Har precis hunnit läsa ikapp efter vår hääärliga minisemester torsdag-måndag (mer om den senare), och hoppar direkt in och kommenterar lite (har väl glömt hälften jag ville kommentera, men ändå ):
Lena: Tråkig kompis som inte kan ta att ni ställer in när du har foglossning och är trött. Har en kompis som jag känt i tio år, och vi umgås när vi kan med våra familjer. Vi har en så bra relation att det tom räcker att säga "Nej, det funkar inte idag" som anledning till att ställa in. Eftersom vi båda har barn/har väntat barn så fattar man ju liksom att det kan bli så tycker jag.
cissi: Hmpf för tråkig reaktion ifrån föräldrar . Vi väntade iofs till efter NUPP med att berätta om småsyskonet, men min pappa blev så glad att han började gråta (Lång historia kort: Bilen brakade i Linköping när jag var där för NUPP. Den enda som kunde komma och hämta var pappa, eftersom han är pensionär. På vägen ner till Linköping hade han åkt förbi en massa platser med anknytning till min mamma - som dog sommaren 2007 - så han var ledsen när han kom men blev jätteglad när han fick se bilderna på "knytet"). Storasyster däremot tog emot nyheten med ett "Jaha, då får vi hoppas att det blir en tjej den här gången då!" Men det är som de andra skriver, man får försöka skaka det av sig.
Barbabra: Satt och läste och såg bara din bild - och fattade inte vem det var folk skrev till . Angående KUB/Nupp så gjorde jag det båda gångerna. Första gången vet jag inte vad vi hade gjort om siffrorna blivit dåliga, men andra gången vet jag att jag tänkte att jag nog skulle ha avslutat graviditeten om det visade sig att barnet var svårt skadat.
Barbabra och Rooibos: GRATTIS! Hoppas att ni får underbara graviditeter som resulterar i underbara bebisar (oundvikligt att de blir underbara i de här trådarna, jag vet ).
Angående syskonvagn: Jag hade inte klarat mig utan den! När Lucas var liten sov han oftast gott i sjalen vid hämtning och lämning på flörskolan (Jag klurade aldrig ut sjalandet när Gabriel var liten, med Lucas gick det hur bra som helst), men när man ska på prommenad med båda barnen, eller när man måste gå till affären på vägen hem ifrån förskolan, är en syskonvagn ovärderlig. Jag tyckte faktiskt inte att vår syskonvagn var så otymplig - även om den naturligtvis är mer svårmanövrerad än en enkelvagn, speciellt med liggvagnsdelen på.