• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • Gladhannapanna

Juni: nu ska du få ett knasigt råd av mig: Singla slant! Inte dför att du ska låta slumpen avgöra utan för att man får en tydlig magkänsla om slanten visade rätt eller fel.

Pregga: Nu har du snart bebis här tror jag, det är ju tydliga tecken på att det är ngt på gång som du beskriver! *peppar*

• Mandra
    Gladhannapanna skrev 2010-08-11 13:46:50 följande:
    Juni: nu ska du få ett knasigt råd av mig: Singla slant! Inte dför att du ska låta slumpen avgöra utan för att man får en tydlig magkänsla om slanten visade rätt eller fel.
    Haha, cool idé!
  • Billabong

Pregga: Låter som om att bebisen arbetar sig utåt iaf. Har du varit inne på förlossningen ngt inatt/idag?

Mandra: Dricka kaffe?

Tilda: Grattis!

Ela: Förstår att det känns som en jätteseger för er med de sovande barnen!

• Bubbis10
    Gladhannapanna skrev 2010-08-11 13:46:50 följande:

Pregga: Nu har du snart bebis här tror jag, det är ju tydliga tecken på att det är ngt på gång som du beskriver! *peppar*
    Jo jag tyckte det med...men har grinat som en tok här å känner mig bara uppgiven nu...Tack för pepp {#emotions_dlg.flower}
    det behövdes nu..
    Billabong skrev 2010-08-11 14:24:38 följande:
    Pregga: Låter som om att bebisen arbetar sig utåt iaf. Har du varit inne på förlossningen ngt inatt/idag?

Mandra: Dricka kaffe?

Tilda: Grattis!

Ela: Förstår att det känns som en jätteseger för er med de sovande barnen!
    Jo jag hoppas ju på det iallafall...men nu känns det bara så långt ifrån, jag ringde in inatt å dom sa typ-ta 2 alvedon å ett bad, går det inte över så får du ringa igen...å nu e värkarna som bortblåsta..
  • IdaVi

Tack för välkomst-hälsningarna!

juni: Det har funkat riktigt bra med maken. Verkar som han förstått allvaret i det hela. Men jag kommer nog alltid vara orolig när det är alkohol inblandat. Man kan liksom aldrig slappna av utan beter sig som en hök

Milla: Vad härligt att det funkar så bar med förskolan! Känns förhoppningsfullt att höra inför Idas start den 23/8

pregga: Låter som det är en bebis på G! Hoppas allt går bra. Du får be gubben din massera dig!

Ego: Nu har jag legat i soffan med isblock mellan benen. Blir intressant att se vad BM säger när jag ska dit imorgon. Har fått tips om stödstrumpbyxor, hur varmt borde inte det vara mitt i sommaren?! Bah!!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • Bubbis10
    IdaVi skrev 2010-08-11 14:59:30 följande:
    Tack för välkomst-hälsningarna!

juni: Det har funkat riktigt bra med maken. Verkar som han förstått allvaret i det hela. Men jag kommer nog alltid vara orolig när det är alkohol inblandat. Man kan liksom aldrig slappna av utan beter sig som en hök

Milla: Vad härligt att det funkar så bar med förskolan! Känns förhoppningsfullt att höra inför Idas start den 23/8

pregga: Låter som det är en bebis på G! Hoppas allt går bra. Du får be gubben din massera dig!

Ego: Nu har jag legat i soffan med isblock mellan benen. Blir intressant att se vad BM säger när jag ska dit imorgon. Har fått tips om stödstrumpbyxor, hur varmt borde inte det vara mitt i sommaren?! Bah!!
    Jotack, jag hoppas ju på det aså..fast det känns ganska så uppgivet nu....
    gubben massera mig....mja om det ändå vore så, jag kan tacka gud för min ljuvliga dotter som hjälper mig..
  • IdaVi

Pregga: Dottern funkar säkert lika bra Skönt att få lite massage iaf. Hoppas det drar igång snart. Jobbigt att gå och vänta...

• Bubbis10

Hm, kanske dags att presentera mig själv lite mer, jag är en mamma till världens goaste 11 åring, å själv är jag 32 år å väntar nu på prinsens nedkomst. Min man (x) å jag har kämpat i 2,5 år för den lille vi nu änteligen väntar...det var mkt tårar innan å en stor sorg bakom ett x i jan 09.
    Vi har levt ganskla så hm...turbulent?! i vår relation då han har en annan kvinnosyn, å jag kan inte ta det. till viss del, men inte hela vägen. Vi gick isär efter en resa till london förra året, mkt pga hans syster.
    Hon å jag kommer inte överrens alls....såå han lämnade mig å barnen pga syrran sin.
    så jag är ensamstående men oerhört lycklig för mina mirakel å jag ser mig själv som välsignad :)

det har varit mkt funderingar på om jag ska låta han vara med på fl eller inte, men har beslutat mig för att låta han vara med. han har hållt sig bort i stort sett hela graviditeten, så jag har inte fått hjälp med ngt alls.
    Men det har åxå visat mig att jag klarar mig själv å det har stärkt mig så otroligt mkt.
    När det varit mkt att handla osv så har min dotter eller goda vänner hjälpt mig, likaså med tung tvätt, svullna fötter osv...som sagt, min dotter....finner inte ord. Hon har gjort så otroligt mkt för att hon e rädd om sin lillebror i magen, iblans så sköljs jag över med dåligt samveta för att hon tar på sig för mkt....samtidigt som jag e så tacksam.

såå lite bakgrund om mig...

• IdaVi

Pregga: Oj, förlåt - hade missat detta! Skäms 
    Låter tufft att vara "ensam" i graviditeten, även om jag inte tycker min man är så förstående alla gånger så gör han ju ändå sitt bästa. Vad skönt att du ändå får hjälp från nära och kära med sånt som man inte klarar av när situationen är som den är. Låter som du har en jätteduktig dotter som hjälper dig ordentligt. Tycker inte du ska känna dåligt samvete mot din dotter.
    Kram på dig!

• Bubbis10
    IdaVi skrev 2010-08-11 15:21:38 följande:
    Pregga: Dottern funkar säkert lika bra Skönt att få lite massage iaf. Hoppas det drar igång snart. Jobbigt att gå och vänta...
    jo hennes små goa hände på svullna fötter gör en hel del..hihi hon e mitt Hjärta
    jo nu hoppas vi åxå att det ska dra igång här :)
    IdaVi skrev 2010-08-11 15:32:17 följande:
    Pregga: Oj, förlåt - hade missat detta! Skäms 
    Låter tufft att vara "ensam" i graviditeten, även om jag inte tycker min man är så förstående alla gånger så gör han ju ändå sitt bästa. Vad skönt att du ändå får hjälp från nära och kära med sånt som man inte klarar av när situationen är som den är. Låter som du har en jätteduktig dotter som hjälper dig ordentligt. Tycker inte du ska känna dåligt samvete mot din dotter.
    Kram på dig!
    nej nej, jag har inte berättat det förens nu, hihi så det e lungt. kan ju inte ni veta,Flört aså det som kan kännas lite tufft det är nätter som denna som var inatt när man e själv. skönt att det finns män som ändå försöker, hihi men det e nog åxå det mest normala. jo min dotter som sagt hjälper mig såå mkt att jag inte riktigt vet ibland hur jag ska hantera det, å tack å lov för vänner..Kram{#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8