• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • Milla C
    Piggley Wink skrev 2010-08-23 19:49:51 följande:
    milla: Trist med VAB redan
    asap skrev 2010-08-23 19:51:54 följande:
    Milla - Åh nej. Det är 17 vad snabba de är, de där dagisbacillerna.
    Ja, när jag skulle lägga honom hade han 38,7, så det blir ingen förskola för vare sig honom eller mig imorgon. Men på onsdag är jag tillbaka på jobbet igen.
    Tror att dagisbacillerna blir starkare och snabbare om man blandar "stammar" ifrån två förskolor .
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • asap

Milla - Ja, det är nog så, för vi klarade oss en hel vecka efter första inskolningsdagen innan vi var sjuka... Nu är G redan bättre, han tog det värsta på helgen, men maken och jag har fått varsin släng.

• Piggley Wink

Visst är de hemska de där dagisbacillerna, varken jag eller maken brukar någonsin vara speciellt sjuka innan H började på förskolan. Dessutom har mormor och morfar åkt på en hel del elaka dagisbaciller, både förkylningar och magsjuka

H juni 07, syskon november 10
  • aigee

sara: nej du kanske har rätt ändå... har ju som sagt inga syskon till N... ännu. Kanske ska fila på strategin och vad jag egentligen tycker. här i huset får man en skrattande och ännu mer demosntrerande unge om man blir arg. Det är lite jobbigt. Men å andra sidan, när jag tänker efter så säger jag till när hon gör nåt dumt. Nåväl. Jag tror att det blir folk även av henne.

Trist med vab!

• Billabong
    M73: Hoppas att fler Ipren kunnat hålla febern på en ok nivå så att inte allmäntillståndet blir alltför påverkat.
    Eller att du fått doseringsanvisningar som gör att även Alvedon hjälper. vad sa läkaren?

juni: Håller helt med dig. Att ignorera ett felaktigt beteende som man vet att de sett att man såg går inte. För då ger man ok till det. Ibland är jag därför medvetet ouppmärksam på vad J gör vissa dagar när hon ständigt provocerar med att tänja på gränserna - självklart inte för farliga saker, men de där som bara är "lite fel" (som Pyttis exempel med matkladd). Kan behöva pausa från att säga till för den ena saken efter den andra vissa dagar. Bättre är så klart att bryta helt m ngn ny aktivitet, men det är inte alltid läge för det.
    Så bra att du fick en ny tid snabbt!

juni och malinkat: J är också helt oemottaglig när man man är riktigt arg på henne. Efter en stund brukar det gå så mkt lättare att reda ut allt.

Lena: Du har verkligen inte fått ngn höjdragraviditet denna ggn (vet inte hur förra var). Nästan så jag hoppas att bebisen titar ut två veckor för tidigt. Då är det iaf bara sju veckor med molvärk och allt det andra kvar...
    Så roligt att inskolningen gick så bra. OCH premiärnatten i egna nya sängen.

Milla: Rackarns... Trist med VAB så snart.

aigee: Det blir det alldeles säkert!
  • M73

Inget vettigt fr läkaren. Hittade inget på lungor, öron eller hals men fick inte några bra råd heller. "åk in igen om hon blir sämre" behöver jag liksom inte läkarexamen för att räkna ut. ipren biter ju på eländet iaf men jag tänker ringa barnmedicin när de öppnar igen och be om råd om hon inte är bättre. Imorse hade hon "bara" 39.1 när hon inte fått nått febernedsättande sedan elva kvällen föreså jag hoppas att det skall betyda att det vänder...  Med ipren i kroppen orkar hon iaf sitta upp o leka lite men jag tycker att hon är lite för ynklig ( o precis då snattade hon "växa och upptäcka världen" från bordet och försöker hläsa den medan hon pratar med bebisen på framsidan - jag tror morgonens iprendos har kickat in nu)

• Piggley Wink

Varför sticker det i underlivet? Jag vet inte om det är i urinvägarna eller nån annanstans (var isf???). Det känns som det sticker i slemhinnorna, helst när jag ställer mig upp efter att ha suttit/legat eller efter jag kissat. Det gör dock inte ont att kissa... Har ju bara haft uvi en gång och det var ju i maj, då gjorde för j-ligt ont att kissa så det kan det väl inte vara eller? Är svullen i underlivet men det gör inte ont annars (hoppas jag klarar mig från sånt bråck du får leva med Lena, din stackare).

Sara: Skönt att ni är fler som tänker som jag ang ignorerande och OKande, iblan får man jobba hårt för att inte visa att man sett. H har börjat sitta på kanten av sin stol och vela när hon äter (men äter oftast bra ändå), sista dagarna har hon ramlat ner från stolen ungefär en gån/dag. Svårt att inte skratta åt henne när man sagt åt henne att sitta ordentligt Hon bara försvinner ner bakom bordskanten...

• malinkat

Juni, för min del var det stick i underlivet med E, troligen pga foglossningen (som ju kan kännas både fram och bak).  Uvi borde ju som sagt göra ont....... men om det är början till uvi annars? Bäst att kolla!
    Och det där med att låta bli att skratta, det ÄR ju så svårt! När A sätter på sin sura min när vi diskuterar något, hahahaha! Bara vrida bort ansiktet

Igår sa A något sött förresten, han satte sig i mitt knä efter maten. Jag: Åh vad mysigt att du vill sitta hos din gamla mamma!  Alfred: Nääää mamma, du är inte gammal. Du är ju fin!  

M73, frustrerande att inte få några svar!! Hoppas det går åt rätt håll idag!

Milla, ja vabben brukar komma vid start... hoppas det blir raska tag pronto! 

• Piggley Wink

malink: h tycker inte att min farmor är gammal, hon protesterar vilt! Jag tror det är för att man säger att ex mjölk eller bröd är gammalt när det ska slängas

Kollat runt lite på bröstpumpar, denna gången SKA jag ha en bra elektrisk. Förra gånen hade jag en medela handpump som var kass, men det fattade jag ju inte förrän jag hamnade på sjukhus och fick hyra en ameda elektrisk. När man söker på bröstpump på tradera så får man fram en massa pumpas om sta FÖRSTORA brösten, hrmm, det var ju inte precis det jag tänkt . Tips om bra pump?

• Frk Kanin

Hej !

Hoppas ni alla haft en underbar sommar. Det har jag! Läst 12 böcker på 2 veckor. Badad, solat, ätit och druckit gott. HÄngt med familjen och vänner.... Opererat bort en leverfläck. Opererat en gång till eftersom den visade sig vara malign. Väntar på svar....

Och har börjat nedregleringen inför äggplock vecka 39. Håll tummarna för att det blir ett fint befruktat ägg som sätter sig fast som det ska! Och stannar kvar!

Min sista chans....

mamma till ärtis 4 och adèle som blev 9 dagar.
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8