• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • IdaVi

Tack för att ni finns tjejer. Insåg just att jag sista veckan bara klagat här inne; klagat på mannen, klagat på värmen, klagat på vännen... Så skönt att ni finns som stöd, utan några förutfattade meningar

Imorgon börjar jag jobba igen. Men bara 2 veckor, så man ska nog överleva. Men ärligt talat ska det bli ganska skönt. Jag tycker värmen är jättejobbig nu och har svårt att hitta på grejor med Ida när jag har noll energi själv. Blir bra för maken att vara hemma och skönt för mig med AC på jobbet

Foglossningen har kommit tillbaka med råga. Gör sååå ont när jag reser mig upp efter att ha suttit/legat. Högra delen av blygdbenet är jättesvullet nu, riktigt bikinisnyggt

Ha en skön söndag tjejer!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • Piggley Wink

Lena: Men visst är det skönt att få skriva av sig lite här så att man orkar bita ihop IRL! Jag har också monsteront av foglossning Fick efter många om och men tag på ett foglossningsbälte i fredags, helt UNDERBART! Igår var vi på Falsterbo Horse Show, åkte buss dit så vi var igång 05.15 till 02.15 nästan ett dygn senare. hade ALDRIG överlevt utan bältet! Idag har vi tvättat (högtryckstvättat och skrubbat) stallet så nu är jag rätt mör. Fick faktiskt ta två alvedon när jag lagt H. Nu sitter jag i soffan med en Strawberry Daquiri, MUMS!

H juni 07, syskon november 10
  • IdaVi

juni: Ja, verkligen
    Oj, att du orkade så länge! Men vilken tur att du fick tag på ett bälte, det gör ju faktiskt lite nytta.
    Skål på dig!

Nån som vet om det finns några speciella regler för resor under graviditeten? En kompis menade att man får betala själv för förlossningen om den drar igång för tidigt när man är utomlands. Jag ska ju till Finland senare i sommar och kommer vara i vecka 28-29 då. Är det nån försäkring jag bör ta, eller har Finland samma regler som i Sverige?

Är på jobbet, iaf fysiskt, men inte psykiskt

• IdaVi

Barbara: Välkommen hit! Vad häftigt och roligt!

• Barbabok

Tack tack, ja det är coolt som bara den, från svårt- att -få-barn till ett + på första och ett + på andra försöket!

• IdaVi

Ja, det är inte alla som har sånt flyt

Usch, börjar bli trångt i magen. Hur ska detta gå? Tarmarna är helkonstiga och bullrar och har sig högt upp i magen... Bläk!

• Barbabok

Mmm jag minns som igår hur jobbigt det var runt v26, J sparkade på ett och samma ställe hela tiden så jag trodde revbenen var av! Och hicka hade hon, konstant!

• IdaVi

Det är full rulle i magen, men det gör inte ont av rörelserna. Däremot är mina tarmar helsega och jobbiga.
    Har chocken över plusset lagt sig ännu? Har du berättat för sambon?

Ska nog smita från jobbet snart och hem och sova. Maken ska snickra garage ikväll så jag måste orka ta hand om Ida.

• Barbabok

Nä jag fattar inte att det gick så fort. Jag är ju ändå 37 dessutom.
    Som jag sa till sambon (som ville vänta till hösten) var att, ja men dom sommarstänger ju, för att lyckas på snittet 7e försöket måste vi ju börja nångång Trodde aldrig att jag skulle bli direkt. Nästan snopet med tanke på att vi försökte så länge tillsammans utan att ha minsta chans (sambo steril). DI är grejen!
    Han har inte sagt så mycket än, ringde efter jag MMSade men han hade besök. Nu skulle han iväg och bada med J. Tror han är glad, bara lite chockad som jag!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8