• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • malinkat

Hej på er alla! Detta med tjänsteresor, jag var i Danmark ca 4 veckor innan Elviras BF, kändes ok. Men då hade jag heller inga regelbundna sammandragningar och visste att det fanns sjukhus i närheten Det enda tråkiga var väl att jag skumpade på ett X200 medan kollegerna flög, men det vågade jag mig inte på i alla fall. Det var en tre-dagars konferens, och jag tyckte det var skönt att smita iväg på lite roligheter innan lillan kom Hade det varit en TRÅKIG resa, hade jag nog stannat hemma Men, som sagt, man måste själv känna efeter, det är viktigt att man känner sig trygg med situationen.

Mini, härligt sätt att vara upptagen på, med bebisgos Men hua, vad jag inte saknar de där amningspassen, puh! Förstår att det blir intensivt! I en 4-årings ögon verkar det nog som att man sitter med bebis vid tutten jäääääämt, tur att det blir bättre med tiden. Alfred var så rolig, tyckte på något vis om när E skulle amma. Jag tror att hon kanske är hungrig nu? Kunde han säga liksom en fråga Han är ju fortfarande rätt fascinerad av barn som är små. Kanske blir det dagisfröken av honom

Finns mer att kommentera, men med en snorig Elvira hemma sedan 3 dagar har jag kastats tillbaka till småbebistiden och ingen sömn om natten..... gäääääsp! När man vant sig vid att få sova om natten, känns det som att ha blivit överkörd av  ett ånglok när man inte får det, min tröskel för vad jag klarar av har definitift sänkts. Idag har jag dessutom Alfred hemma också, han var hos läkaren för att få en spruta - icke så poppis. Sen blev det TV för honom, säng för E och sofflocket för mig Men, jag vet att det är övergående, och bara blotta tanken på tex Elas situation gör att detta bleknar rätt fort.

Några bebisbilder (från min foto-blog) om jag får skryta med barnens nya bedårande kusin -  http://www.mauritsen.de/blog/

• Milla C
    malin: Jag vill minnas något om att förberedelser gjordes angående förlossningsmöjligheter inför en Norgeresa när du väntade Alfred också .
    Och vilka underbara bilder på bloggen!

SNabb sorti igen för att hämta busfrön på förskolan.
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • malinkat

Milla, haha, det stämmer ju Men då var Thorsten i alla fall med. Vi hade full koll på alla sjukhus hela bilresan dit, min BM var inte övertygad om att det var en bra ide   ´ Denna underbara BM jag då hade, har förresten gått bort idag i cancer, fick jag veta i morse...

• Milla C
    Malin: Sån´t är så jättetråkigt .
    Hade en underbar lärare i Miljö på högskolan, och han var även handledare på mitt exjobb - som jag gjorde när jag väntade Gabriel. När jag kom på besök till skolan i januari -07 för att träffa en kompis och visa upp G så gick jag för att leta upp honom. Fick då reda på av en kollega till honom att han avlidit på annandagen. Troligtvis ett blodkärl som sprack i huvudet .
  • asap

Minimalla - Härligt med en liten rapport från dig, låter som att ni har det bra!

aigee - Nää, det var väl det jag tänkte - att eleverna inte kan vara så dumma att de sitter med varsitt tuggummi i fickan som de bara väntar på att slänga in i truten i samma sekund de ser någon annan tugga. Misstänkte faktiskt att de kan tänka lite själva också.

malin - I like hemsidan! Jättefina bilder. Fast jag fattar inte vad det står...

• Piggley Wink

Orkar inte riktigt kommentera allt...

Var och shoppade på HM idag, de hade erbjudande på alla jeans så för 550 kr fick jag ett par mammajeanstights, ett par jeans åt H, en tunika/skjorta åt mig ett linne åt mig och två par strumpbyxor åt mig. Härligt! Imorgon ska jag BÅDE klippa mig och få akupunktur! Because I'm worth it

H juni 07, syskon november 10
  • Milla C
    Malin: UnderbaraHjärta! Tror säkert att du får till minst lika fina själv .

juni: Klart att du är värd det!

Ego: Sitter hemma själv idag och ska mest ta det lugnt innan jag hämtar på förskolan. Because I´m worth it!

Men fr om nu ska jag försöka att inte lägga in ego i varje inlägg (tidigt nyårslöfte).
  • Piggley Wink

Lena: Håller med föregående talare att det bara är du som kan känna efter hur det känns... Maken vågar iaf inte åka till Sälen (50 mil) på herrhelg 8 dagar före bf Helst inte eftersom H kom en vecka tidigt...

På måndag morgon ska jag äntligen till spec mvc för att diskutera förlossningen. Efter att ha intervjuat två vänner med diskbråck som fött barn sista åren så luter det mer och mer åt att jag skulle vilja ha KS. Är som ni vet livrädd för att det ska hända något med ryggen, och de har båda fått extremt ont i rygen vid förlossningen och efteråt. Och då är deras diskbråck betydligt äldre och mindre irriterade än mitt . Om de säger att dde kan garantera att jag inte får mer problem med ryggen så är vaginal OK, men annars tror jag att jag röstar för KS. Maken röstar för KS för han är också rädd om min rygg, jag är lite mer vacklande...

Nu är det dags att läsa några härliga amerikanska artiklar! Fick ett spel på bokus.se igår, de skickade ett mail att ingen av mina böcker skulle skickas i tid, och jag hade haft kontakt med dem senast i förrgår då de sa att böckerna skulle skickas senast igår . Skickade ett argt mail, och en kvart senare var alla utom en skickade Hoppas jag får dem idag för en skulle jag vilja läsa ett kapitel ur i helgen för att inte komma efter nästa vecka...

H juni 07, syskon november 10
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8