• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • Kusin Knase

Aloha. Lååång tid, ingen sjö. Sorry. Har tusen projekt som vanligt ... Som jag tänkte rapportera kort om här!

Dels har jag en stor klädinsamling till barnhemmet som min son var knuten till, så har ni hela, rena vår-, sommar- eller höstkläder för barn 0--7 år att skänka, så tar jag mer än gärna emot! Inboxa mig i så fall.

Dels är även adoptionsboken färdig. Men den får jag ju inte göra reklam om här, så det gör jag inte!

När allt med klädinsamlingen är klart får jag göra nya ryck här och läsa ikapp de senaste månaderna ... :-P Inboxa mig även om ni vill ha mitt FB-namn!

KRAM.

Vår adoptionsbok Längtan till Lillebror går nu att förhandsbeställa på www.litenupplaga.se/687 !
  • Piggley Wink

Böckerna kom fram idag, det är bara en som inte kom och den kommer på måndag så det är helt OK. Så nu är bokus inte på min egen svarta lista längre

Knase: Kul att se dig!

Idag har vår lilla valp tuffat till sig! Hon snor skor och leksaker på löpande band så imorgon blir det städning och undanplockning! Ingen leksakslåda i vardagsrummet längre, HURRA! Bra att ha en anledning till det . Hundarna får ju bara vara i nedervåningen, dvs hall, kök och vardagsrum, så det är ju lätt att ha sakerna på de andra våningana...

H juni 07, syskon november 10
  • Mandra

Kusin Knase > Yey, jag har ett gäng kläder jag hade tänkt blocka bort  men när jag läste ditt inlägg så gav du mig ett tusen ggr bättre förslag

Föresten alla omföderskor.. jag måste ju berätta hur en van ...errrm.. andragångsföderska (jag) kan lyckas slappna av så hon somnar mellan krystvärkarna. Haha.. jag snarkade Drömmer tom mellan dom.
    Så för dom som inte hade en superlätt förstagång, kan få revanch och få en jättefin och avlappnad andra gång. *pepp pepp*

• Milla C
    asap skrev 2010-09-03 14:18:06 följande:
    Milla - Va? Inget ego? Jag tror inte jag bara talar för mig själv när jag tycker att det är de bitarna som är roligast att läsa i allas inlägg.
    Kanske det kanske . Men allvarligt talat så känner jag själv att jag nästan alltid "måste" kommentera vad andra har skrivit genom att dra paralleller till något jag själv varit med om. Inte så snällt att göra så hela tiden.
    IdaVi skrev 2010-09-03 15:05:56 följande:
    Milla: Hoppas förresten du fick dig en liten power nap!
    Nope ! Lyckades inte slappna av tillräckligt för att hjärnan skulle gå ner på normalvarv och jag skulle kunna somna.

Se där! Helt ego igen !
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Kusin Knase
    Mandra skrev 2010-09-03 21:29:37 följande:
    Kusin Knase > Yey, jag har ett gäng kläder jag hade tänkt blocka bort  men när jag läste ditt inlägg så gav du mig ett tusen ggr bättre förslag
    Braaaaaaaa!! Förresten, skor, gosedjur och andra leksaker behövs också!
    Vår adoptionsbok Längtan till Lillebror går nu att förhandsbeställa på www.litenupplaga.se/687 !
  • Mandra
    Kusin Knase skrev 2010-09-03 22:30:28 följande:
    Braaaaaaaa!! Förresten, skor, gosedjur och andra leksaker behövs också!
    åh så bra, jag har en vän som sa att hon ville skänka deras 3 kartonger mjukdjur till välgörande ändamål. Ska höra om hon har dom kvar.
  • Milla C
    Juni: Hoppas att ni får till ett bra samtal kring vaginal förlossning/KS. Jag tror också att det är väldigt svårt att garantera att din rygg inte blir påverkad av en vaginal förlossning, eftersom man ju faktiskt inte kan veta på förhand exakt hur den kommer utvecklas.

Lena: Förstår att det är stressande att din ersättare försvinner så här precis när h*n "börjar behövas".

Aigee: Min man brukar fråga mig om jag springer runt och kollar i vrårna när jag är hemma hos andra människor. Eftersom svaret är "Nej" så tycker han inte alltid att det är nödvändigt att fara fram som en skållad råtta med dammsugare och skurmopp bara för att vi ska få besök .

Knase: SKa leta "i gömmorna" vad som finns. Jag har redan lovat bort det mesta av kläderna, men några par skor och lite leksaker kanske finns.
  • Milla C

Och så bara "måste" jaf skriva ett ego.inlägg också .

Det har blivit sååå bra med Gabriel och Lucas gemensamma rum ! Det tar ibland en stund för dem att somna - mest för att Lucas kan få för sig att stå och hoppa och hojta i spjälsängen   - men både de och jag sover helt klart bättre på nätterna nu (vissa nätter undantagna). Mitt och makens "nya" sovrum är väldigt likt det vi hade när vi bodde i lägenheten i Skarpnäck, så där har jag kännt mig "hemma" ifrån första natten.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8