• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • Piggley Wink

Gaaaah!!!!!! Nu har spec mvc helt plötsligt fått för sig att ändra min tid hos dem!!!! TUR att jag var ute i god tid för den tiden de satt kan jag absolut inte! Nu har jag ju iaf nån månad eller två å mig att få till en ny som passar alla. Jag vill ju ha med mig maken så det gäller ju att få till en tid som passar oss båda samtidigt som de har tid att ta emot oss. Inte helt självklart! Hur kan de bara skicka ett brev sådär, helt fantastiskt!

H juni 07, syskon november 10
  • Milla C
    juni: Vadå? Menar du att blivande föräldrar kan ha något annat för sig än att sitta och vänta på att få gå till spec MVC ?

Lena: Jag blev täppt i näsan under större delen av båda graviditeterna. Fick gå till läkaren och få kortisonspray. Hoppas att du får trevligt hos fd kollegan. Låter som ett toppenställe att vara på iaf.
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • johlinn

juni - frustrerande, men det är så det ofta fungerar tyvärr. Man får ett brev med en tid och förväntas kunna, de blir typ förvånade över att man ringer o vill byta Som tur är är vår kontaktsköterska på viktigaste avdelningen jättegullig och ringer alltid vid ändringar och har aldrig varit neggig när vi ringt och behövt byta, det är mycket värt!

• Piggley Wink

Jag fick en tid när min bm ringde medan jag var hos henne, det var i juni. Idag fick jag ett brev där det stod: OBS NY TD.  Helt galet, jag hade fixat ledigt från obligatorisk verksamhet i skolan, maken hade fixat så att han inte hade några möten och resor den dagen och farmor skulle ta H. Helt hopplöst att få ihop allt så att alla tre vi kan och dessutom antar jag att de säkert är rätt fullbokade.

Nej, Pregga hänger väl på BB med sonen antar jag, MYSIGT!

• M73

Vi bytte ut spjälsängen (som H knappt använde) till en juniorsäng när H var fjorton månader. Då stod den bredvid vår säng sen köpte vi en bred säng till hennes rum. Då kan man lägga sig där om det behövs och vi kan också låna ut den till gäster.

• IdaVi

juni: Bah, vilket skit! Så irriterande när det blir sådär! Hoppas ni får en ny tid snart!

Milla: Mm, kanske är graviditetstäppa jag har och inte förkylning. För jag har ju inga andra symptom på förkylning. Nåväl, som tur är finns det nässpray att missbruka

Assar: Tack, det var jättemysigt! Jag orkade till 23 och sen var jag lite fyllechaffis så jag var hemma vid midnatt. Fåren var så söta, kom in och var nyfikna på oss där vi satt och åt i ladan

M73: Jag blir mer o mer övertygad om att det är dags att byta ut spjälsängen. Nu har Ida sovit hos oss i natt igen, och det är ett under hur mycket plats ett litet barn kan ta. Jag låg på kanten till slut och ramlade nästan ut. Flyttade in henne och så dröjde det några minuter så kröp hon närmare igen. Mysigt iofs, men jag förstår inte hur folk får en normal sömn med barnen i sängen?!

Har varit inne i stan med Ida. Det är augustifest och i Vasaparken var det barnens dag med kaninhoppning, akrobatik, dansuppvisningar, karuseller osv. Jättekul!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • Piggley Wink

Lena: Det är ju därför du ska ha en vanlig vuxensäng i Idas rum som du kan smita till när hon vill ligga hos er Kompisarna har som sagt 120sängar till sina barn av den anledningen, ibland sover båda flickorna i dubbelsängen och båda föräldrarna i barnrummen

• IdaVi

juni: Att jag inte tänkt på det tidigare!!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8