• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • Ela
    Milla C skrev 2010-08-24 20:30:34 följande:
    juni: Jag kan genom syrrorna och en kompis rekommendera Avent Easy om du vill ha en manuell pump. Vill du ha en elektrisk så finns det säkert en Avent-pump som är så´n också . Kompisen hade en Medela (precis som jag) och fick bara ut ca 40 ml. Hon köpte en Avent och fick helt plötsligt ut mycket mer. Dessutom är den tydligen skönare att använda också.

Frk Kanin: Skönt med härlig sommar. Självklart hålls alla tummar och tår för lyckat resultat vecka 39 .Vad är jag då. Intentionerna finns där, men det finns inget fotoalbum alls för någon av kilarnaSkäms.

Sjukdomsrapport: Lucas har varit febrig, men haft bra humör idag. Han sitter helst och läser en bok eller pular med något, eller sitter nära i soffan och tittar på TV. Men nappen och goselefanten har varit ständiga följeslagare idag. Tråkigar är att Gabriel blivit sjuk också (mer om det i 2006-tråden för den som vill läsa). Imorogn VAB:ar maken iaf, så då är jag tillbaka på jobbet. Sedan får vi se hur det blir fortsättningsvis.
    Gör som jag och skyll på att det är bäst att göra albumen till alla barnen samtidigt så att de blir "likvärdiga". Annars är det ju liksom risk för att första barnets blir mest genomarbetat och ambitiöst och det är ju inte rättvist.

M Å ST E dock ta tag i det någon gång eftersom jag har låtit trycka upp svindyra pärmar på Bookbinders design med texten T:s respektive R:s första år. Men som sagt - jag måste ju veta vad trean ska heta och trycka upp en pärm till henne/honom innan jag kan börja jobba på dem på allvar.
    Två är dubbelt så bra
  • Ela
    Milla C skrev 2010-08-24 20:30:34 följande:
    Vad är jag då. Intentionerna finns där, men det finns inget fotoalbum alls för någon av kilarnaSkäms.
    Ja, tanken var ju egentligen att sudda lite i citatet eftersom det endast var detta jag kommenterade...
    Två är dubbelt så bra
  • Billabong
    Ela skrev 2010-08-24 20:44:40 följande:
    Gör som jag och skyll på att det är bäst att göra albumen till alla barnen samtidigt så att de blir "likvärdiga". Annars är det ju liksom risk för att första barnets blir mest genomarbetat och ambitiöst och det är ju inte rättvist.
    Åh tack snälla för denna eminenta ursäkt!
    Eller tja, det var iaf en bra ursäkt. Mina killar har visst hunnit fylla 1 år för 1,5 månad sedan o jag börjar jobba igen på måndag. Så jag BORDE ju ha fått det klart vid det här laget...
    Skönt att du har haft en sådan bra BM - min var också kanonbra men har tydligen också gått i pension nu enl. uppgift från en gravid kompis. Lyssna nu på henne och ta det lugnt på jobb och i hemmet framöver.

malinkat: Ajajajaj!

juni: Förstår förnuftsmässigt att det är tungt o jobbigt med stora behag, även om jag samtidigt känner viss avundsjuka. Har bara fått ha en yppig barm under kortare perioder, nu är det nog nära de vändstekta äggen barba skrev om i 1-3årstråden...

Frk Kanin: Håller självklart en tumme i stenhårt grepp för dig/er att det vill sig, så att det blir ett litet syskon till till storasyster.
  • aigee

tummar hålles för kaninen!!!

Hoppas att mina medsystrars gravkämpor ska bli bättre snart!!! Det gör ju så ont. Känns som att det räcker med att bli stor och tung!!

ego: drömmer så gräsligt tydliga och helt virriga drömmar på nätterna. I moprse vaknade jag av en dröm vid fem. tyvärr väckte jag mannen med ett hysteriskt skrattanfall ungefär fem sekunder efteråt..... Är det fler som drömmer galet??

• Fialialej

Tack för förkylningssympatier Ela! Förstår hur du menar med nysningar. Har haft hemskt ont i mag-"musklerna" de senaste dagarna av hosta och nysningar. Krya på er ni med! Vad synd att er braiga BM går i pension. Hon kunde väl ha jobbat året ut!

juni: Bra strategi med tentan! Det är ju skönt att få ordning på vinden också!

malinkatarina: Läge att ta det lite lugnt kanske! Farligt att motionera för mycket...

*Låtsas inte se alla inlägg om fotoalbum*

• Piggley Wink

Milla: Jag har tänkt kosta på mig en elektrisk, ska spana efter Avent! Den jag hyrde på sjukhuset var en Ameda men jag hittar inte dem i några webshoppar iaf i Sverige. Trist med mer sjukdomar

Jag har gjort Fotoböcker för Hs första, andra och tredje år på extrafilm.se, jättefina! Men nu har hon ju levt ett fjärde också

Ela: Bra ursäkt!

Sara:

malink: Trist med ont, mitt diskbråck gör mer ont innan och under mens, kan det vara några såna hormoner som spökar?

H juni 07, syskon november 10
  • Billabong

Tack snälla juni! Inlägg nr 50 i den tråden var helt underbar. Skrattar så jag gråter, och otränad som jag är får jag ont i mina magmuskler - det som är kvar av dem!

• M73

Hej frk kanin! Håller tummarna!

T feberfri idag, ingen ipren sedan tio igår kväll, men hostig... håll en tumme för att det ger sig nu! 

• IdaVi

Kikar bara in en kortis för att visa att jag lever. Hoppas alla mår bra, och ni som inte gör det får krya på er snart! Är så trött o seg nu för tiden så jag orkar inte kommentera just idag. Men jag har läst iaf

Sköt om er tjejer!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8