• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • Fialialej

Grattis till lilla prinsen Pregga! Så fin!!

Tack för kryahälsningar aigee och juni!

Hoppas alla får en härlig söndag!

• södermalm

Helt slut efter att sambon spelat golf och jag har haft "fruarna" här på lunch. 5 barn blir lite småstimmigt men nu sover de middag och gästerna har gått. Nu skall jag lägga mig på soffan.

jättegrattis pregga till en ursöt liten kille"! Hoppas storasyster också är stolt och glad!

• asap

Pregga - Grattis! Söt!

Ida frågade mig häromdagen varför vi inte hade någon liten bebis? En som hon kunde klappa? Bara hon sade det kände jag att "ja, varför har vi inte det egentligen?"

• Milla C
    Malin: Hälsa maken att P inte behövde slipa om buken på "Ettan" nu i vintras - det var bara att måla på ny gelcoat efter landning utan ställ på asfaltsbanan här .

juni: De sov strålande för att vara dem. Tror att de känner trygghet i att höra någon annan sova i samma rum.

Gabriel har flera gånger sagt att han tror att jag har en bebis i magen. När jag säger att jag inte har det säger han "Men, hur ska vi då får en bebis?!" Har inte haft mycket till bebissug på sista tiden, men blev otroligt sugen när jag såg bilderna på Preggas lillprins...
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Ela
    asap skrev 2010-08-22 14:46:21 följande:
    Bara hon sade det kände jag att "ja, varför har vi inte det egentligen?"
    Heja Assar! Heja Assar!
    Två är dubbelt så bra
  • IdaVi

pregga: Åh vilken goding! Stort grattis till disco-killen! Kram på er!

Pyttis: Verkar ju orimligt att du får vänta 3 mån på en misslyckad op!! Ring och fråga tycker jag!

Milla: Tyvärr så gick det inte att få Ida att somna i sin säng. Hon sov hos oss hela natten, vaknade vid 06.30 och fick välling och somnade om lite halvt om halvt efter det. Men jag är sjukt trött. Vet inte om det är blodvärdet som gör mig trött, eller om det är dålig sömn. Vaknar ju flera ggr per natt antingen av Ida eller av att jag är kissnödig.
    Skönt att du fick en "skaplig" natt iaf, även om jag tycker kl. 06 är vääääldigt tidigt

Igår kändes det som förlossningen var på G. Hade molande mensvärk och ont i korsryggen och bebisen i magen var helt galen. Men det gick över som tur var

Imorgon är det inskolning på dagis. Ska bli spännande - och skönt! Tror vi alla behöver det för vi orkar inte med hennes tempo.

Har köpt en 90 cm-madrass som vi fixat till i Idas rum. Så i natt ska hon sova där är tanken, vi får väl se hur det går

Ha en bra söndagskväll allihopa!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • IdaVi

Smyger in för att berätta att Ida efter 15 minuters busande somnade i sin nya "säng"! Blir spännande att se hur det går i natt

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • aigee

Lena: alla tummar hålles!! Wihooo!!

Pregga: vilken liten godisbit du fått!! Jag längtar till oktober kan jag säga!!!

Kötid till misslyckad op verkar ju galet! Skäll lite och be dem förklara!!

EGo: idag har vi ÄNTLIGEN lyckats. Nora har BADAT. Nästan helt frivilligt. yes yes yes. Kanske vi kan vända trenden så smått. Det är nämligen inte kul att tvångsbada eller tvångsduscha en hysterisk tjej. IDag gick det riktigt bra! Massor med bubblor i badet, börja med lek och sedan stoppa i barnet. JAg har till och med fått klippa hennes hår!!! (ännu ett panikskrikmoment vanligtvis) Nu har hon fin pagefrissa igen!  Det bästa förutom en nöjd och glad unge var att JAG fick bada bubbelbad och göra lyxig hårinpackning etc!! Mumma! Undrar om jag ska fixa en snabb äpplepaj och äta med glass innan jag ska sova!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8