• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • Piggley Wink

Härligt att lille O har knäckt gåendet Sara!

Håller med Sara om Lycka till i veckan Mini!

H juni 07, syskon november 10
  • Billabong

Tack Pyttis o juni!

Än så länge så har inte G reagerat så mkt på att O går själv. G är dels nöjd med att krypa omkring i racerfart och dels nöjd med att knalla omkring med lära-gå-vagnen än så länge. Han är mkt mer instabil än O och behöver den som stöd. Kan inte stå själv än heller. Och när han går så går han stelt, böjer inte på knäna och svajar framåt o bakåt m överkroppen. Men jag misstänker att han kommer bli inspirerad/frustrerad av att se brorsan knalla omkring på fötterna och börja öva mer intensivt han med.
    Det var omvänt när det gällde att lära sig krypa. Då var O en fena på att åla jättesnabbt och G lite långsammare. När sedan G började krypa först så tog det inte så många veckor innan O också tog sig upp på knäna.

• M73
    Piggley Wink skrev 2010-07-25 21:45:09 följande:

M73: Vad hade du druckit igår? Har lite svårt att tolka ditt inlägg

Ella: Jag tänkte faktiskt på dig förra veckan, funderade på vart du tagit vägen! Välkommen tillbaka!

skulle kunna tro det när man ser eländet men det är T som hjälpt till lite med redigeringen.. jag såg inte det då utan trodde att jag lyckats skicka det utan hjälp
  • malinkat

ÄNTLIGEN!! Elvira går Det var på tiden Men hon kryper förståss fortfarande också

• Minimalla

Tack för lyckönskningar . Än är det inte dags, men förhoppningsvis snart.

***Stella 060224 *** Lilly f/d 090908 *** Lillebror BF 100813 ***
  • Ela

Sara och Malinkat - Grattis till första stegen!

Mini - Spännande! Tänker på er!

Ego - Ingen bra dag idag. Fogarna värker och jag mår illa så jag får inte i mig någon mat att tala om. Värst är dock att jag har en del sammandragningar - obehagliga på gränsen till onda. Får hoppas att det lugnar ner sig snart för det känns inte riktigt rätt... Om jag mår bättre ikväll tänker maken och jag i alla fall pipa ner på bio när barnen somnat.

Två är dubbelt så bra
  • Milla C
    Lena: Den där lila "korven" känner jag igen. Jag fick åderbråck på yttre blygdläppen när jag väntade Lucas. Enligt min (ganska odugliga) BM finns det ingenting att göra innan bebisen tittat ut, och då går det bort av sig självt.
    Hoppas att ni har en skön resa!

Mini: Lycka till i veckan! Hoppas att lillebror kommer ut lagom fort och med ett minimum av ont hos modern .

M73: Ja, de är snabba de små liven .

Malin: Grattis till E! Då har L ännu några veckor "på sig" då . Han går mer än gärna utmed väggar eller möbler - eller håller i en hand och knatar - men att gå utan stöd? Nej, tack. Då sätter han sig oftast ner och kryper istället .
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8