Billabong skrev 2010-08-01 23:09:54 följande:
Ja, förstår att det blir som en bekant upplevelse, men helt annorlunda.
Det är inte i närheten så tufft att ha tvillingar som de som INTE har tvillingar föreställer sig. Det är INTE dubbelt så jobbigt. Dessutom kan de roa varandra ganska bra redan från 4-5 månaders ålder när man ställer två babysitters emot varandra, eller lägger dem på en lekfilt.
Därmed inte sagt att det aldrig är jobbigt eller kör ihop sig. För det gör det. Eller rättare sagt gjorde när de var spädisar, nu är det inte så ofta längre. Nu kan de vänta bättre än de kunde som 2-månaders och arbetar sig upp till hysteri när de är hungriga och behöver vänta i en minut på maten.
Men visst, läggningar kan vara köriga när man har de tre små själv en kväll...
Nu har O och G inte haft kolik eller några andra saker som är extra påfrestande för bebisarna och/eller föräldrarna, hade de haft det hade jag sannolikt svarat annorlunda. Eller om vi hade fått tvillingar som första barn och inte varit trygga i föräldrarollen sedan tidigare...
Ska också nämna att mina barns pappa är star quality när det gäller föräldraskap.
Som tvillingförälder är man oftast lediga båda en längre tid i början dessutom. Det underlättar.
Jo men exakt, med lillan så kräktes man ju i ett under 3 månader, hade en foglossning från hell...å denna gng inget av det alls, jag hade nog inte ens vetat om att jag var gravid om inte det är för att magen växer, haha
ok, men det låter ju inte så kämpigt med 2 små då...som man alltid kanske trott. Sen såklart hjälper det ju till att ha en ansvarsfull pappa med åxå :)
arbetar sig upp till hysteri? hahahaha där fick jag mig ett gott skratt, tack å godmorgon :)
Fialialej skrev 2010-08-01 23:13:45 följande:
Pregga: Välkommen hit!
Tack så mkt
IdaVi skrev 2010-08-02 09:20:28 följande:
Pregga: Välkommen hit! Jag är 36 år och väntar barn nr. 2 som är beräknat till 29/10. Har en tjej innan som är född den 21/10 (så det datumet ska jag undvika så gott jag kan
) och som blir exakt 2 år när lillasyster/lillebror kommer. Bor utanför Norrköping och jobbar som systemutvecklare. Far en hel del till Arlanda, men nu blir det nog lugnare etttag.
Tackar så mkt ,hihi jaa det hade väl vart fint å fått dom på samma datum, haha eller kanske inte..ååh 2 år...hm, det känns så långt ifrån på ngt sätt trots att det ligger runt hörnet nu igen, systemutvecklare, jisses...låter avancerat?