• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • Tilda08

Cissi: Bra att du gick vidare om du känner dig orolig. Du har ju tyvärr åldern ännu mer emot dig och med tanke på din medicin förstår jag att tankarna virvlar ännu mer. *kram*

• aigee

tilda: grattis till bra siffror!
    Lena: välkommen hem!!
    Juni: Hoppas att du får ett bra samtal! Förstår att tankarna snurrar. Ryggen är ju så otroligt viktig att den fungerar och smärtan är ju obeskrivlig när det gör ont! Tycker att du ska ta med de tankar som du har skrivit här till oss så kommer du nog kunna bolla bra med läkarna du möter! Verkligen lycka till!!!

känner själv att jag börjar klura på förlossningen lite smått... vad händer om vattnet går när man är på jobbet till exempel. Ber man en kollega sköra till borås då?? hihi. Jag fick eda sist men efter det knäpper det konstigt i ryggen och vänsterbenet somnar ganska ofta vilket är lite läskigt. Narkosläkaren stack lite fel ett par gånger innan han hittade rätt. Hoppas att inte det krånglar till ryggen i framtiden. Nåväl. det kommer nog ut en bebis denna gången också på något sätt!!

• Piggley Wink

Lena: Härligt med semester! Hoppas allt med maken känns bra ocskå!

cissi: Skönt att vara på gång med remissen iaf! Jobbigt med medicin som ger risker .

aigee: ja, visst är ryggen superviktig, har du pratat med någon om EDAn och rygg och ben som konstrar? Antingen får väl en kollega köra eller också får du väl ta taxi eller ambulans? Det beror ju på hur fort det går... mitt vatten gik ju aldrig så jag är nog inte rätt person att svara...

H juni 07, syskon november 10
  • Ela

Tilda - Grattis till fina siffror! Vi berättade för T efter KUB och även hon fick då frågan av sin far om hon visste vad mamma har i magen. "En spik!" var hennes gissning. Nu pratar hon ganska ofta om bebisen (även om hon hela tiden konstaterar "Den syns inte") och häromdagen var hon på Myrorna med sin pappa och då valde hon ut tre äggkoppar med figurer som hon köpte för femton kronor. Den med en häst på var till henne själv, den med en krokodil var till R och den med en apa var till bebisen i magen.

Cissi - Jag förstår hur du tänker. Skönt att du fick en remiss.

juni - Jobbigt läge. Lätt att säga kanske men jag tror att du klarar förlossningen utan bedövning om du måste. Jag förstår dock absolut din oro över att paja ryggen så jag hoppas att du får bra svar på dina funderingar kring det. Jag har ju ett KS och en vaginal förlossning i bagaget och har bra erfarenhet av båda. Hoppas dock ändå på vaginal denna gång.

Lena - Välkommen tillbaka!

Ego: Idag har vi varit och hälsat på Oyra med familj i deras sommarstuga (jättemysigt såklart!). Dagens skräll är att vi fick båda barnen att somna i bilen på vägen hem (vi hade satt på dem pyamas och gett dem välling) och sedan lyckades vi bära upp dem till sängarna och få dem att somna om på en gång. Ett litet steg för de flesta föräldrar kanske men ett gigantiskt steg för familjen Ela!

Två är dubbelt så bra
  • Piggley Wink

Ela: Jag tror nog innerst inne också att jag klarar vag förlossning utan ryggbedövning, ororn är nog (när jag har funderat lite mer) mest att ryggen ska paja ihop värre än den redan är . Sötunge som köper äggkopp till bebisen, H ville köpa kläder förra veckan till bebisen Kyss. underbart att de sov vidare när ni bar upp dem! Det har H slutat med, men hon brukar somna fort när man lägger henne iaf.

H juni 07, syskon november 10
  • bluegrass

Tilda- klart att allt är bra även på RUL! Nu är det bara att glädjas. Skönt att höra att bröstsymtom kan variera.

Cissi- skönt med remiss så att ni får ett helt tillförlitligt besked. Kvoterna har verkligen sina nackdelar.

Ela- hurra för barn som somnar i bil och kan bäras till säng utan uppvaknande. Lyckades med H häromdagen också, men imponerande att det gick med båda!

Lena- härligt att ni haft det bra!

• Milla C

Har försökt läsa ikapp, men jag hinner inte .

Bluegrass: Förstår precis din oro för MA. Det var en stor skräck för mig med när jag var gravid med G. Tur nog hade jag en underbar BM (gick på Mamma Mia Söder i Sthlm) som lät mig göra VUL och se ett pickande Hjärta i vecka 8 .

Ego: Min lillplutt har börjat förskolan ! Första inskolningsdagen igår, och idag är han och storebror med pappa där i två timmar. Har inte haft någon "ångest" alls - förrän för ett par dagar sedan. "Tänk om han inte trivs." "Tänk om det blir helt fel och han inte vill bli lämnad" osv. Men han drog iväg på egna äventyr ganska omgående när vi kom fram igår, så självförtroendet är det inget fel på .
    Och han har knäckt gåendet nu! Fick ett SMS om att han går jättemycket på förskolan nu, och alldeles nyss ett jättesött MMS med Lucas som kommer sättandes mot kameran .

Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Tilda08

Ela: Vilken sötnos!!! Vi frågade Tilda igår kväll "Vad har mamma i magen?" och då kom svaret direkt: "En liten bebis" så nu har hon koll. Hon funderade lite runt det hela och hon sken upp som en sol när vi förklarade att hon kommer att få lära bebisen att pussla...

• Bubbis10

Fr kl 22.00 tills idag kl ca 07.00 har jag haft värkar som gjort ONT, blev jättelös i magen inatt...å nu e jag både öm över mage ,rygg å gråtfärdig....ingen bebis än...

• Mandra

juni 07 > Om du sätter dig två sekunder och förutsätningslöst faktist känner vad du vill. Ta bort alla borden och måsten. Allas förväntningar och tycken. Bara vad du tycker och tänker. Vilket skulle du må bäst av?
    Den brukar funka på mig i alla fall
    Annars får du väl undersöka vad som känns troligast att du skulle klara bäst, känna bäst för. Testa att skriva för och emots.. vad du vill ha svar på innan du kan göra ditt val och ta sen reda på svaren? Fast det kanske du redan gjort inför dit kommande möte?
    Ibland klarnar det ju på vägen i ens 'undersökningar' Solig

Själv har jag en huvudvärk som skallrar från hjässan ner i ryggen. Finns det något som hjälper mot kaffeabstinens-huvudvärk? För ipren gör det inte

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8