Worst case scenario inträffade i mataffären, de flesta chipsen var SLUT
Dessutom var ostbågarna slut! Istället blev det lite mumsigt till maten och såklart lite chips, men inte min favvosort. Till middag idag: Grillad älg, färskpotatis i ugnen med smör och soja på och lite vitlöksklyftor som får gojsa med, folieknyte med paprika i smaksatt med olivolja salt och peppar (glömde köpa chilifrukt) grillade och majskolvar. Till det några olika färdiga kalla såser, var sugen på Lallerstedts chilibearnaise, men den var slut så jag fick ta ICAs bearnaise med tre peppar, den är ju också god.
Sara: Hur ska maken hinna dammsuga OCH bygga om huset
, jag får väl helt enkelt överlåta mattorna åt honom, för: JA det behöver gnuggas rejält när man har två fällande hundar
. Nästa vecka får vi hem en liten valp (Iris
) så då åker mattorna ut ändå
.
Maken och H har fortfarande inte kommit hem så nu sitter jag i soffan och softar en stund, har lyssnat på ljudbok medan jag handlat och fixat med maten, supernice. "Läser" just nu Madame Terror av Guillou, hade missat den...
Usch och fy, Lena. Hoppas hon somnar snällt ikväll, visst är det jobbigt när man kommer in i såna perioder
. Men det är skönt när de går över för de gör de ju även om man inte tror det när de håller på... Kram!