• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • malinkat

Assar, kör på!  Själv är jag visst nöjd ;-

Lena och Aigee, skönt med steg i rätt riktining, så kommer det att fortsätta!

Sara, jag tror som dig med bitandet - att man ändå måste markera. Visst, en långdragen historia behöver det ju inte bli, vi brukar säga nej med bestämd röst, och behövs det, sätter vi henne lite till sidan, bara för att markera att vi inte kan leka om hon bits. Sen är det vanligtvis solsken igen
    Och Juni, tror helle rinte att du kan låta det gå förbi om H ser att du sett... så måste man visa att det är fel. Att hon blir argare tror jag är rätt vanligt.. så blir Alfred också när han får en utskällning, det är ju något obehagligt han försöker värja sig mot, tänker jag. Han går in i skrik-mode, och då brukar jag sätta honom i soffan, så säger jag att jag går in i köket eller något, tills han har lugnat sig. Sen när han är lugnare är han välkommen in. Tar det för lång tid, och han inte lugnar sig, går jag in och frågar lugnt om han vill ha en kram. Då brukar han gärna ta emot en, och så kan vi prata lite lugnt. Men kramen funkar inte i början av utbrottet. Sen gäller det att avleda med något kul direkt, så det där trista inte kommer igång igen. Puh!

Och skönt med spec mvc Juni!!

• Piggley Wink

malink: Skönt att A funkar precis som H, i början av utbrottet funkar det inte med avledning eller kram, men sen när hon lugnat sig funkar det kanon! Jag brukar ta henne i handen och lämna henne i rummet brevid om hon inte slutar bitas/slåss/sparkas eller vad hon nu håller på medför dumt. Då brukar det ta ungefär fem sekunder innan hon lugnar sig, kommer tillbaka och kramas. Då pratar vi om att jag gärna vill leka och gosa med henne, men inte om hon slåss/bits sparkas för då gör det ont och jag blir ledsen...

H juni 07, syskon november 10
  • Gladhannapanna

Instämmer i att man inte kan igonerar bitande, slag eller liknande. Men det funkar bra på andra saker som tex matkladd mm.

Jag skriver som jag nog gjort tidigare; Vi har tre ledord för vad som ska gränssättas och alltså markeras: 1 det som är olagligt. 2. Det som är farligt  3. Det som är otrevligt.

Varje familj får själva hitta sina nivåer, iaf på de två sista!

• Piggley Wink

Idag är det gympingpass i magen, undrar vad Barba2 håller på med . Mår lite illa när det trycks överallt inuti min mage hela tiden...

• IdaVi

Assar & malink: Tackar!

juni: Vad bra att du fick en ny tid så pass fort ändå. Usch för illamående, hoppas det lugnar sig snart!

M73: Usch för hög feber! Hoppas det blir bättre snart!

Ego: Usch, känns som det ska  bli förlossning när som helst. Har sån molande mensvärk och ont i ljumskarna och ryggslutet. Bläk! Men det är väl bara förvärkar antar jag... Som kommer pågå en sisådär 9 veckor till

Första inskolningsdagen gick galant! Och Ida sov ända till 05.30 i sin nya säng, sen vaknade hon för nappen var borta. Lade mig bredvid henne så somnade hon om tills vi väckte henne vid 08

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • Piggley Wink

Lena: Härligt med nya sängen! Kanon att kunna lägga sig där tycker jag!

• Bubbis10
    Tack tjejer för alla grattis å varma ord, va glad jag blir Glad
    han e såå ljuvlig å underbar, världens goaste asåHjärta
  • Milla C

Sitter med en liten kille som har 38,3 (36,5 i vanlig temp), så någon av oss måste VAB:a imorgon. Tja, han fick vara färdiginskolad i tre dagar innan det blev sjukt iaf .

Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Piggley Wink

Pregga: Klart han är ljuvlig, hur skulle han annars vara?

milla: Trist med VAB redan

• asap

Milla - Åh nej. Det är 17 vad snabba de är, de där dagisbacillerna.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8