• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • Tilda08

Milla: Tilda hade rejält med problem med sömnen när hon började gå. De drömmer nog mer. Tror att gåendet ger ett nytt perspektiv och sätter igång jättemycket därinne.

Pyttis: Härligt med syskonkärlek... Eller nåt...

Cissi: WTF!

EGO: Jag är så vansinnigt uttråkad på jobbet. Trivs bäst när det är mycket action, nu har jag alldeles för gott om tid. Tur att alla kommer tillbaka nästa vecka. Fast jag har redan börjat fundera på att jobba mindre. Jag vet, vecka 13 är tidigt för såna tankar, men foglossningen gör ONT och det lär ju bara bli sämre. Vet hur det var sist... Eftersom jag vet hur svårt det är att få en sjukskrivning pga foglossning godkänd hos FK, speciellt för en kontorsråtta som jag, har jag lämnat in en ansökan om 25% föräldraledighet (för Tilda) från 4 oktober till 30 jan. Räknar med att gå hem för bebis 31 jan. Jobbigt att vara hemma med Tilda på sitt sätt, men då behöver jag ju åtminstone inte sitta på en kontorsstol en hel dag PLUS pendla...

• Piggley Wink

Pyttis: Nej inte idomin, ska kolla om jag kan hitta resten av tuben... Inotyol är ju mycket bättre för att få tjock skyddande skikt, men jag tycker den hindrar huden från att läka eftersom det inte kommer något syre in heller Stackars liten!

Tilda: Kan inte du också få akupunktur hos din sjukgymnast? man blir ju som en ny människa när smärtan lugnas! Här ger alla sjukgymnaster det och på mig funkar det iaf otroligt bra!

H juni 07, syskon november 10
  • IdaVi

Intågar med en total ego-rapport. Var hos bm idag och allt såg bra ut förutom järnvärdet. Så det blir att knapra två olika järntabletter. Sen kollade hon åderbråcken och förstod att jag hade värk. Så jag fick remiss till läkare på sjukhuset redan imorgon. Bm frågade om jag ville bli sjukskriven. Vet i 17 hur man ska göra om man vill sjukskrivas heltid eller halvtid. Kanske blir långsamt fram till BF? Å andra sidan vet jag inte hur jag ska orka jobba heltid och sen hem och ta hand om Ida och huset (med makens hjälp så klart). Nåväl, vi får se vad läkaren säger imorgon, kanske inte ens vill sjukskriva mig.
    Sen fick vi en extra UL idag för BM ville se så att inte bebisen var fixerad ännu och tryckte på mer på åderbråcken. Det var den inte, men den är redan väldigt långt ner redan....

Over and out. Maken ska iväg ikväll igen så jag får ta Ida med nattningen nu.

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • Piggley Wink

Lena: Skönt att få hjälp! Jag ska också natta nu för maken är inte hemma, men vi ses senare

H juni 07, syskon november 10
  • Milla C

Totalego (ordinarie datorn har moderkortet gett upp på, så jag surfar trådlöst och har begränsad batteritid):
    Vi har medeltidsdagar här i stan just nu, och det är såå härligt - tills det blir kväll och "Medeltidsrodden" drar igång på ån precis nedanför oss och de har riggat högtalarsystemet så att konfrancierns skrikande går direkt in i huset, vilket gör att man inte kan ha fönster eller balkongdörr öppen på övervåningen vid läggning . Lucas har inte somnat ännu trots att han är jättetrött och jag har hållit på att lägga honom sedan klockan sju. Maken och han gick just ut på en prommenad i vagnen. Hoppas att det ska fungera.
    I morgon är det stort spektakel med eldshow och grejor vid riddarspelen (som ligger i pparken precis bredvid huset), men de börjar inte förrän 20.30 enligt programmet, så då har förhoppningsvis killarna somnat.

Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • asap

Lena - Jag blev inte bara tårögd utan började gråta på riktigt när jag (för 19e gången ) igår kväll fick maken att "lova på hedersord" att inte glömma att ta kort på Gustav idag innan det bar iväg till första dagisdagen. Nu är vi en sådan där familj, ni vet, två föräldrar som jobbar och två barn på dagis. Känns riktigt konstigt kan jag meddela.

Milla - Ja, både att man lärt sig nya konster och att man sovit dåligt under dagen brukar vara säkra kort för lite sämre nattsömn hos våra barn.

M73 - undrar just samma sak, vi väntar på en kallelse till hudmott., remissen skickades ngn gång i maj. Fick också bekräftelse på att inom tre månader få en tid, men jag har inte sett till någon tid än iaf....

Pregga - Härligt, nu är det inte långt kvar.

Cissi -

• Fredrika Bremer

Cissi Vad är det för trams!! Jag trodde alla över 35 hade rätt till fvp?! Dessutom är oro en indikation för fvp om jag inte misstar mig. Stå på dig!!

Lena, låter absolut som sjukskrivning är på sin plats! Viktigt att du kan ligga ned o avlasta bråcken!

• Bubbis10

Tack alla för omtanke {#emotions_dlg.flower}

ser att ni är arga för ngt men hänger inte riktigt med?

• asap
    cilla67 skrev 2010-08-12 14:31:31 följande:
    Gah! Läkaren som lovade skriva remiss till FVP skickade i dag ett brev, där han säger att han inte kan skriva remiss utifrån deras riktlinjer. Man kan ju tro att han kände till deras riktlinjer redan när vi träffades, eftersom han redogjorde för dem för mig, men tydligen fick han kalla fötter och skickade mig i stället en kopia av riktlinjerna. Tackar, tackar - men jag skiter faktiskt i deras riktlinjer! Han SA att han skulle skriva en remiss, då får han tamejtusan göra det också! Grrr....
    (Ursäkta utbrottet!) 
    Pregga - Det var det här vi var sympati-arga för.
  • Bubbis10
    asap skrev 2010-08-12 21:00:00 följande:
    Pregga - Det var det här vi var sympati-arga för.
    oj, men shit...aså vissa ska inte jobba med människor alls. har träffat en annan sådan läkare med, GRRR
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8