• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • IdaVi

Hoppar in med en ego-rapport. Har pratat med BM ang. mina åderbråck. Och det känns så hopplöst just nu. Finns inget jag kan göra förutom att försöka avlasta "området" och kyla ner det. Hur fasen ska man stå ut i 13 veckor till med stora och svullna blygdläppar som pulserar och känns som de ska sprängas varje gång man står/går/reser sig upp

Bläk vad deppig jag känner mig nu. Önskar nästan den lille ville kika ut redan nu, även om jag vet att det vore en dålig idé...

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • Milla C
    Lena: Förstår att det känns tröstlöst just nu, när det inte finns så mycket att göra åt åderbråcken. Det är ju inte till någon hjälp just nu, men mitt åderbråck försvann direkt Lucas var född. Dessutom tyckte jag faktiskt att det gick tillbaka lite i slutet av graviditeten. Gnäll på här inne om du tycker att det lättar lite. Vi står pall .
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Ela

Ja, jisses! ATT vi står pall för "gnäll" (tycker nog egentligen inte att det ska klassas som gnäll när det är åderbrock i underlivet *ryser* som är anledningen)! Kram på dig Lena! Jag tycker verkligen att det låter vedervärdigt jobbigt!

Ikväll hoppas vi komma iväg på restaurang jag och maken. T har dock fått en del utbrott igår och idag (jag tror att vistelsen börjar kännas väl lång även för henne ) så jag vågar inte riktigt ta ut något i förskott men har ändå passat på att kolla in menyn på stället vi bokat bord på så att jag får mig en trerätters i sinnet i vart fall.

Två är dubbelt så bra
  • Piggley Wink

Ela: En trerätters i sinnet är inte heller helt fel!

Lena: Gnäll bort eländet här så tror ajg det känns bättre, skickar med en H-kram för hon är övertygad om att allt som gör ont och är besvärligt går över efter en kram!

Idag kör vi könsstereotypt här hemma. Maken målar (jag skruvade iofs loss lite dörrhandtag och slipade på dörrarna) dörrar, väggar och fönsterinfodringar medan jag gör rent ugnen mm. Bakade scones till frukost, det är nåt som är bra med regniga dagar, man har inte så bråttom att komma igång . Använde grönsåpa till ugnen, men missade att man skulle låta det svalna innan man torkar ur, ajaja vad man bränner sig med våt trasa i varm ugn Skäms

Men hur får man rent ugnsluckan? Glaset blev ju inte rent av grönsåpa Tips?

H juni 07, syskon november 10
  • IdaVi

Milla: Skönt att ditt försvann sen, det gör dom tydligen oftast när man har dom i underivet. Men de här dryga 16 veckorna som är kvar kommer bli jobbiga om det inte blir bättre.

Ela: Tack! Hoppas ni kommer iväg på er middag och får det lugnt och skönt!

juni: Vi körde med lite starkare preparat i ugnen förut, har glömt namnet tyvärr. Var nog inte speciellt miljövänligt kan jag tänka mig
    Men nu har vi en självrengörande ugn, väldigt smidigt!

Som plåster på såren har jag bokat in ett spapaket på Gränsöslott i augusti. Mannen fick ju det i födelsedagspresent av mig och nu är paketet bokat och barnvakten också. Ska bli jättemysigt. Får nog undvika massage, vill inte få blodet i rörelse mer än vad det är nu *aj aj*. Men nån skön ansiktsbehandling eller fotbehandling kanske

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • Piggley Wink

Lena: Underbart med självrengörande ugn, vi har bara självrengörande sidor i våran

H juni 07, syskon november 10
  • Minimalla
    Kikar bara in en snabbis för att berätta att vår efterlängtade lillebror Charlie äntligen är här. Det blev en igångsättning på dagen D, som var i tisdags. Jag var mogen och öppen 2 cm (bishop score 8!) så ca kl 9.15 togs det hål på hinnorna, efter ca 1½ timme sattes värkstimulerande dropp och en timme senare hade jag etablerade värkar och 14.35 var han ute. Ett helt hanterbart öppningsarbete men en fruktansvärt jobbig och utdragen krystning (pga att han föddes i vidöppet läge och en hel del flashbacks från förra förlossningen). Han vägde 3330 g och var 50 cm lång och är världens sötaste så klart. Vilken lycka!
    ***Stella 060224 *** Lilly f/d 090908 *** Lillebror BF 100813 ***
  • Milla C
    Mini: {#emotions_dlg.flower}HjärtaGrattis till Charlie!! Hjärta{#emotions_dlg.flower} Sitter med glädjetårar i ögonen. Vad skönt att han äntligen är här .

Lena: Jag kom just på vad som faktiskt hjälpte mig lite mot åderbråcket: Stödstrumpor! Fast det kanske du redan provat?
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • junibarn76

Mini - Ett jättegrattis! Även jag sitter med tårar i ögonen när jag läser om Charlie Underbart att ni har lillebror hos er nu!

Elvira 071012 - Juni 100322
  • Gladhannapanna

Mini_ Vad härlgit att ni mår bra allihopa!!! Stort grattis!!!

Vi är hos svärisarna sedan i måndags, går rätt bra men svärmor är krasslig med en gräslig hosta så vi försöker åka iväg en del varje dag så att hon kan vila. I onsdags var vi på restaurang tillsammans med vänner, så himla trevligt! vi har aldrig träffats utan barn förut, iaf inte jag. Det är makens vänner från början.

Igår träffades vi med barn, också jättetrevligt!

Var i Ockelbo och besökte Wij trädgårdar och åt på pizzerian. Glömde kolla om någon pizzahette Daniel eller Victoria.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8