• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • Gladhannapanna

Grattis Pregga!!!

Juni: var irriterande med Specmvc!!!

Jag opererades ju i mars och ska göra om operationen. Igår fick jag ett brev från mottagningen där det står att kön till op är tre månader!!! SKa ringa imorgon och fråga om det verkligen är rimligt att jag hamnar i kön igen när det är en misslyckad op som ska göras om!

• malinkat

Grattis Pregga, vilken godbit!!!!!

Juni, sicken katastrof!! Men något gott fick du ju i dig Och du, sluta dammsuga genast - eller varför inte slänga ut mattorna redan nu? Om de ändå ska ut?

Lena, hoppas du är utvilad idag!

Milla - hur har denna natt gått?

Jag var på så uruselt humör igår, ensam med barnen, och de stackarna förtjänade verkligen mer än en gnällig mamma...  Idag har T tagit med sig barnen till flygklubben, så att jag får lite tid att jobba i lugn och ro. Skönt. Och till Millas info - Thorsten lyckades groundloopa igår...... två starter med spelet (heter det så på svenska??) som inte gick vägen riktigt, och så tog han in hjulet och landade...  inte en vidare bra ide. Han konstaterade att han måste öva avbrutna starter, och flyget ska in på reparation.  Men han klarade sig i alla fall helskinnad! 

• Milla C
    Pregga: {#emotions_dlg.flower} Grattis till prinsen! {#emotions_dlg.flower} Åh, så söt han är! Och bra att han äter duktigt och sover bra .

Lena: Hoppas att I somnade lugnt i sin säng och sov hela natten.

juni: Oj, ingen bra dag alls! Hoppas att ni fick en mysig kväll trots allt.

Pyttis: Man kan ju tycka att du inte ska behöva stå i kö när det är en "miss" ifrån deras sida.

M73: Oj, vilken feber på lilltösen! Hoppas att det ger med sig snabbt.

Ego: Barnen har trots den lite "knaggliga" nattningen sovit riktigt bra i natt. Lucas sov som en lite stock ända till tio över sex i morse (bara en nappistoppning på hela natten). Gabriel ropade att han var kissnödig vid midnatt, och sedan vaknade han tjugo över fem men somnade om till kvart i sex - och då var det makens tur att gå upp.
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Milla C
    Malin: Inget roligt med sånna dagar, men de händer ju tyvärr. När jag säger förlåt till Gabriel efter en sådan dag brukar han säga "Äh, det gör inget", så kanske tar de inte allt för stor skada iaf . Hoppas du får en lugn och konstruktiv dag hemma idag.

Malin/Thorsten:
    Groundloop är inte roliga. Jag har gjort två stycken. Den ena var på hemmafältet med en landning i medvind. Fältet tog slut, så det var bara till att lägga ner vingen, lyfta stjärten (på flygplanet ) och hoppas på det bästa. Andra gången var vid landning på en drygt midjehög havreåker under tävling. Den gjorde ont!
    Är det winch du menar? Landade han med infällt ställ också, eller missuppfattade jag det?
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Piggley Wink

Pregga: GRATTIS till den lille sötnosen! Härligt att det äntligen är klart!

Malin: Det har varit stor segeltävlingshelg här denna helgen, så det är säkert badjävlarna som länsat affären Ja, mattorna får nog åka ut idag! Tur att det gick bra med Thorsten iaf, lät läskigt det där även om jag inte riktigt fattade vad som hände...

Milla: Skönt att de inte väckte varandra, och att de sov rätt bra iaf (för det var det väl med deras mått mätt?)

Fia: Hoppas förkylningen ger sig FORT! Skönt att maken tog med sig dottern så du får vila lite...

Pyttis: Misslyckad operation borde ju göras om asap, eller åtminstone inom tre månader från förra operationen? Eller iaf tre månader från att de kom på att de måste göra om den? Fy vad surt att den måste göras om alls . Det är ju inte helt lätta att stå på nån slags väntelista för återbud heller när man jobbar och har barn...

H juni 07, syskon november 10
  • M73

missade ju att läsa innan jag hoppade in och gnällde... Grattis Pregga!

i övrigt säger jag bara tack o lov för alvedon! 

• Ela

Stort grattis Pregga! En riktig sötnos har du fått hem (och han får mig att längta till juletider ).

Två är dubbelt så bra
  • Mandra

pregga > Ojoj, vilken sötnos! STORT Grattis! Nu vart jag sugen på en till, så där får du inte göra hurru

malinkatarina > Oops och hjälp och phu och pfew så skönt att det gick bra

pyttis > men? det lät konstigt, den tiden borde de tänka om om.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8