• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • malinkat

Kusin Knase, kul att se dig Ser att du har fullt upp Hoppas allt går bra där hemma med familjen!

Skönt Juni, inte kul att behöva vänta på nåt man faktiskt MÅSTE ha..... och härligt med lillvoffsing Och den där bilden har jag sett, den är härlig. Skulle nog definitivt vilja påstå att den är "fixad" Meeen, nästa gång jag har en gravid framför kameran ska jag be denna be bebis trycka ut foten, hahahaha Fastnade dessutom i bloggen och glömde att jag höll på att skriva här

Mandra, jag somnade också med Alfred, inte mellan själva krystvärkarna, men under de där hemska 8-10 cm....

Milla, om man inte EGO:ar sig lite får man ju inget veta om varandra..

Här är det förkylt x 3... blä. Igår var vi ute hela dagen, på T:s flygklubb där det var "Öppen dörr" som det heter på tyska Hjälp vad mycket folk och goda kakor! Och öl och korv och uppvisningar. Hade lovat att ta en massa kort, vilket jag också gjorde, men jag lämnade kvar maken där rätt tidigt och åkte hem. Jag krasslig och E fick plötsligt feber. Pizzan beställdes och så var middagen fixad. Nu har kidsen kollat TV i en halvtimme... kanske dags för frukost? 

• Milla C
    Malin: Ser att ni har ungefär samma "rutiner" som vi: Är man krasslig beställer man pizza, och tidiga barn på morgonen är standard även här . Kvart över fem i morse...Zzzzz

Maken ska iväg till flygfältet och vara flygledare idag. Gabriel vill hemskt gärna åka ut till flygfältet han med, men han är hostig och lite febrig, så vi har t om fått ljuga om vart maken skaSkäms. Allt för att husfriden ska hålla ett tag .

Sova medan ma föder barn? Kan någon förklara hur man gör då? Jag lyckades inte sova någonting under förlossningen med Lucas, som höll på hela natten. Med Gabriel var det ju helt OK att inte sova, eftersom värkarna startade på morgonen och han är född på kvällen.
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Piggley Wink

Hrmm, sova när man föder barn, det verkar ju praktiskt. Själv hann jag inte med nåt sånt, H är ju född 5,5 timmar efter värkarna började och delar av den tiden gick ju åt till att vakna, duscha, klä på mig, åka till förlossningen, ta en promenad, bada....

malin: Den är säkert fixad, men det voer coolt att få till en sån

H juni 07, syskon november 10
  • Piggley Wink

Var på en rätt "fin" restaurang idag med svärmor och svåger med familj. Den ligger ute på en ö, supervackert och god mat men de hade bara en förrätt (sill, som jag inte gillar) och två varmrätter ,varav en gravad lax, och en efterrätt. När jag frågade om laxen så sa hon lite snorkigt att ja, den var hemlagad och såklart hade den inte varit fryst . När jag frågade igen så gick hon ut i köket och frågade personalen där om den varit fryst och självklart hade den varit det. Phu, jag var verkligen inte sugen på den andra varmrätten och hade ingen lust att inte äta alls när alla de andra fick mat! Till barnen fanns det BARA pannkakor att välja på, dessutom såna där frysta. Vi har varit där en gång örut och då var jag också gravid. Då fanns det fler rätter att välja mellan, men extremt få som man kan äta när man är gravid, vilket jag såklart var då också. Kommer nog inte åka dit igen utan att ringa först och fråga vad som serveras!

• IdaVi
    HjärtaKnase: Vad duktiga ni är! Tyvärr är det inte aktuellt att skänka några kläder just nu. Men så fort lillesyskonet vuxit ur dom ska jag dra mitt strå till stacken

Milla: Skönt att sömnen börjar lösa sig!

juni: Knepigt det där med små menyer ibland. Och folk verkar ju ha noll förståelse också!

Ego: Ida har 40 graders feber, snorar som bara 17 och hostar slem. Så imorgon blir det vab och säkert tisdag också. Nåväl, hann ju iaf jobba nästan en vecka (4 dagar).
    Träffade en 2,5 veckors bebis igår. Såååå liten, hade glömt att de är sådär små! Snart sitter man där själv med en liten i famnen
    ~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • IdaVi

Ida flyttade på hjärtat, men det blev ju fint det med!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • Piggley Wink

Lena: Trist med VAB (eller ja, mest trist med sjuk I) nu när du ändå inte ska jobba så länge. Hur går det för dem på jobbet när du inte är där? Om vikarien mfl inte heller är där menar jag... Såklart snyggt med hjärtat där också

Imorgon blir det spec mvc, är lite nervös faktiskt, men nog mest nyfiken...

• asap

juni - Besvärligt med så få och så dåliga val på restaurangen, surt när man går ut och måste betala för maten, och så finns det inte något vettigt att äta. Obestämd Hoppas du får ett bra möte med mödravården.

Lena - Trist att I är sjuk, hoppas på snabb vändning.

säger som Milla, sova medan man föder barn!?
    Med Ida hade jag värkar från ca kl.10 och  var på sjukhuset från kl.12 och 15.15 var hon ute. Och med G hade jag värkar från kl.21 och var på sjukhuset från 21.10 och 21.31 var han ute. Så det fanns ingen tid att hålla på och sova då inte. Var sak har sin tid.

• asap

Lena - Imorgon är det Biggest Loser på fyran! *förväntansfull*

• Fialialej

Lena: Trist med sjuk lilltös! Hoppas hon snart blir bättre!

juni: Lycka till imorrn!

Hörrni hur gör ni med gravidförsäkring? Jag hade det förra gången men har inte tänkt på det denna gången förrän nu...
    Fick ut på den förra gången pga svår bristning. Det är delvis det jag tänker på men mest om det skulle bli nån förlossningsskada som man inte kan försäkra genom kommande barnförsäkring. Svårt dock att uttyda hur mycket hjälp man faktiskt skulle få ekonomiskt i ett sånt läge.
    Funderar vidare...

Ha en bra vecka allesammans!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8