• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • IdaVi

juni: Det är samma här. Jag orkar bara läsa ett par sidor på kvällarna så det tar en stund att läsa ut en bok. Men nu är jag klar med tonårsboken och ska ge mig på en mer vuxen variant. Dock inte så avancerat som det du läser, men det kanske skulle funka om jag får svårt att sova?!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • Piggley Wink

Lena: Det skulle nog funka kanon om du inte kan sova, eller det beror ju på om du tycker att deras produktionsfilosofi är intressant eller inte

Pyttis: Ja, visst är det gott. Min blev jättegod, hoppas ju även på den som blir klar på fredag. Den ska stå i två dygn och dra sig eftersom man inte kokar den. När svärmor gör blir den underbar iaf! Kanske ska försöka med vinbärssaft också när de blir mogna. Nästa vecka ska jag baka i vår ugn där man bakar över öppen eld. Brödkakorna blir underbart goda!

H juni 07, syskon november 10
  • IdaVi

juni: Fick en bok om träning för gravida/mammor av min mormor när jag fyllde i våras som jag bläddrade lite i nyss medan jag smällde i mig godis. Fick dåligt samvete och satte mig vid datorn igen istället
    Iofs kanske det är intressant läsning, men min hjärna är nog inte mottaglig för sånt just nu

• Piggley Wink

Lena: Fanns det några bra tips om foglossning? Igår kväll kunde jag ju knappt gå, det GÅR verkligen inte att förneka eländet längre . Ska till osteopaten nästa vecka, funderar på att försöka få igång en sjukgymnastkontakt igen också... Klart du ska ha godis! Det ena utesluter väl inte det andra?

Pyttis: Visst är det mumsigt! Bästa brödet nånsin!

H ligger framför TVn på golvet och sjunger med i Singdudeldej ur Emilfilmen. Det började just spöregna ute så vi får väl städa eller nåt idag. Det blir inget stranden iaf. Ikväll ska vi äta middag hos farmor för "mormor G" är där (farmors mamma alltså). Hon tycker det är så roligt med sina barnbarnsbarn. Trist att hon ser för dåligt för att virka längre, hon virkade jättefina filtar år H, och ett helt överkast åt oss...

• Piggley Wink

Tack Vi4: Ska faktiskt ta tag i sjukgymnasten och se om jag kan få akupunktur igen, jag fick ju det efter diskbråcket och det var super! Jag har ju tom frikort efter operationen

• Vi 5

juni, akupunktur fick jag mot min svåra foglossning och tyckte att det kapade de värsta smärttopparna, jättebra om du kan få det, bra att slippa betala också Jag tyckte också att det tog bort mkt av smärtan fram, men mitt svanskoteonda kom akupunturen inte åt på samma sätt.  

• IdaVi

juni: Usch vilket elände! Min foglossning har faktiskt blivit bättre. Men visst känns det som knivar mot blygdbenet ibland
    Jag fick hemskickat lite "gymnastikövningar" jag kan göra. Kan försöka scanna in dom och maila dom till dig när jag jobbar nästa vecka om det är ok? Annars börjar jag på vattengympa i augusti. Har inga direkta knep tyvärr. Men kör du med bälte? Hjälper ju faktiskt lite. Annars är det bara att ta det lugnt enligt experterna 

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8