• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • tidigare Rooibos

Att blöda i början av graviditeten är ganska vanligt. Så länge det inte är mycket eller färskt (klarrött) eller att man har ont  så är det nog ingen fara. Ring och prata med BM eller någon akytgyn-mottagning om du vill. Hur långt gången är du? Är man längre än v 6+ så kan man på vissa ställen få komma in för en koll med VUL.

Håller tummarna för att det är något ofarligt!

• Barbabok

Rött är det, men fortfarande inget ont. Nä kollas kan det nog inte för jag är bara i v 4+3. Får vänta här på jobbet, men måste nog smyga hem på lunchen för jag har ju lite blodfläckar på brallorna Syns inte när jag står eller sitter men känns inte fräscht. Känns surt att jag måste jobba men kan inte gå hem när det inte gör ont alls, jag är ju ensam på min tjänst nu då alla andra är på semester.

Ett tu tre, så ska vi bli fyra
  • tidigare Rooibos

Barba: Nej då är det nog bara att vänta och se som gäller tyvärr. Bökigt att behöva fortsätta jobba men det kan vara bra att sysselsätta sig också så man inte går där och grubblar för mycket. Jättekram till dig och tummarna fortsätter jag hålla!!

• Piggley Wink

Usch barba, hoppas det lugnar sig kram på dig och ta det lugnt!

Vi var på vc idag igen och tog blodprov, H sa att hon inte ville men protesterade inte alls och rörde inte en min när "tanten" stack i fingret. Hb och vita blodplättar var bra, glutenproverna var tydligen ivägskickade och skulle inte in i den apparaten som inte fungerade. Vi får väl se hur det går... Jag tror inte det är gluten för då borde hon väl vara dålig jämt, men det är jus vårt att veta. Hon är alltid stabilare i magen när hon får majsvälling än när hon får havrevälling. Fullkorn är ju katastrof så den räknas inte

H juni 07, syskon november 10
  • IdaVi

Barba: Vad jobbigt för dig! Men som sagt, det är ju ganska vanligt med lite småblödningar i början. Men är du orolig kan du väl ringa MVC eller din klinik och prata med dom iaf?
    Kram!

juni: Vilken hjältinna H var idag! Hoppas inte det är gluten utan bara en liten överkänslig mage.
    Jag fick ju utslag på blodprovet för gluten för några år sedan och fick göra gastroskopiundersökning. Den visade däremot inte något. Men jag blir dålig i magen, uppsvälld, pruttig osv om jag äter för mycket av sånt som innehåller gluten så jag försöker ta det lugnt med såna produkter.

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • Barbabok

Ja jag kanske ringer på lunchen, ksa ändå hem och byta lite kläder.

• IdaVi

Ja, ring tycker jag. De kanske har lite goda råd och kan lugna dig lite.

Nu spontanhandlade jag 2 golvfläktar på lunchen och fick tvinga mina två kollegor att bära dom tillbaka till kontoret. Haha, smart drag va?!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • Barbabok

Lena, så ska man göra!  Hoppas det svalkar.

Jag ringde inte på lunchen, först hann jag inte och så var min mamma hemma hos oss (hon har semester) så det var liksom inte läge. Jag ska avvakta och se tror jag, det finns ju ändå inget att göra. Kanske ringer härifrån men måste hitta en avskild plats först. Hur vet man att det är MF, måste man göra VUL för att veta? Nån som vet?

• Gladhannapanna

BArb: Jobbigt med blödningar, man blir ju jätteorolig även om man vet att det är vanligt!!! Jag hade tom en blödning vid bim som gjorde att jag inte fattade att jag var gravid, blödde alltså i flera dagar men inte lika mkt som vid mens. Julia är nu 15 månader så det gick ju bra ändå! *försöker se positivt*

• Barbabok

Pyttis, ja jag försöker vara positiv, men är inte jätteledsen heller för jag har inte riktigt fattat att jag är(var?) gravid heller. Försökte ringa MVC nyss men de har såklart sommartider och jag kan inte ringa förrän imorgon 10-11. Det gör fortfarande inte ont men droppar på toa, det är mer brunrött än klarrött men ändå, jag har inga stora förhoppningar. Jag småblödde förra grav. jag med men bara pyttelite och mest brunt, detta känns som att det är mycket mer. Så segt att vänta, antingen får det vara MF eller så får det sluta blöda!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8