• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • Piggley Wink

aigee: man måste äta och dricka duktigt *nickar förnuftigt*

Funderar på att det väl måste vara ett bra tecken att inte Pregga visat sig sen igår morse? Hoppas lillkillen kommit och allt är bra.

H juni 07, syskon november 10
  • Tilda08

Juni: Nog måste det betyda att Pregga har fått åka till förlossningen till slut? Hon brukar ju vara inne ofta. Två dagar efter förskolestart är nästan på snudd rekord. Stackars H!

Aigee: Usch va jobbigt med stökigt blodtryck!

EGO: Min kompis har nu tagit "stöta-ut-tabletterna" i två dagar utan resultat. I morse upptäckte hon att de kom ut "bakvägen", HELA! Hon är totalt uppgiven nu och fick en tid hos läkaren igen idag efter att ha gråtit i telefonen.

Igår hade jag ett möte med min chef och en annan chef på avdelningen. Ett vanligt avstämningsmöte, men när ämnet kom in på saker som rörde mig, min kommande frånvaro osv blev min chef genast på dåligt humör. Och om jag berättar något som inte faller henne i smaken rent arbetsmässigt, systemfel som jag inte kan rå för osv, är hon nästan otrevlig i tonen. WTF! Om detta fortgår nästa vecka också, måste jag prata med henne. Det här är inte ok! Om det är något som jag gör fel får hon väl säga det, hon brukar inte vara rädd att säga ifrån. Och om det är min ledighet som irriterar henne... TOO BAD! Skrikandes

• Piggley Wink

Jaha, det är inte meningen att jag ska kunna fokusera i lugn och ro på pluggandet. Igår var det skola eller inte i höst, iddag var det bm som ringde och sa att jag har Streptococcus B i urinen. Jag hade ju uvi i maj, då var det kolibakterier, har aldrig haft uvi innan så de har nog aldrig odlat min urin förut tror jag. Nu gjorde de en odling för säkerhets skull eftersom jag hade uvi i maj. Då visar det sig att jag har nåt annat som när jag googlar inte alls låter bra inför förlossningen . Ingen katastrof, absolut inte, men det upptar mina tankar iaf. http://se.babycenter.com/pregnancy/antenatalhealth/physicalhealth/groupbstrep/ Här är info om GBS, är det nån mer som har det?

• Gladhannapanna

Juni: Trist med streptokockerna, men bra att de upptäckte det!

Är säker på att Pregga har bebis nu, hon skulle ju in på kontroll igår.

• Tilda08

Juni: Usch va jobbigt! Även om risken verkar vara liten för att det faktiskt ska orsaka problem, är det faktum att det finns en risk tillräckligt för att man ska oroa sig ordentligt. *kramar*

• Piggley Wink

Tilda: Ja, och i alla olika länkar står det att 5 % av barnen DÖR! Men iofs framgår det inte om det är 5 % av de barn som verkligen blir infekterade eller 5 % av de barn där mammorna har GBS...

• malinkat

Juni, en stor KRAM! Klart man oroar sig. Men skönt att det upptäckts, då är det ju chans att kunna förebygga en massa hemskheter!

• Piggley Wink

Hrmmm, har läst på lite till och bestämt mig för att tolka info såhär: 1-2/1000 barn blir verkligen smittade vid förlossningen. Av dem är det 5 eller 10-20% som dör och VÅRT barn tillhör inte dem. *sticker ner huvudet i sanden*. Sen att de kan infekteras innan eller dö i magen orkar jag inte riktigt ta till mig nu. Ska fundera på det lite senare, kanske fråga lite när jag ändå ska till spec mvc...

• Tilda08

Juni: Låter som att det är en oerhört liten risk att smittas till att börja med. Dessutom så får man ju ta med i beräkningen att det troligen är mycket större risk för barnet när man inte vet att mamman är smittad innan förlossningen. Du kommer att få all hjälp som finns och risken för just din bebis kommer att vara minimal!

• Piggley Wink

Tilda: Ja visst är det en liten risk, men när jag började lläsa så visste jag ju inte av vilka barn det var 5-20 % som dog... Att det händer nåt i magen innan är tydligen extremt ovanligt.

Usch vad jobbigt för din kompis, hoppas hon får snabb hjälp! Skönt att hon har dig att prata med iaf, stöd behövs! Hopplös chef, varför är hon så jobbig mot dig om hon tom själv har barn? Har det hänt nåt?

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8