• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • Piggley Wink

Idag är en dålig dag När jag var ute med H så fick jag nåt slags sammandragningar så fort jag skulle springa när hon ville trava (när hon red alltså).  Sen fortsatte de när jag skulle dammsuga. Sen fick jag ont över ischiasnerven så nu är jag ett vrak i soffan, men huset är iaf dammsuget . Maken drog iväg med H för att göra några ärenden innan läggdags, funderar på en tur till affären, är såå himla sugen på snacks... Att handla utan ban borde ju vara lugnt, undrar när jag gjorde det senast...

H juni 07, syskon november 10
  • Billabong

juni: Ajajajaj... Men du, har du missat mina varningar för att just dammsuga! Det värsta du kan göra för fogar och ischias som gravid, ffa om du har mattor och måste "ta i" när du dammsuger. Överlåt det till maken framöver!

• IdaVi

juni: Usch, lät inte som nån höjdare! Hoppas du får vila upp dig ikväll och fick tag i något smaskigt!

Ego: Ida är inne i en riktigt jobbig period som verkligen tar på krafterna. Hon vill inte somna, vaknar och skriker, vill inte äta och verkar vara allmänt frustrerad och förbannad på allt och alla.
    När hon väl fick i sig lite mat kom den upp igen pga ett riskorn som fastnade i halsen så spydde hon ner mig innan jag hade ätit färdigt. Nice! Nu badar Ida och maken och köket ser ut som ett bombnedslag med matrester över halva golvet och massor av disk. Bläk!! Skrikandes

Så, nu har jag gnällt av mig lite och ska tag i bombnedslaget i köket!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • Piggley Wink

Worst case scenario inträffade i mataffären, de flesta chipsen var SLUT Dessutom var ostbågarna slut! Istället blev det lite mumsigt till maten och såklart lite chips, men inte min favvosort. Till middag idag: Grillad älg, färskpotatis i ugnen med smör och soja på och lite vitlöksklyftor som får gojsa med, folieknyte med paprika i smaksatt med olivolja salt och peppar (glömde köpa chilifrukt) grillade och majskolvar. Till det några olika färdiga kalla såser, var sugen på Lallerstedts chilibearnaise, men den var slut så jag fick ta ICAs bearnaise med tre peppar, den är ju också god.

Sara: Hur ska maken hinna dammsuga OCH bygga om huset , jag får väl helt enkelt överlåta mattorna åt honom, för: JA det behöver gnuggas rejält när man har två fällande hundar . Nästa vecka får vi hem en liten valp (Iris Hjärta) så då åker mattorna ut ändå .

Maken och H har fortfarande inte kommit hem så nu sitter jag i soffan och softar en stund, har lyssnat på ljudbok medan jag handlat och fixat med maten, supernice. "Läser" just nu Madame Terror av Guillou, hade missat den...

Usch och fy, Lena. Hoppas hon somnar snällt ikväll, visst är det jobbigt när man kommer in i såna perioder . Men det är skönt när de går över för de gör de ju även om man inte tror det när de håller på... Kram!

H juni 07, syskon november 10
  • Milla C

Jaha, nu sover båda killarna i samma rum. Önskar att jag kunde säga att allt går smärtfritt och att de somnar som små ljus, men riktigt så är det inte... I går var första natten, och läggningen gick väl OK för maken. Gabriel somnade straxt efter halv åtta och Lucas tio i åtta. Men att sova i "nygammalt" rum (vi sov ju där alla tre innan) fast på en ny plats uppskattades tydligen inte av Lucas, för han knorrade och skrek mååånga gånger i natt. Sedan, vid tre - när jag var inne i deras rum för att låta G gå på pottan - så sov han jätteoroligt och verkligen vred och vände på sig i sängen. När jag stack ner näsan förstod jag varför; Full bajsblöja. Sedan var ju han vaken och kunde inte somna om. Tog in honom till mig och maken och gick och gjorde välling. Sedan låg han och snurrade ett tag i dubbelsängen innan han somnade så jag kunde lägga honom i hans säng igen. Strax efter fyra fick jag lägga mig igen, och fick faktiskt sova - till fem då L skrek efter napp och G vaknade tio minuter senare och tyckte att det var morgon. Fick honom till slut att somna om till tio i sex - men jag somnade inte om .
    Nu var det min kväll i kväll. Gabriel somnade tio över åtta och Lucas fem i halv nio. Så NU ska jag ta itu med lämningarna efter middagslasagnen, diska all handdisk - och sedan SOVA!.

Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Fialialej

Många som har det jobbigt ser jag! Kram till er!!

Själv är jag ensam hemma med en rejäl förkylning medan maken och dottern är på kräftskiva hos grannen. Lugnt och skönt för mig men trist att inte kunna va med.
    Mår illa igen när jag är så här snuvig. Bläää.

Så nu har jag fått klaga lite också. Ska försöka lägga mig snart. Får se hur bra jag lyckas...

• aigee

tycker att ni som är sjuka och hängiga ska bli pigga och friska med lite skön helgvila!

Lördagskramar på er!!

• Bubbis10

hihi kom hem med discoprinsen idag, behöver jag ens säja att han e helt fulländad å bedårande....har gråtit som en galning, lades in för att få en sov dos å sattes igång på morrn den 19 aug, jag började morrn med att kräkas å öppna mig själv, sen satte dom hål på vattnet.
    Förlossningen gick superbra, han var 40 cm lång å vägde 3500 g
    han ammar dirakt å har inte skrikit en enda gång, å sover hela natten.

Självklart ska ni få se hur han ser ut :)
    Puss på er alla
  • Billabong

Grattis Pregga till den ursöte lille prinsen! {#emotions_dlg.flower} (Discoprinsen? Har han kört disco-moves i magen?)

Förmodar att han var ngt längre än du skrev...
    Låter som en väldigt lugn och omtänksam liten kille som äter och sover bra - och låter mamma göra detsamma. Ha det så mysigt medan ni lär känna varandra och storasyster.

• Bubbis10
    Billabong skrev 2010-08-22 00:19:51 följande:
    Grattis Pregga till den ursöte lille prinsen! {#emotions_dlg.flower} (Discoprinsen? Har han kört disco-moves i magen?)

Förmodar att han var ngt längre än du skrev...
    Låter som en väldigt lugn och omtänksam liten kille som äter och sover bra - och låter mamma göra detsamma. Ha det så mysigt medan ni lär känna varandra och storasyster.
    Jaa självklart, hihi e lite stressad, han var 49 cm :)
    tack för graiist...japp, han älskar viss musik å rockade loss redan i magen....kraam
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8