• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • Bubbis10

Hej tjejer!
    har inte glömmt av er,men har fullt upp med min lille prins..hihi han e så snäll men jag kan inte sluta å gosa på han , hahaha så jag hinner knappt sitta vid datan. Men vill tacka er alla för stöd,pepp å gratulationer.
    Hoppas ni alla mår bra, kramar

• malinkat

Förresten Ela, vad gulligt med MMS:et!!! Ta till dig!! Och jag håller med Tilda, du ska inte bara köra på, för då kör du in i väggen. Snart har du tre underbaringar som behöver en mamma som orkar, se vart du kan hitta hjälp, och kraft, och ta emot. 4 månader kan kännas vansinnigt länge! Kan du komma iväg själv, på något SPA eller så (Skepparholmen rekommenderas högt, där var jag som gravid)? Bara en övernattning, eller tom två, ensam eller med en kompis, låta gubben ta hand om kidsen?
    KRAM!

Pregga, klart du är upptagen!  

• IdaVi

Assar: Jag tycker du har varit skitduktig utan att ha fixat med fotoalbum

Ela: Låter som du behöver lite avlastning och vila nu. Hoppas det lugnar sig snart. Kram!

pregga: Sniffa lite bebis åt mig också är du snäll

Nu ska jag påbörja läggningen av Ida. Tar ca 1 timme var je kväll, men kanske kortare idag när hon varit på dagis från 7.00-16.00?! Kan man ju alltid hoppas iaf...

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • aigee

lena: känner igen mig!!! har tagit bort sidan på Ns säng så hon kan kliva upp själv... både bra och dåligt det där...

idag mycket sammandragningar. Det gör ju inte ont men det är bökigt!

• IdaVi

aigee: Jaa, det är bara att ha tålamod. Vi ligger bredvid tills hon somnat, kanske inte så smart men det får vara så så länge. Idag somnade hon på ca 15 min inkl. välling.
    Jobbigt med sammandragningar. Man får liksom stanna upp och göra - inget - då

Har fått hem en hel kasse mat från Linas matkasse. Men vem orkar börja med lammspett så här dags??!! Näpp, får bli te och smörgås istället och så kolla på överviktiga amerikaner medan man svullar i sig ostskivorna

• asap

Lena - Oh, överviktiga amerikaner!? Jag älskar "tjockisprogram", vad tittar du på?

• aigee

Lena: ja man får liksom vackert ligga där på det hårda golvet och nynna en timma. En kvart!!! Jag blir lite avis. MEn det kanske blir sådana tider här med vad det lider. Och sammandragningarna.... jobbigast är det när man sitter i soffan och verkligen inte gör nåt alls.... men man får tänka att kroppen och bebisen övar samarbete inför dagen D Bara 49 dagar kvar!

här blir det nog fil och macka...

• IdaVi

Assar: Halvt ton tonåring heter det och går på 3:an nu. Har du sett Jamie Olivers matrevolution i USA nu då? Skrämmande vilka matvanor de har over there! Jag har ju själv bott i USA och gick upp 15 kg på 13 månader! Puh!

aigee: Har du några tips på bra vaggvisor får du gärna delge mig dom. Jag kan bara typ när trollmor har lagt de 11 små trollen och en till som jag helt förträngt nu. Blir lite tjatigt i längden
    Kroppen övar så vi bara behöver nysa ut bebisarna sen. Blir ju perfekt!

Mat - NU!

• IdaVi

Assar: Precis! Men chicken nuggets kände de igen och fick pizza till frukost och mjölk som smakar jordgubb eller choklad (från kor som betar på choklad då eller)?
    Inte heller fick de använda kniv och gaffel, bara sked, och skolan var från 4-10 år!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8