• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • aigee

ammäh!! Mitt inlägg från igår är BORTA!! morr

skulle sagt att Lena är ju superduktig som boar och bara har 50 dagar kvar.... här är det tio

hade också tänkt säga till Juni att det är läskigt med konstiga smärtor såhär i slutet men att det nog snart blir bättre.....

middag nu, återkommer!

• IdaVi

Pysslig: Tack! Nu lagar jag till råga på allt middag. Men sen får det vara nog!

aigee: 10 dagar?! Shit vad tiden går!! Börjat känna något ännu???

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • aigee

lena oj, va fel det blev. skulle stått tio färre.... alltså 40 dagar kvar.... eller 39 om vi ska vara noga!! sorry!!

• IdaVi

aigee: Tänkte väl, fick inte ihop det lite för det kändes som vi plussade ungefär samtidigt

Vad trött jag blir! Skickar maken till Apoteket för att köpa 2 saker (hostmedicin och febernedsättande till Ida). Och vad kommer han hem med? Jo, bara febernedsättande.... Nu får jag sätta mig i bilen och åka in till Apoteket. Allt ska man tänka på!! *hormoner*!! {#emotions_dlg.djavulsk}

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • aigee

lena: visst är det härligt att man inte alls på något sätt är gravid!! hihi du får klappa mannen lite.... inte lätt att vara gift med en gravidis (nu talar jag i och för sig för mig själv.... )

• malinkat

Juni, läskigt värre! Hoppas det inte kommer tillbaka *bort med allt ont*!

Orkar dock inte kommentera mer, ville bara säga hej Har mor & far på besök, taggtråden i halsen är kvar, rösten borta, limmet under ögonlocken konstant. Men det går  

• Piggley Wink

Hände en olycka här idag, precis brevid min gamla gymnasieskola. Tydligen är det trendigt att gå på banvallen den sträckan, man är en tönt om man går på gångvägen http://www.gp.se/nyheter/bohuslan/1.442805-klasskamrater-omkom-i-tagolyckan Hoppas úgdomarna skärper sig nu och att våra barn aldrig kommer på så dumma ideer!

Lena: Baka kakor är bra, men resten verkar var lite overkill

Idag har det gått bra, så länge jag inte går för fort är det lugnt. Nu på kvällen var det lite för jobbigt att röra sig alls då blev det sammandragningar direkt Tur jag kan sitta i soffan och förbereda morgondagens presentation

H juni 07, syskon november 10
  • Piggley Wink

Krya på dig malin!

Aigee: Jag funderade också på att 10 dagar verkade lite för kort, själv har jag 69-74 dagar kvar, beroende på hur man räknar... Är inte riktigt överens med ul

H juni 07, syskon november 10
  • Billabong

juni: Nu hoppas jag att du suttit stilla i soffan hela kvällen. Sedan är det bums isäng och sova gott hela natten.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8