• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • södermalm

Hoppas på bättring nu M73.

Vad skönt att läsa om att inte alla är så duktiga med sina album och fix, tycker ofta att alla man pratar med har det liksom fixat dagen efter fototillfället, men det är säkert mycket prat och liten verkstad.
    Jag fick i alla fall till en 6-8 sidor till i K's album, så nu är vi framme vid jul 09 (det tar sig). inget gjort för L men har lagt i ordning lite foton. Huuuuuur arg blir man inte förresten när man upptäcker att man tagit en dubbelsidan när man vänt, och klistrat in....alltså...det betyder att jag nu har ett tomt uppslag..vet inte vad jag skall klistra in där för att det skall ligga rätt i tidsordningen.
    Ela - vad superambitiöst med såna album - de fixar du på mellandagarna till alla tre barnen .-) Har själv bara vanliga album med lite djur på från Åhlens med vita sidor i där jag klistrar in. Tittade länge på album på Bookbinders men tyckte de här blev fina. Det får plats så många foton det får plats tänker jag, har ingen plan med 1,2 eller 3 första åren, det blir som det blir...

• Gladhannapanna

Ang fotoalbum: Vi insåg förra hösten att vi inte hade framkallat några kort alls på Agnes!!! Satte mig och gjorde en fotobok på de två första på Ifolor. BLev riktigt bra!

Jag är yngst av tre systrar och mitt album är väl så ambitiöst som syrrornas, i vår familj var det pappa som fixade sådant!

Juni: Underbar tråd!!!

• Piggley Wink

Idag fick maken ingjudan till herrhelg, de är ett gäng som umgicks i gymnasiet och efter som brukar träffas en gång eller två om året. De skulle till Sälen en helg för att träffas och umgås. Tyvärr är det 14-16 nov och liten är beräknad 22 nov, men H kom ju en vecka tidigt så han vågar inte riktigt chansa Hade det varit närmre så vore det ju en annan grej, men 50 mil bort så hinner han ju förmodligen inte fram (H var ute 5 tim efter värkarna började). Trist En av de andra har ett planerat snitt (hans sambo alltså ) den 8 nov så han trodde inte helller på en helhelg (andra barnet där också). Hoppas det blir en annan helg så de kan vara med!

Vi4: Kul med prat!

H juni 07, syskon november 10
  • malinkat

Ett litet inlägg om fotoalbum..... Man skulle ju tro att jag ligger steget före som fotograf, hmmm..... Men jag har just beställt en fotobok jag gjort från Alfreds första (dryga) år. Hahahaha, bara 3 ½ år sent!

• Billabong
    malinkat skrev 2010-08-26 08:46:52 följande:
    Ett litet inlägg om fotoalbum..... Man skulle ju tro att jag ligger steget före som fotograf, hmmm..... Men jag har just beställt en fotobok jag gjort från Alfreds första (dryga) år. Hahahaha, bara 3 ½ år sent!
    TACK för att du bjöd på denna "bekännelsen". Känns skönt att höra!
  • Gladhannapanna

Julias tredje inskolningsdag avklarad. Det går galant det här, hon är lite lagom avvaktande men ganska nyfiken. Gnällde lite när jag lämnade men det gick fort över. Jag var ju bara borta i en halvtimma. Imorgon blir det kanske ltie längre.

• IdaVi

Nu får jag dåligt samvete för vi har inte framkallat några foton på Ida sen hon var 6 mån! Men snart så, ska bara...

Pyttis: Vad skönt att inskolningen går bra! Maken är iväg med Ida idag och hon ska äta lunch där för första gången. De är nog hemma om ca 30 min, ska bli spännande att se hur det gått. Igår var hon jättemammig, men det gick bra när jag gömde mig och höll mig undan.
    Imorgon ska hon sova på dagis också, det blir ännu mer spännande!

Vinkar till alla andra!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • asap

Kanske, kanske, kanske att jag ska fixa med barnens album nu i helgen då...? Gustav och jag är själva hemma, maken och Ida är på Åland. Så det vore kanske ett lämpligt tillfälle att ta tag i det. Fast egentligen är det inte fotona jag har mest ångest över, de finns ju kvar och kan, teoretiskt sett, gås igenom när som helst. Värre är det med de skrivna noteringarna över barnens bravader och framsteg, det måste vara ett år sedan vi skrev något senast.

• Marge75

*smygläser*
    Assar - det ska en tvåbarnsmor till att tänka "ah, bara ett barn hemma - jag fixar med fotoalbum!"

/enbarnsmamman som tror att hon har fullt upp med ett barn

• IdaVi

Assar: Har det blivit något album?!! Tungan ute

Här har jag en stund över medan maken badar med Ida. Har passat på att roa mig med lite tvätt, sånt är ju alltid kul

Maken har åkt på dagisbaciller (tror jag iaf)  och är genomförkyld. Så typiskt för det var 4:e gången vi fick ställa in middagen med våra kompisar. Alltid någon som är sjuk när vi ska ses. Men men, det kommer nya tillfällen.

Imorgon börjar jag jobba. Har lite småångest, men inte så farligt. Jag ska ju bara jobba i 6 veckor, men är rädd för att det blir långsamma dagar då jag förmodligen inte kommer få några roliga uppdrag att jobba med. Och så har den enda tjejen (bortsett från mig) slutat så jag är ensam med "killarna".

Tanken är att Ida ska gå heltid på dagis nästa vecka. Men gubben har semester och finns tillgänglig om det kör ihop sig. Hoppas det går bra iaf, blir en stor omställning för henne med tidiga morgnar osv.

Oj, vilket ego-inlägg det blev?! Hoppas alla mår bra, att ni får sova på nätterna och att barnen beter sig som små änglar!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8