• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • Bubbis10
    Billabong skrev 2010-08-08 17:36:04 följande:

Milla: Grattis på bröllopsdagen!

juni: Skoj med liggdel till bebisens vagn! Vilken färg får h*n på den?

Pregga: Skriv gärna in dig i BF-listan. Länk finns i TS. Verkar som att BF/förlossningen ligger nära i tiden?

hey :)

Jag försökte kopiera tidigare å lägga till själv, men det gick inte? jag e ju breäknad den 18de aug :)
    Men får känslan av att han kommer tidigare, efter alla mutthugg idag som får mig att tro att jag ska klyvas på mitten så..haha va sjutton e det?
  • Bubbis10
    malinkat skrev 2010-08-08 21:41:26 följande:
    Grattis Milla!

Pregga, spännande! Är avis på alla er som ska föda Fantastiskt! 
    Hihi jo nu känns det nära....åå så nervöst å härligt på en gng :)
  • Piggley Wink

Milla: Grattis på bröllopsdagen, härligt att lura svägerskan

sara: Den är grå, eller ja, den heter säkert nåt finare, men är grå Fick ett myggnät med UV-skydd på köpet för snabb affär trots att jag prutade . Jag bjöd det alla andra i samma årsmodell kostar på Blocket...

H juni 07, syskon november 10
  • Fredrika Bremer

Hoppar in med en akut fråga om amningsbh:ar! I vanliga fall är jag en blygsam B-kupa, men när jag ammar får jag gigantiska meloner om dessutom påverkas påtagligt av tyngdkraften . Jag behöver STÖD i form av en BH som håller upp tingestarna, men alla amningsBH:ar är som värdelösa små tygtrasor utan byglar osv. Gahhhhh! Någon som vet var man köper en vettig amningsBH som stöder upp när man gått och blivit så här bystig...?

• Bubbis10

Å här händer inte ett skvatt, värkarna lyser med sin frånvaro...hm hur länge går man efter slemmis gått då? ngn som vet? känner mig liiite otålig ju..haha

• Milla C
    Fredrika: Jag köpte mina amnings-BH:ar på Babyland och på Babyproffsen. Där fanns det både "små tyglappar" för sånna som mig och mer rejäla doningar i "sport-BH"-stuk som iaf såg ut att ge bra stöd. Byglar ska man tydligen inte ha under amning, eftersom det kan ge mjölkstockning (har jag hört, men det finns kanske nya rön om det).
    Annars kom jag på att Twillfit kanske har amings-BH:ar. Där brukar man ju kunna få hjälp med vilken BH man ska ha i vanliga fall iaf.

Pregga: Hoppas att det är "lugnet före stormen" och att förlossningen börjar snart. Gick du över med dottern, eller kom hon innan BF?
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Bubbis10
    Milla C skrev 2010-08-09 19:51:07 följande:
    Fredrika: Jag köpte mina amnings-BH:ar på Babyland och på Babyproffsen. Där fanns det både "små tyglappar" för sånna som mig och mer rejäla doningar i "sport-BH"-stuk som iaf såg ut att ge bra stöd. Byglar ska man tydligen inte ha under amning, eftersom det kan ge mjölkstockning (har jag hört, men det finns kanske nya rön om det).
    Annars kom jag på att Twillfit kanske har amings-BH:ar. Där brukar man ju kunna få hjälp med vilken BH man ska ha i vanliga fall iaf.

Pregga: Hoppas att det är "lugnet före stormen" och att förlossningen börjar snart. Gick du över med dottern, eller kom hon innan BF?
    haha tack, ja det hoppas jag med nu, hm..nej jag fick dottern 8 dagar innan bf, å hade hoppast på samma nu, idag e det 10 dagar kvar...å läkaren sa till mig ju att det brukar bli samma...känner mig grundlurad, haha
  • Billabong

Pregga: Vad konstigt att det inte gick att kopiera i den tråden...? men skriv in dina uppgifter enligt samma princip som de andra står så kan jag eller ngn annan kopiera in dig rätt i listan.

FB: Har tyvärr inga tips att dela med mig av, då jag inte kommit upp i så stor byst (D som mest ett par veckor...) och klarat mig bra med Lindex amnings-BHar (mkt sköna, men troligen inte tillräckligt m stöd för dig!).

juni: Antracit kanske?

• aigee

juni: skönt med bra sjukgymn!! Hejja!

Pregga: spänande med snar leverans!!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8