30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Läser ofta här utan att ge mig till känna, tiden räcker ju inte alltid till till allt man gör och vi har köpt hus som ska totalrenoveras, har just skolat in Edvin på förskola och jag ska försöka ha slutseminarium i höst, så här är det hårdprioritering som gäller Tycker alltid att det är givande att läsa era inlägg och få följa er i vardagen.
Ela och Pyttis, jag har fått losec (omeprazol) utskrivet av läkare fast jag ammat. Och Edvin fick ju också äta det under några månader när han behandlades för reflux när han var runt 10-12 månader gammal. Det skulle nligt barnläkaren inte vara farligt även om han inte skulle ha haft reflux. Jag äter det till och från nu med och ammar Edvin lite ännu och undrar vad det är du hört om det Pyttis. Blir ju lite fundersam.
Juni stort grattis, bra jobbigt!
Ang att slåss och sparkas när man är 1,5 år (som vår Edvin är) så tänker jag också på att förutom att vara konsekvent och säga nej och ta undan barnet eller avleda det att det är jätteviktigt med positiv uppmuntran när situationen fungerar. Som "vad härligt att du ville ta på blöjan i dag" eller liknande. Tänker att uppmuntran för bra beteenden ofta lönar sig i längden. Hos oss har vi efter många blöjbyteskamper på skötbordet börjat med att Edvin får välja en sak att ta med upp på skötbordet och sjunger sedan en sång om den och det har blivit mycket bättre och trevligare för alla inblandade, även om det ju förstås inte alltid funkar