• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • Bubbis10
    Milla C skrev 2010-08-14 13:52:20 följande:
    Pregga: Håller tummarna för att du är på förlossningen nu då .

Tilda: Jag lyckades inte hålla magen hemlig så värst länge andra gången. Jag berättade på jobbet direkt efter NUPP i 11+3, men då hade en del kollegor tydligen redan börjat spekulera . Jag använde gravidjeans redan i vecka 10 tror jag, men hade bylsiga tröjor över.

Ego: Lucas hade verkligen "rätt" att konstra de två nätter han gjorde det: Förskolestart, gående - och igår hittade först en framtand till vid lunch, sedan jag en kindtand och sedan maken en på andra sidan också ! Så mycket nytt på en gång kan ju få den stabilaste ur lag .
    I går somnade han bra och sov gott hela natten, och idag är han inne på andra sovstunden.
    haha tackar, men dom avtog ....IGEN Skrikandes blir gaaaaalen.....
  • Milla C
    Pregga skrev 2010-08-14 14:07:11 följande:
    haha tackar, men dom avtog ....IGEN Skrikandes blir gaaaaalen.....
    Men ! Nu får han väl ändå sluta lura mamma sin ! Skulle definitivt blivit helt koko om jag tvingades igenom det .
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Bubbis10
    Milla C skrev 2010-08-14 14:15:25 följande:
    Men ! Nu får han väl ändå sluta lura mamma sin ! Skulle definitivt blivit helt koko om jag tvingades igenom det .
    haha jaa inatt så tänkte jag, näe nu e det nog på riktigt...såå många timmar..å sen puts väck?! aså jag hade det ju inte så med dottern, där gick vattnet å 4 timmar senare ca kom värkarna...detta gör mig förbryllad...
  • Milla C
    Pregga skrev 2010-08-14 14:59:28 följande:
    haha jaa inatt så tänkte jag, näe nu e det nog på riktigt...såå många timmar..å sen puts väck?! aså jag hade det ju inte så med dottern, där gick vattnet å 4 timmar senare ca kom värkarna...detta gör mig förbryllad...
    Vad säger din BM och de på förlossningen om saken? Så "verklighetstrogna" värkar så många gånger och så länge utan att han kommer ut... Förstår att du är trött på det nu.
  • Bubbis10
    Milla C skrev 2010-08-14 19:14:20 följande:
    Vad säger din BM och de på förlossningen om saken? Så "verklighetstrogna" värkar så många gånger och så länge utan att han kommer ut... Förstår att du är trött på det nu.
    Ja aså dom säjer att jag är i ngt som heter latensfas....att omföderskor känner av det ?!
    jo aså jag tycker ju att antingen så kan det dra igång rejält nu eller så kan jag vara utan dessa envisa värkar som håller i sig i timmar för att sen vara puts väck...
  • Milla C
    Pregga skrev 2010-08-14 19:16:36 följande:
    Ja aså dom säjer att jag är i ngt som heter latensfas....att omföderskor känner av det ?!
    jo aså jag tycker ju att antingen så kan det dra igång rejält nu eller så kan jag vara utan dessa envisa värkar som håller i sig i timmar för att sen vara puts väck...
    Jo, latensfas har jag också haft -två gånger. Men det var ju de första timmarna av värkarbetet, när värkarna var ganska milda och oregelbundna... Inte värkar i flera timmar i flera veckor!
  • Bubbis10
    Milla C skrev 2010-08-14 19:39:50 följande:
    Jo, latensfas har jag också haft -två gånger. Men det var ju de första timmarna av värkarbetet, när värkarna var ganska milda och oregelbundna... Inte värkar i flera timmar i flera veckor!
    Ok, ja aså jag har inte en aning, har aldrig vart med om detta...med dottern så gick ju vattnet å 4 timmar senare kom värkarna...men dom har gjort nytta,min tapp e ju mindre/kortare. :) så ngt gör dom ju..haha
  • asap

Pregga - Hoppas det säger pang nu då så att han kommer någon gång! Eller nåt, kanske inte just pang vid närmare eftertanke...

• Bubbis10
    asap skrev 2010-08-14 21:19:44 följande:
    Pregga - Hoppas det säger pang nu då så att han kommer någon gång! Eller nåt, kanske inte just pang vid närmare eftertanke...
    hahaha jaa pang låter ju lite drastiskt, haha men snart så hoppas jag på att han sätter igång ordentligt, å inte lurar mig mer nu...
  • Milla C
    Pregga skrev 2010-08-14 21:22:36 följande:
    hahaha jaa pang låter ju lite drastiskt, haha men snart så hoppas jag på att han sätter igång ordentligt, å inte lurar mig mer nu...
    Kanske mer ett "plopp" med efterföljande vattenflöde kanske ?
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8