• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • Bubbis10
    bluegrass skrev 2010-08-16 07:57:45 följande:
    Pregga- vilken idiot! Förstår att du blir arg! Spännande att det är så nära nu. Mysigt med hicka!

Tilda- stackars dig! Himla jobbigt med så tidig foglossning! Jag fick v 17 sist, men då hade jag tränat rel hårt fram till dess. Efter det slutade jag med all träning och då gick det över nästan helt.

Själv är jag i v 8 och mår bra. Lite orolig för att jag har så få symtom, men hade nog inte det sist heller.
    Tack...jo han e en riktig idiot aså...jag har ju skrivit en egen tråd om hela min situation å folk tycker det e förvånande att jag ens haft tanken på att låta han vara med, men nu e det nog.
    Milla C skrev 2010-08-16 10:05:40 följande:
    Tilda: Stackars dig som har så ont .

juni: Precis som Assar skrivit så är det definitivt inte så roligt med ett syskon att man inte kan somna .

Pregga:Fy, vilken karl ! Förstår att du inte vill ha honom med dig när det är dags. Finns det någon annan som kan följa med dig in?

Bluegrass: Jag hade inga symtom alls i vecka 8 när jag väntade G. <när jag väntade L mådde jag nog lite illa, men då var jag mest trött.
    jo jag ska ha med min mamma in å vi kommer be om full sekretess så han inte kan komma. aså jag pratade med Fl nu då jag hade värkar fr igår em fr ca kl 18.00-04.00 imorse ca , kunde inte ens sitta upp pga smärta i ryggen å idag v ar det hux flux borta -IGEN. behöver jag säja att det e liiite jobbigt?!
    aså jag älskar att vara gravid å detta e min sista gng så jag njuter av det, MEN då tycker jag värkar i så många timmar e onödigt, känns ju som om man blivit påkörd av en buss......men men jag vet vad jag får när det e dags...min älskade å mkt efterlängtade prins.

Inatt hände ngt konstigt, jag fick ett jäkla mutthugg, aså det gjorde så fruktansvärt ont, å så rann det till ngt grönt? ursäckta detaljer, men jag undrar så va det var? för det var inte vatten....
  • cilla67

Pregga, nämnde du det gröna när du pratade med förlossningen? Jag har för mig att det var så att om vattnet gick och det hade konstig färg skulle man raska sig in... Det lät skumt i alla fall. Ring igen om du glömde fråga om det förut!

• Bubbis10
    cilla67 skrev 2010-08-16 10:38:19 följande:
    Pregga, nämnde du det gröna när du pratade med förlossningen? Jag har för mig att det var så att om vattnet gick och det hade konstig färg skulle man raska sig in... Det lät skumt i alla fall. Ring igen om du glömde fråga om det förut!
    tack för omtanken, ja aså det kom som en liten klump grön/gul-flytning? lite mer propp? men jag frågade så det inte var grönt i fostervattnet för det är farligt, å då sa hon att om vattnet rinner å fortsätter så då e det allvarligt, men detta var antagligen bara en flytning då det bara kom lite å inget mer sen...
  • Tilda08

Pregga: Vilket AS!!! Om han inte är mer intresserad än så kan det va! Idiot!

• Bubbis10
    Tilda08 skrev 2010-08-16 15:38:14 följande:
    Pregga: Vilket AS!!! Om han inte är mer intresserad än så kan det va! Idiot!
    tack gumman, ja han e ett narsccistisk svin, han står å speglar sig å säjer-tror du inte jag kan få vilken tjej jag vill....? jag gör aldrig fel, utan det e andra som e sjuka...bla bla BLA!  japp, en riktig idiot! aset.
    Han ska inte vara med alls, har bestämt mig nu.
  • Gladhannapanna

Pregga: Förstår att du blev jättearg och besviken, hur kan en dator vara mer viktig än ens barns förlossning??????

Men nu måste ju lilleman förstå att det är dags att göra entre, att luras så där är inte alls snällt faktiskt!

• Bubbis10
    Gladhannapanna skrev 2010-08-16 16:05:35 följande:
    Pregga: Förstår att du blev jättearg och besviken, hur kan en dator vara mer viktig än ens barns förlossning??????

Men nu måste ju lilleman förstå att det är dags att göra entre, att luras så där är inte alls snällt faktiskt!
    ja jag brukar inte vara den som gråter om man säjer så..e rätt så hårdnackad, men det gjorde mig riktigt ledsen å jag insåg än en gng hur lite han bryr sig..trots att min omgivning påpekat det hela tiden.
    Vi fick ett utomkved i jan 09 å han lämnade mig 3 dagar efteråt med orden-jag orkar inte se dig gråta mer...vi sågs inte på ca 11 månader, knappt ngt...men kärleken e blind å det var även jag...så vi började om.
    Vi har kämpat i 2,5 år för att få en liten, å han säjer att det är det bästa som hänt honom....men ord e bara tomma ord..handling säjer mer.
    Nu känner jag dock efter att ha mailat ul bilder, messat magbilder, bjudit in till mvc möten, flera ul osv utan ngn respons att igår så var det droppen.

haha jaa eller hur, nu börjar värkarna här igen efter att ha hållt sig lungt under dagen, men fortsätter det nu så åker jag in för en koll...om det tilltar igen...Glad *hoppas*
  • Gladhannapanna

Håller tummarna!!! Tänk så lätt och snabbt det kommer att gå när det väl är "skarpt läge" dessa värkar har ju gjort massa nytta!!

• Bubbis10
    Gladhannapanna skrev 2010-08-16 16:23:38 följande:
    Håller tummarna!!! Tänk så lätt och snabbt det kommer att gå när det väl är "skarpt läge" dessa värkar har ju gjort massa nytta!!
    Hihi tack så mkt :) jo aså nu börjar dom lite igen å tilltar det så åker jag in på en koll senare ikv, såvida det inte bara släpper...ska ge det ett par timmar å blir det som igår, då åker jag in å kollar iallafall...Glad
    Vill ju hoppas att dessa värkar gjort en del iallafall...blev lite osäker innan om det var vatten som gick då det rann till, så jag ringde upp men dom trodde det var en flytning då det inte rinner mer efter det....å så jättemkt var det ju inte, men nu avvaktar jag å ser...
  • Milla C
    pregga: Håller tummarna för att värkarna håller i sig. Nu måste lilleman ändå förstå att det är dags att komma!
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8