• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • Barbabok

stackars H, ingen gillar väl att bli stucken

Här mår jag bättre idag. Känns som att man bär på en hemlighet, eller jo det gör jag ju, men ändå

Ett tu tre, så ska vi bli fyra
  • Milla C
    Rooibos: Åh, vilken sötnosHjärta! Vi läste "Hugo får ett syskon" för Gabriel när jag väntade Lucas. Den handlar om en dag i Hugos liv som nybliven storebror och passade bra för G som inte gillade långa böcker .

juni: Men, nej ! Stackars H som måste ta om provet IGEN!

Barbabra: Hoppas att magen stabiliserar sig snart.
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Milla C

Egouppdatering angående jobb: Jag var på intervju för en tillsvidaretjänst som förskollärare i onsdags. Det känndes verkligen jättebra, och chefen sa att om allt verkligen "klickat" skulle de höra av sig reda på fredagen - trots att sista ansökningsdag var den 6/8. När jag åkt därifrån och hamnat på flygfältet (maken skulle flyga en sträckflygning och hade tagit med sig barnen ut när han förberedde) upptäckte jag att jag fått ett meddelande ifrån tjejen på Proffice som intervjuat mig tisdagen innan - med en uppmaning att läsa av min mail och återkomma. Det visade sig att hon ville skicka över mitt CV till en kontaktperson på Volvo för en eventuell tjänst. Lite lägre förkunskapskrav, men det skulle ju bli en "fot in" iaf.
    På torsdag förmiddag åkte vi iväg på "minisemester" till Furuvik, och hade väl kommit en halvtimme på väg när mobilen ringde. Det var chefen ifrån förskolan som erbjöd mig tjänsten . Jag diskuterade saken med maken och ringde tillbaka och tackade ja . Jag har precis skrivit på anställningsavtalet (lägre än vad jag ville, men högre än vad de ville ), så nu ska jag "bara" ringa St Olovsskolan och tala om att jag säger upp mig innan jag ens börjat.

Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • tidigare Rooibos

Tack Minimalla och Milla för boktipsen! De verkar lovande.

Och grattis till nya jobbet Milla! Spännande!

• Barbabok

Varför har jag fått för mig att graviditet nr 2 kommer att gå sååå långsamt? Är det för att själva graviditeten inte är spännande och att man bara är ute efter resultatet den här gången? Första gången var ju varje vecka skoj, nu bara bläää.

Ett tu tre, så ska vi bli fyra
  • IdaVi

juni: Stackars H! Skönt att det gick bra hos osteopaten. Jag biter ihop varje gång jag reser mig upp och på kvällarna vill jag bara sitta/ligga när det gör för ont. Bläk!

Milla: Vad roligt! Grattis!

Barb: Jag tycker det har gått fortare den här gången. Man har inte lika mycket tid att tänka och vips så har halva graviditeten och mer än så gått Inte är man heller lika fanatiskt faktasökande som första gången. Men det kan säkert variera en del från person till person. Fråga mig igen i oktober om det går fort eller långsamt så får vi se

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • Barbabok

Hur vanligt är det att blöda nu? MF?
    Jag var nyss på toa och fann blod motsvarande ca 2 femkronor, har svag mensvärk men inte ont
    Förra grav. fick jag iofs lite blödn. men mer brunt och det var runt då jag normalt skulle haft mens.
    Om det är MF, ska det göra jätteont då eller kan det bara ske utan större problem? Blä

Ett tu tre, nu ska vi bli fyra
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8