• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • Piggley Wink

Fia: Vi (jag mest, maken finner sig i mitt beslut ) har resonerat som så att OM något skulle hända så täcker gravidförsäkringen fler saker än en försäkring som man tecknar efter födseln... Iofs täcker den väl ändå inte allt, men jag skulle ha svårt att förlåta mig själv om jag inte tecknat den och det hände nåt... Så tänker jag, men det finns många som tänker på andra sätt... Hur är det annars med dig?

Vi var ute och åkte båt igår med min syster med fam. H äääääälskar och beundrar storkusinen så mycket!

H juni 07, syskon november 10
  • IdaVi

juni: Ja, Ida-stackarn är helt grön av snor i ansiktet och hostar massor och har feber. Min vikarie är kvar till den 3/10 så än så länge går det bra. Värre blir det om de inte hinner hitta nån ersättare innan jag går hem. Men det är ju faktiskt inte mitt problem egentligen
    Hoppas det går bra på spec-MVC idag!

Assar: Men först måste jag se Halv åtta hos mig och all god mat de lagar innan jag ser viktminskningsprogrammet

Fia: Den här gången har vi faktiskt tecknat en gravid- och mammaförsäkring. Förra gången tog vi någon gratisvariant, men inte den här gången.

Ego: Idag blir det rutinkontroll hos MVC. Maken får åka tidigare från jobbet och ta Ida. Alltid är det något pyssel

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • södermalm

Lycka till idag Juni! Och Lena också såklart

• Milla C

Lycka till juni och Lena!

Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Milla C
    Lena och juni: Hur har det gått med BM-besöken?
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • IdaVi

Tack allihopa. För mig gick det bra. Alla värden var bra, blodvärdet hade gått upp sen jag började med dubbel dos och allt annat såg fint ut. Nu är alla besök bokade fram till den 19/10, men då ska jag ju ha fött för länge sen

Hoppas det gick bra för juni också!

Nu ska jag bädda ner mig. Idas dagisbaciller har nått mig och jag har ont i halsen, fryser/svettas, har ont i huvudet och lite feber. Sheisse!

Natti natti allihopa!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • Fialialej
    Piggley Wink skrev 2010-09-05 21:53:26 följande:

Fia: Vi (jag mest, maken finner sig i mitt beslut ) har resonerat som så att OM något skulle hända så täcker gravidförsäkringen fler saker än en försäkring som man tecknar efter födseln... Iofs täcker den väl ändå inte allt, men jag skulle ha svårt att förlåta mig själv om jag inte tecknat den och det hände nåt... Så tänker jag, men det finns många som tänker på andra sätt... Hur är det annars med dig?

Vi var ute och åkte båt igår med min syster med fam. H äääääälskar och beundrar storkusinen så mycket!

Söt bild juni!
    Ja jag tänker lite som du med grav.försäkring. Ska teckna en på webben ikväll. Tack, det är okej med mig. Har dock börjat må lite illa igen när jag är hungrig eller riktigt mätt... Tror att det mest är trötthet eg. Hur har det gått idag? Hoppas det var en bra träff!

Hoppas det gått bra för Lena idag också!
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8