att bli av med!

Milla: Låter som en härlig dag för alla inblandade, förutom hostan då!

H juni 07, syskon november 10
  • aigee

milla: fick också gåvan att softa med datorn i soffan medan han är med N i svampskogen! Hoppas att de hittar massor med "kantaellej" vore så gott!!!

• Gladhannapanna

Uscha för alla snuvor! Båda tjejerna snorar en del, men är rätt pigga för övrigt och har ingen feber så det känns ändå rätt ok.

Agnes sov hos mina föräldrar i deras stuga inatt. Hon och mamma gick ut på vår brygga som är gammal och dålig och åkte båda i vattnet! Mamma fick upp båda två utan alltför mkt problem även om hon inte bottnade där de åkte i.
    Men förutom den incidenten hade de haft det jättebra! Julia njöt verkligen av att vara själv med oss igår, ett stort leende hela tiden!

Juni: Hoppas att det lugnat sig i magen, Ela önskar dig inget mer än lugn och ro nutan foglossning och kräk!!!

• Minimalla

Sparken: Grattis!! Vilka underbara nyheter och vilken drömförlossning du fick. Här blir det inga fler barn och det känns en aning vemodigt... men så är det bestämt.

Idag har vi samlat de närmaste och "firat" Lillys 1-årsdag som var i onsdags. Vi gick till graven med blommor, ljus, en nalle och ballong och sen fikade och lekte vi här hemma. Så sorgligt att tänka att vi skulle haft en liten tultande ettårig tjej här hemma nu. Jag är så glad och tacksam för Stella och Charlie, vet inte hur jag skulle tagit mig igenom den här veckan annars.

*** Stella 060224 *** Lilly f/d 090908 *** Charlie 100727 ***
  • Fialialej

Sparken: Stort grattis till lilla flickan!! Bra val av namn tycker jag.

Lena m.fl.: Usch för trista sjukor. Hoppas att ni alla blir bättre mycket snart!

Minimalla: Så fint med ert 1-års"firande" med ballong och allt mitt i er stora sorg. KRAM!

Ego: Kan knappt röra mig igen... För lång dag på köpcentrat idag. Misstänker att det är ligamenten som säger ifrån. Gör ont vid minsta rörelse. Blå! Hur känns sammandragningar förresten? Har glömt! Det här gör ont på samma ställe hela tiden och ännu mer vid rörelse.

• asap

Grattis Sparken!! {#emotions_dlg.flower}

Minimalla - Tänk att det redan har gått ett år. Gråter Låter som att ni haft en fin dag för Lilly. Kram!

• aigee

fia: sammandragningar känns bara av som att magen blir stenhård, som en vattenmelon, det spänner över hela magen. låter mer som om du känner av dina fogar! små steg, knäna ihop sova på sidan med uppdragna knän! mina bästa tips

mini: va fint ni gjort för att fira lilly. Ballong och nalle, och fika hemma. Måste vara oerhört svårt men samtidigt härligt med Lillys syskon! Kramar till er!

ego: kan inte vara inne, det är alldeles för varmt. sitter nu på altanen där det inte finns nån lampa och surfar... Vaddå gravi, jag?? Ikväll tog läggningen nästan 1,5 timmar. Blir arg på mig själv för att jag blir arg efter 20e nattnadet. Tur att min stabile lugne make kom hem och tog över!!  Nu sover min snoriga hostiga tjej gott. Förhoppningsvis hör hon inte klockan imorgon så att vi kan väcka henne med frukost på hennes andra födelsedag!!!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8