• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • Bubbis10
    Gladhannapanna skrev 2010-08-17 12:53:21 följande:
    Pregga: Att han bara kan med!!! Bra att du håller den konflikten på avstånd just nu, du har bra mycket viktigare saker att lägga energi på!

Men jag blir mest fascinerad över att du inte fått din prins än med tanke på hur envetna värkar du haft!
    ja fattar du??? jag blev helt ställd sen fly förbannad!!! jag pratade just med Fr å han har inget att hämta där, dom står bakom mig till 110%. jag kommer få ett enskilt möte med dom sen för att signera faderskapet, å man kan erbjudas samarbets samtal men det e frivilligt.
    har du fött han än?? eh-IDIOT!

ja jag e med förvånad å trött, men har en tid på tors till bm å ska då kolla hur det ser ut nertill, om jag öppnat mig mm, å så blir det ev hinnsvepning, å kanske prat om igångsättning vilket jag helst inte vill.
    men då är jag i v 41 så....måste ju..
    Milla C skrev 2010-08-17 13:05:41 följande:
    Pregga: Jösses, vilken karl. Bra att du sa till honom att allt ska skötas via FR. Han lär ju få reda på genom dem när du fött din prins. Tycker definitivt att han har förbrukat all rätt att "kräva något" ifrån er.
    ja saken e denna, fast han hotat mig med-ska snitta halsen av dig osv, så erbjöd jag honom ändå att vara hos mig den första tiden för att bonda till vår son, jag sa det.du kan sova här första tiden med bebis på ditt bröst, du kan ligga brevid när jag ammar så ni får kontakt osv....å hans data går före hans son,s fl.
    eh, där tog även mitt tålamod slut. Men han lider av hybris å har fått för sig att mitt intresse ligger i han som man, hahahaha MAN?? eh nej, men det låg ett intresse att han skulle bli far till vårt barn.
    som sagt, pratade just med Fr å han har inget att säja till om. skönt aså...han får veta när han e född genom att Fr kallar honom att signera faderskapet å det kan ta mellan 1-2 månader efter att han e född. å även efter det så har han inget att säja till om. jag får dessutom ensmam vårdnad direkt....

hm, jag ska länka till min tråd om ngn är intresserad....

Tack alla ni goa för stöd...det betyder så mkt {#emotions_dlg.flower}
  • Bubbis10

Åkte in förut idag å kom nyss hem, jag har börjar öppna mig men det går sakta. Dom gjorde en rejäl hinnsvepning å jag e helt öm i muttan, den känns misshandlad. blöder efter det med, å ska ringa imon för en tid för ställningstagande å sättas igång, så förhoppningsvis senast fre så e prinsen här :)

• Gladhannapanna
    Pregga skrev 2010-08-17 18:35:58 följande:
    Åkte in förut idag å kom nyss hem, jag har börjar öppna mig men det går sakta. Dom gjorde en rejäl hinnsvepning å jag e helt öm i muttan, den känns misshandlad. blöder efter det med, å ska ringa imon för en tid för ställningstagande å sättas igång, så förhoppningsvis senast fre så e prinsen här :)
    Uscha för ont i muttan, men om det sätter fart på förlossningen så är det kanske värt det?
  • Bubbis10
    Gladhannapanna skrev 2010-08-17 19:28:29 följande:
    Uscha för ont i muttan, men om det sätter fart på förlossningen så är det kanske värt det?
    hihi heeelt klart värt det :) men den känner sig misshandlad......hahaha men va gör det, blöder åxå efter hinnsvepningen, hoppas nu..hahahaha
  • Milla C
    Pregga: Hoppas att lillprinsen kommer nu. Så att "misshandeln" inte var i onödan .
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Bubbis10
    Milla C skrev 2010-08-17 20:06:35 följande:
    Pregga: Hoppas att lillprinsen kommer nu. Så att "misshandeln" inte var i onödan .
    hahahaha jaaaa det hoppas jag verkeligen :)
  • Billabong

Hoppas också att hinnsvepningen gjorde susen, Pregga!
    Vad gäller pappan till din väntade (födda?) son, så vet jag inte riktigt vad jag ska skriva. Mer än att jag lider med dig - och sonen så klart.

Lena: Hoppas ni har det härligt på den barnfria spa-vistelsen! Och att åderbråcken lindras på köpet!

Hur är det med alla andra här?

