• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • Tilda08

Minimalla och Pregga: Jag började just gråta på jobbet när jag läste det ni skrev. Så hjärtskärande och så fint på en gång. *kram*

Juni: Ska testa akupunktur den här gången om jag kan få det genom sjukgymnasten. Gjorde aldrig det sist, hade varit tvungen att gå privat och plånboken vann.

Bluegrass: VÄLKOMMEN!!! Och grattis! Håller alla tummar och tår att allt ska gå bra.

Ang sifforna för CUB/NUPP så är ju det svåra med sannolikhet att avgöra vad som är bra och vad som är dåligt. Om det normala för en händelse är att det är 1 på 200 måste ju allt som är högre än 200 räknas som bra. Problemet är ju att man självklart vill ha så bra siffror som möjligt och därför blir det subjektivt. 1 på 800 borde räknas som bra, men om nån annan får 1 på 8000 känns det genast sämre... Så här snurrar iaf mina tankar inför UL på måndag. Måste nog prata igenom med maken hur vi ska ställa oss till olika resultat och sen köra på det. Tex att vi bestämmer att allt över 1 på 500 så går vi inte vidare med mer tester.

• Tilda08

Och nu försvann mina stycken, hmpfr!

• Bubbis10
    Tilda08 skrev 2010-08-04 13:39:44 följande:

Minimalla och Pregga: Jag började just gråta på jobbet när jag läste det ni skrev. Så hjärtskärande och så fint på en gång. *kram*

Tack så mkt för omtanken...jag tror inte, eller jag vet att jag såg inte hennes sorg för jag var så upptagen av min egen...å det känns i mammahjärtat idag..kram
  • malinkat

Men vad ni e aktiva Ja ni, vattengympa var DET BÄSTA, jag älsklade att vara tyngdlös och inte ha ont en stund... gick också på vanlig simning, skönt. Hoppas ni alla gravidisar som har ont snart ser ljuset i tunneln. Kram på er!

Ja, Mini, skönt att det verkar vända!, Så många tankar och känslor för ett så ungt hjärta - och också för er såklart.

Pregga - ledsen för din förlust också, håller alla tummar för att allt nu går vägen hela vägen

Har varit på Cirkus, sån där runtresande ni vet, med barnen. De satt som ljus, själv undrade jag vad det var man tyckte var så bra med dessa? Eller var de helt enkelt bättre förr?

Nu - Mat! 

• Bubbis10
    malinkat skrev 2010-08-04 16:45:44 följande:
    Men vad ni e aktiva Ja ni, vattengympa var DET BÄSTA, jag älsklade att vara tyngdlös och inte ha ont en stund... gick också på vanlig simning, skönt. Hoppas ni alla gravidisar som har ont snart ser ljuset i tunneln. Kram på er!

Ja, Mini, skönt att det verkar vända!, Så många tankar och känslor för ett så ungt hjärta - och också för er såklart.

Pregga - ledsen för din förlust också, håller alla tummar för att allt nu går vägen hela vägen
    Tack så mkt å jag beklagar självklart för er förlust åxå......{#emotions_dlg.flower}
    Nu ska det allt gå bra, var på ul idag å går in i v 39 imon, så nu kommer han närsom, hihi änteligen.

Vattengympa låter inte helt fel asså, skulle vara riktigt skönt å bara få flyta med åxå...men det finns 2 risker, haha antingen så sjunker jag som en sten nu, eller så flyter jag å ser ut som en strandad val, haha
    vill med bada men vågar inte då jag e öppen ca 1 cm....
  • Milla C
    Bluegrass: Välkommen "över"!

Mini: Tänk vad orolig hon också var, lillpluttanHjärta. Och vad fint att hon kramar och älskar lillebror .

Fia: Nej då, det berodde deffinitivt inte på sitsarna - för de handtvättade jag . Nej, för säkert två år sedan gick ena vredet av på tvättmaskinen, och sedan dess har vi använt en polygrip . Nu tyckte vi att det var läge att köpa en ny .
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • asap
    Piggley Wink skrev 2010-08-04 19:45:50 följande:
    Milla: Ja, den där polygrip-gränsen går ju någonstans
    Hehe.. Gränsen går tydligen efter sisådär 2 år.

Jag har aldrig gjort någon fosterdiagnostik annat än rutinUL, men jag kan tänka mig att det är lite tvetydigt med siffrorna och att de kanske inte alltid får en att minska sin oro.
  • aigee

bluegrass: välkommen hit!

tycker tiden börjar gå långsamt nu. det är ju tio veckor kvar!! suck. känns länge!!

• Piggley Wink

aigee: Jag har 105 dagar kvar nu...

Har ni läst den här http://www.aftonbladet.se/wendela/barn/article7568438.ab, det är inte så lätt att vara snygg fru när man mest känner sig som en flodhäst som inte kan gå och bära... Jaja, makens arbetskamrat blev lämnad på BB (andra barnet)  för att hennes man hade hittat nåt yngre men jag vet ändå inte om sånt verkligen händer i verkligheten!

H juni 07, syskon november 10
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8