• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • IdaVi

Tack för länken förresten! Perfekt!!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • Piggley Wink

Kikar in lite, orkar inte läsa tillbaka så långt men förstod att Assar fixat fotoalbum, imponerande!

Här var det första skoldagen idag, massor av sammandragningar och väldigt lite ryggont så det var en bra dag . Passade på att hämta ut babybox och titta på bilbarnstolar på vägen hem. Vill ha en med isofix (måste byta ut en våra tre stolar), de hade endast Akta Craco DuoLogic, vi är nöjda med vår men jag ville gärna se om det fanns fler bra att välja på. Någon som har tips?

H juni 07, syskon november 10
  • Piggley Wink

Hade missupfattat Assars albumprestation, men det var ju en hel massa andra prestationer istället! Imponerad!

Ela: Kram! Känner mig precis som du emellanåt och då får ju jag sova för det mesta (valpen är inte lika duktig som H på att sova hela nätter ). Fy för kräkningar , jag mår förresten bara illa om jag använder tandkräm när jag borstar tänderna, så jag använder FLUX emellanåt istället... En bekan som är tandläkare sa att det inte är några problem att borsta utan flour ett ta, eller att inte borsta alls om det inte går - då kan man skölja och tugga bra tuggummi istället... Håller med de andra att ni behver avlastning emellanåt för att få sova lite!

M73: Jag tycker extrafilm är smidigt att jobba med.

• Piggley Wink

Lena: Får ni ha Ida på dagis om maken är hemma? Det får man absolut inte här

• södermalm

kramar också om Ela

Själv har jag för andra gången på tre veckor åkt på dunderförkylningen aaaaahhh...Killarna snörvlar också lite men verkar rätt ok.

L hade varit rätt ledsen vid lämning igår - hoppas bara det går bra idag. Idag är sista dagen för mig på 100% imorgon börjar jag jobba 75% och mannen går tillbaks till jobbet och har redan varnat om hur mycket han behöver jobba i höst. Puh...ändå tycker han att jag skall titta efter jobb, känns ju som om man inte vågar det om jag måste kunna vara så flexibel... Ja, det här hade kunnat bli en lååååååååååång diskussion, bäst att jobba ltie istället.

Sara - gå och lägg dig  på kvällarna

• IdaVi

juni: Skönt att första skoldagen gick bra. Förra gången spydde jag varje gång jag borstade tänderna. Har klarat mig denna gång, även om det är nära ibland. Men Flux smakar ju apa tycker jag, beror nog på alla kräkningar
    Maken är hemma pga inskolningen så det hoppas jag Iofs är det inte kommunalt vårt dagis så reglerna är ju kanske lite lättare att "ändra på".

Puh, är definitivt inte van vid de här tidiga morgnarna! 06.00 ringer klockan nu och 07.15 lämnar jag Ida på dagis. Gick bra idag så det känns skönt. Idag ska Ida till frissan för första gången och få bort pottfrisyren

Näpp, dags för lite kaffe tror jag! Kaffe

• IdaVi

Måste bara fråga hur ni har resonerat kring tjänsteresor under graviditetens sista tid. Hur länge "törs" man åka iväg på tjänsteresor? Nu pratar jag bara om tågresor och mina ligger ju på ca 2 timmar enkel väg. Men 2 timmar kan ju kännas som en evighet om man börjar få värkar eller om vattnet går??!!

• asap

Lena - Pizza till frukost! Kräks Blärk!

juni - Nej, några album blev det ju tyvärr inte, men lite annat istället.

Lena - Jag har inte varit sådan att jag inte har vågat åka någonstans mot slutet av grav, däremot sett till att det är rimligt tidsavstånd hem/till maken. Men efter att ha blivit varse att hela "affären" kan rivas av på 45 min så skulle jag absolut inte våga vara några två timmar iväg om det blev en tredje grav här. Fast jag har inte fått för tidigt någon gång, och har svårt att tänka mig att det skulle hända, så det är nog bara de sista veckorna jag hade varit så försiktig. Två månader innan hade jag varit lugn som en filbunke.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8