• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • Milla C
    Lena: Vad sa de på 1177? Hoppas att ni har fått eller ska få komma till en doktor med Ida. Det kan ju inte vara bra att ha feber så länge. Kanske en "bacill" som snabbt ger sig av med härlig pencilin .

Mini: Förstår att det skär i mammahjärtat att tänka på Lilly. Det verkar som att ni fick ett fint firande, och vilken tur att du har dina fina barn omkring dig som ger styrka. *Kram*

aigee: VIsst är det frustrerande när man nattar, och nattar, och nattar... Men jag tycker själv att det går ganska bra de dagar då jag inte tänkt att jag ska göra något speciellt efter nattandet. De dagar då man hinner tänka "Om barnen somnar fort nu hinner jag göra..." - tappar jag deffinitivt tålamodet lättare.

Ego: Har inte sovit mycket i natt heller, men de senaste två nätterna har det inte varit för att barnen har hostat eller gnällt, utan för att jag själv hostat som en tok. Har ringt VC på morgonen, och de ska (förhoppningsvis) ringa in ett recept på en hostmedicin som fungerar. Får tyvärr inte ta Cocillana, för jag är allergisk mot morfin.
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • södermalm

Jättegrattis till lilla Sofia Sparken!!!

Lena - hoppas ni har fått hjälp och att Ida mår bättre!

Mini - vad bra att det blev till en bra dag i alla fall, när ni fick "fira" och tänka lite extra på er lilla Lily.

Idag går jag in på dag 15 med hosta och täppt näsa men tycker mig märka en viss förbättring Inte nässpray fullt så ofta och inga minuterlånga hostattacker.

Skön helg, med mycket utomhus. Killarna älskar verklgien att vara ute och upptäcka i trädgården bägge två. Stor dag i lördags förresten - K gjorde nr 2 på pottan och L tog sina första steg 4-5 st till stora applåder...

• IdaVi

Tack allihopa! Det slutade med att jag inte ringde 1177 för vi tyckte Ida verkade må bättre. Sen slutade det ändå med att hon hade 38,5 i feber igår kväll. Men imorse var febern borta (36,5), men hon hostar fortfarande massor och näsan är helt förskräcklig. Syrran tar hand om henne idag så jag kan jobba lite, och inte bara vabba innan nästa föräldraledighet

Kram till alla som sover dåligt, har foglossning, svettas eller mår halvkrasst. Och kram även till alla som mår bra. Ska försöka få lite gjort på jobbet, ska smita tidigare och klippa håret idag. Hoppas inte hon sätter saxen i ögat på mig när jag får mina hostattacker!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • kaz

Mini: Stor kram! Fint att ni firade Lilly! Tänker på er!

• malinkat

Grattis Sparken, vad härligt!!!

Och så fint ni gjorde till Lillys födelsedag Mini - även om man önskar man kunde fira den på ett helt annat vis, tror jag ni har hedrat hennes minne så som hon skulle gillat, med ballonger och lek!

Sen orkar jag åter igen inte kommentera mer, men har läst allt  Förkylningen är ihärdig, mamma & pappa har just åkt hem till Sverige och jag har läkarbesök 16.00 - med två barn som sällskap - för min jobbiga hosta. Fattar det inte, varje gång blir det så himla mycket slemhosta som verkar sätta sig i luftvägarna....

• Gladhannapanna

Stackars alla hostare!!! Jag får själv hosta vid varje förkylning, den brukar hålla i sig i månader! I höstas sa Agnes astmaläkare till mig att jajg skulle kräva en utredning för det är troligt att jag också har astma. I våras gjordes utredningen och jag står nu på kortison varje dag mot astma plus att jag har luftrörsvidgande vid behöv. Vilken enorm skillnad det är vid varje förkylning.

Mitt tips till er som ofta får långdragna hostor är alltså att ta kontakt med vc och be att få bli utredda!

Båda våra tjejer är rejält snoriga men rätt pigga så de är på förskolan idag.

Funderar på om jag ska åka till Ullared imorgone ller om det är att utmana ödet...

• IdaVi

Mini: Oj, missade ju Jättefint gjort att fira Lillys födelsedag

Pyttis: Jag hade problem med ansträngningsastma när jag var yngre. Känner av det ibland fortfarande och får alltid kraftig hosta vid förkylning. För 2 år sen fick jag åka till akuten pga hosta och andnöd. Läbbigt!
    Ullared låter skojsigt och nu är det ju lite mellanperiod (från lön och barnbidrag osv). Jag var ju där för 10 dagar sen ungefär och det var jättelugnt då med.

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • Piggley Wink

Mini: Klart Lily skulle ha en ballong! Fint att ni pratar om och firar henne, måste vara skönt för både er och storasyster frå utlopp för sina funderingar och tankar och känslor.

Idag har jag arit hos bm, allt var bra, järnvärdet hade tom gått upp lite. Svaret på urinprovet ringde de efter när jag var där och det var precis lika många B-streptokocker nu som för nån månad sen. Det var 1000 st per någonting, för att man vanligtvis ska behandla så ska det vara 100.000 st. Jag fick Kåvepenin ändå för de tror att sammandragningarna kan bero på GBs så för att lugna dem kan tydligen Kåvepeninn vara super. Känns bra att bli tagen på allvar! Ska hämta ut dem när jag hämtar H på förskolan, nu tillbaka till "Quality from Customer Needs to Customer Satisfaction", intressant men jag är jättetrött så jag funderar på en tupplur... Körde min syster till sjukhuset i morse, hon har opererat axeln idag. Gick upp kl 5 och sov jättedåligt innan så jag är lite matt...

H juni 07, syskon november 10
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8