• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • IdaVi

Tack för alla tips! Men idag är febern bättre, ögonen mindre variga och tillståndet lite bättre så nu behöver jag ju inte vänta. Men det är klart man skulle kunnat ringa och fråga om råd, jag är nog lite larvig sådär

juni: Härligt med vecka 30!! Här känns det som ungen är på väg ut ibland för det liksom trycker på och gör ont i underlivet/slidan. Men den är inte ännu fixerad, men däremot väldigt långt ner. Kanske inte fixerar sig heller iofs...

Sara: Blev du inte rädd av simhoppet då?!!

Nu är vi hemma alla 3. Mannen är ju så snorig och jag har haft skitont i halsen i natt och hostat. Och sen har Ida varit vaken mellan 03-05 och hostat och när hon inte hostat har hon sparkat mig i magen halva natten. Blir dåligt med skönhetssömn nu för tiden

Har bakat kakor för 2:a gången i mitt liv. Tror jag börjar boa rejält! Luktar gudomligt här hemma! Önskar jag kunde bjuda er på lite fika Kaffe, för maken är inte intresserad av kakor och bullar. Men desto mer till mig!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • IdaVi

Gulp! Såg precis att det bara är 51 dagar kvar till BF!! Vad tiden springer iväg?!!

• Piggley Wink

Lena: Jag kommer över på fika!

Aigee: Hoppas bihålan lugnar sig fort, bihåleinf är nåt av det värsta jag vet!

Sara: Jag funderar på om det inte var just huvudstupa läge som Barba2 la sig i igår,helt plötsligt så är det en helt annan känsla... H lade sig rätt tidigt neråt, själv vände jag mig sista dagen (men åt fel håll så det blev KS).

Idag har jag hälsat på hos Östra Sjukhusets kvinnoklinik. Vaknade i natt med FRUKTANSVÄRT ont i magen. Kunde inte somna om på 1,5-2 tim . På morgonen var det lugnare så jag åkte till skolan, men blev värre och värre under förmiddagen. Ringde 1177 och efter många m och men med strulande telefoner så fick jag komma till Östra. Det var aldrig nån tvekan om att de ville ha dit mig när jag väl fick tag på dem. CTG såg bra ut, bara lite bakterier i urinen (men ska lämna mogonurin hos mitt vanliga mvc imorgon för odling), livmodertappen var stängd, men lite i kortaste laget. Hon kunde dock inte bedöma om det är så att jag har e kort eller om den förkortats. Fick order att ta det lugnt en vecka, inte så himla lätt.... Jaja, jag ska ligga i soffan och äta praliner i helgen iaf

H juni 07, syskon november 10
  • asap

juni - Sköna besked från spec-mv. Det verkar som att du fått många bra svar. Otäckt med ont i magen, dock! Försök att ta det så lugnt det nu går som högskolestudent/småbarnsmamma.

Lena - Kakor!? *Lystrar som kakmonstret*

• Billabong

Lena: Så bra att hon blivit bättre "av sig själv". Hoppas att ni alla tre i familjen (än då länge) kryar på er snabbt nu och får känna er friska sista tiden innan bebisen gör entré!
    Jag vet inte vad jag blev när han damp ner så där istället för framåt mot mig... Just då var jag bara jä#¤&t motiverad att dyka ner och fiska upp honom. Var inte skärrad efteråt eller så och instruktören var nog imponerad av att jag mest bara agerade snabbt utan att stirra upp mig och O. Hon berättade för de andra i gruppen om vad som hänt och konstaterade att "Det var tur att han har en rutinerad mamma som snabbt och lugnt hämtade upp honom från botten" (det finns flera nybörjare i gruppen). Direkt efteråt fick han så klart dyka i tre gånger till, så att han inte skulle ha ngt ev. obehagligt minne med sig därifrån. Och det verkade han inte ha - men han gjorde inte om simhoppet utan gjorde "som man ska" sen.
    Låter som om att det är ordentligt boande på gång, minsann! Som du frestar med nybakade kakor!

juni: Hoppas det går bra att dra ner på tempot. Det är ju viktigt att inte stressa - som du vet.
    Hur går det med indiern? Eller det kanske är i 1-3årstråden du skriver om det, kom jag på...

• Piggley Wink

Sara: Indiern har kommit igång lite, han har faktisk presterat en del til det case vi ska lämna in på fredag. Lite jobb dock med texten för det där med mellanslag och stor bokstav efter punkt verkar inte så poppis i Indien

• IdaVi

juni: Vad läskigt med det magonda! Hoppas du kan få lite lugn och ro så det lugnar sig för dig!

Sara: Bra gjort av dig. Känner jag mig själv rätt så hade jag nog blivit ganska skärrad. Men har man tur kan man ju behålla lugnet under tiden det händer.

Ego: Det blev visst vab hela veckan. Ida hade näsatn 39 graders feber igår kväll igen. Idag verkar hon dock bättre, men är fortfarande jättesnorig och hostar massor. Så det slutar väl med att jag jobbar MAX 4 veckor innan nästa ledighet. Om jag inte behöver vabba mer

Nu ska jag ta mig en efterlängtad dusch medan Ida leker bra för sig själv

• Piggley Wink

Idag är det lugnare i magen, har sovit gott hela natten och om jag inte går för fort (dvs sniglar fram) så är det lugnt... Lämnade urinprov i morse på mvc, kanske ska ringa dit för jag kom innan de öppnade så sköterskan var nog inte riktigt i form än.

• IdaVi

juni: Skönt att det lugnat sig lite.

Skulle inte ha sagt för mycket om att Idas feber gått ner osv. För nyss hade hon 38,6 igen! F-n! Har pratat med BVC och har det inte blivit bättre imorgon ska jag ringa sjukvårdsupplysningen. Men det kanske jag gör redan ikväll, för hur lätt är det att få en tid på helgen?! Har iofs fått det förut, på jourmottagningen, men ändå

Och så har jag varit alldeles för duktig här hemma; rensat ogräs i trädgården, tömt krukor på gamla fula blommor, tvättat kläder, laddat diskmaskinen, plockat undan papper och tagit hand om hängig tjej.
    Nu protesterar fogarna och underlivet så jag tänker sätta mig ner med en kopp te och några hembakade kakor. Because I'm worth it!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8