Ego: Imorgon är det försenad 1-årskontroll för våra minsta familjemedlemmar. Hoppas det inte var ngt särskilt de borde kunna vid det här laget som vi missat att lära dem. Ska bli lite intressant att se längd- och viktutvecklingarna för dem nu när det gått 3 månader sedan senaste mätningen. Tycker att O tunnat ut lite och dragit iväg mer på längden. Missförstå inte, det är fortf. en väldigt stadigt byggd kille - men inte liiiiiika mkt Michelin över honom nu. Har svårt att skatta hur mkt det skiljer mellan dem i vikt nu, men tänker mig att skillnaden minskat lite. Nåväl, vi får se vad vågen visar. Däremot blir det nog ingen vaccination för Os del mtp att han varit sjuk och blev prickfri idag. Tänker att han får följa m och få sprutan vid Js 3-årskontroll som borde bli vilken dag som helst nu framöver.

Förresten, vi har ett problem. O bits. Fungerar inte i praktiken att punktbevaka honom hela dagarna. Fram tills idag har det bara varit G som drabbats, men idag bet han även storasyster rejält. Vi tar tag i honom, får ögonkontakt och säger "Nej O! Du får INTE bitas" och ser stränga ut med allvarsamma röster. Vad gör o? Precis. Skrattar. S u c k . Kloka råd?

• Bubbis10
    Billabong skrev 2010-08-17 23:39:35 följande:

Hoppas också att hinnsvepningen gjorde susen, Pregga!
    Vad gäller pappan till din väntade (födda?) son, så vet jag inte riktigt vad jag ska skriva. Mer än att jag lider med dig - och sonen så klart.

Lena: Hoppas ni har det härligt på den barnfria spa-vistelsen! Och att åderbråcken lindras på köpet!

Hur är det med alla andra här?

Ego: Imorgon är det försenad 1-årskontroll för våra minsta familjemedlemmar. Hoppas det inte var ngt särskilt de borde kunna vid det här laget som vi missat att lära dem. Ska bli lite intressant att se längd- och viktutvecklingarna för dem nu när det gått 3 månader sedan senaste mätningen. Tycker att O tunnat ut lite och dragit iväg mer på längden. Missförstå inte, det är fortf. en väldigt stadigt byggd kille - men inte liiiiiika mkt Michelin över honom nu. Har svårt att skatta hur mkt det skiljer mellan dem i vikt nu, men tänker mig att skillnaden minskat lite. Nåväl, vi får se vad vågen visar. Däremot blir det nog ingen vaccination för Os del mtp att han varit sjuk och blev prickfri idag. Tänker att han får följa m och få sprutan vid Js 3-årskontroll som borde bli vilken dag som helst nu framöver.

Förresten, vi har ett problem. O bits. Fungerar inte i praktiken att punktbevaka honom hela dagarna. Fram tills idag har det bara varit G som drabbats, men idag bet han även storasyster rejält. Vi tar tag i honom, får ögonkontakt och säger "Nej O! Du får INTE bitas" och ser stränga ut med allvarsamma röster. Vad gör o? Precis. Skrattar. S u c k . Kloka råd?

Tusen tack för omtanke, det värmer....Ingen bebis men en massa värkar, e så öm över magen att jag knappt kan tvåla in mig ens i duchen nu, blödde en hel del igår/natt så kl 8 ska jag ringa in för en tid om ställningstagande för igångsättning. jag e såå trött i kroppen nu å har ju bf idag.....känner mig usel men jag orkar inte mer....e jag hemsk som sätter igång det? han borde ju få komma när han e redo....suck..
  • Milla C
    Pregga skrev 2010-08-18 07:27:00 följande:
    Tusen tack för omtanke, det värmer....Ingen bebis men en massa värkar, e så öm över magen att jag knappt kan tvåla in mig ens i duchen nu, blödde en hel del igår/natt så kl 8 ska jag ringa in för en tid om ställningstagande för igångsättning. jag e såå trött i kroppen nu å har ju bf idag.....känner mig usel men jag orkar inte mer....e jag hemsk som sätter igång det? han borde ju få komma när han e redo....suck..
    Inte är du hemsk som tycker att det räcker nu. Klart att lilleman är redo att möta världen - han har ju gjort "utbrytningsförsök" i veckor nu . Hoppas att det är förlossningen som är igång och inte avstannar nu. Och att du annars får tid för igångsättning. Lycka till!
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8