Mini - Jag blir så glad att läsa att du förutsätter lite att det ska gå vägen - det gör du alldeles rätt i! Och jag säger som Pyttis att förvärkarna kommer att göra nytta sedan när det är dags!
Det här kommer ni att fixa galant!
Roobios - Det tyder väl på väldigt god arbetsmoral att du ser till att få regelbundna (FL-)pauser så att du orkar jobba med full kraft!
Ego: Var hos BM idag. Hon fick leta ordentligt för att få höra en liten skvätt hjärtljud. Bebisen ligger verkligen och gömmer sig långt ner och långt in så det var alls inte konstigt att jag inte känner av den tycker hon. När jag låg på britsen var det skönt att jag väntar trean för jag hade inga problem att höra att det var hjärtljuden när de "susade förbi". Liiite rutin börjar man ju få på de där sakerna i alla fall.
Blodtrycket låg bra men jag fick reda på att mina järndepåer låg på så pass låg nivå att det rekommendas att jag börjar äta tabletter redan nu. Intressant tycker jag eftersom mitt hb alltid (i vart fall i början av graviditeten) ligger så högt. Jag tror att det låg på 136 vid inskrivningen - alltså samma dag som jag tog blodprovet för depåmätningen. Någon som är insatt (jag hade T med mig till BM så jag gick inte in i de mer djuplodande diskussionerna
)?
Imorgon flyger vi upp till svärföräldrarna och jag försöker att vara försiktigt optimistisk att ett miljöombyte ska göra tillvaron lite mer harmonisk. Så fort vi är hemma (ute eller hos andra går det bra) puttar T R allt som oftast och vi har jättesvårt att hantera det. Vi markerar givetvis att det inte är ok, vi går ifrån (med R) och säger att vi inte vill leka med T om hon puttas, vi försöker prata med henne när det inte är skarpt läge och bekräfta att det ju kan vara jobbigt med en lillasyster men att det inte är ok att puttas etc, vi försöker identifiera situationer när det brukar hända för att försöka eliminera möjligheterna men lyckas inte hitta någon röd tråd etc, etc, etc... Vi står helt handfallna och förstår väl att det till viss mån är oundvikligt men det är verkligen SÅ jobbigt när det händer. Några tips?