• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • tidigare Rooibos

MillaC och juni07: Tack! Kul att vara bland "kändisar" igen.  

Sara75: Möjligen om vi hann vara i samma "försöker"-tråd en stund då? Jag tycker jag känner igen ditt nick. Jag tillbringade ett drygt år i försökertråden första rundan.

• tidigare Rooibos

Måste bara få dela med mig av en söt barnhistoria: Jag och sonen (1 år, 10 månader) satt på trappan och pratade när han började kramas och klättra runt på mig. Han råkade sätta ett par ostrategiskt placerade fötter rakt på min ömma livmoder!  *ouch* Så jag lyfte ner honom bredvid mig och sa något i stil med att "Ajaj, det där gjorde ont på mamma. Mamma har en liten bebis i magen." Han tittade konfunderat på mig och sedan min mage om vartannat. Så lutar han sig fram och tittar länge ner i min navel (!!) och brister ut i ett "tinne, tinne bebis?" (Liten, liten, bebis?) 

Vet inte hur mycket han förstod egentligen men han var så himla söt! Strax innan hade han dessutom pekat på mitt bikiniklädda skrev och konstaterat: "Mamma ninnen sopp!" Nej gubben. Helt rätt. Mamma har ingen snopp.

• Barbabok
    tidigare Rooibos skrev 2010-07-14 08:54:31 följande:
    Måste bara få dela med mig av en söt barnhistoria: Jag och sonen (1 år, 10 månader) satt på trappan och pratade när han började kramas och klättra runt på mig. Han råkade sätta ett par ostrategiskt placerade fötter rakt på min ömma livmoder!  *ouch* Så jag lyfte ner honom bredvid mig och sa något i stil med att "Ajaj, det där gjorde ont på mamma. Mamma har en liten bebis i magen." Han tittade konfunderat på mig och sedan min mage om vartannat. Så lutar han sig fram och tittar länge ner i min navel (!!) och brister ut i ett "tinne, tinne bebis?" (Liten, liten, bebis?) 

Vet inte hur mycket han förstod egentligen men han var så himla söt! Strax innan hade han dessutom pekat på mitt bikiniklädda skrev och konstaterat: "Mamma ninnen sopp!" Nej gubben. Helt rätt. Mamma har ingen snopp.
    Men naw vad sött
  • IdaVi

Tjohoo vad ni skriver flitiga människor!

Idag är jag en zombie. Kommer i säng för sent och har en make som är mer kvällspigg än mig som lyckades väcka mig 2 ggr efter jag lyckats somna igår. Sen blir man ju så irriterad så man inte kan somna om! Grrr!

Sara: Har tyvärr inte pratat så mycker mer med mannen. Men han har, tills igår, inte druckit en droppe. Igår blev det lite vin till grillningen. Men som sagt, det har hänt förut att han tagit det lugnt en period och sen drar det igång igen så fort det blir fest eller bjuds på sprit.

Rooibos: Åh, vad gulligt!! Jaa, man undrar ju hur mycket de eg. förstår. Ida brukar klappa och pussa på min mage (som iofs är ganska stor). Men om hon förstår att det verkligen är en bebis där inne är jag tveksam till. Har köpt en "Vi ska få en baby-bok" (minns inte namnet) som vi läser för henne ibland. Kanske hjälper lite på traven.

Barbabra: Bläk för träääälig mage! Förhoppningsvis jämnar det ut sig när tarmarna börjar sega ihop pga graviditeten?!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • Barbabok

Igår slog min mage bakut tror jag. Får väl skylla mig själv som åt broccolipaj med äggstanning Först stannade den helt, sen svällde den som i 7e månaden, och ont gjorde det. Sicken lättnad att få lägga sig sen och upptäcka att jag iaf. hade turen att ha pyspunka (fisig), den liksom sjönk ihop som en misslyckad sufflé

• tidigare Rooibos

Barbabra: *fnissar åt pyspunkan* Vilken bild du målar upp! Hoppas magen mår bättre idag!

Lena: det låter som en bra bok! Om du har tid och ork skulle jag väldigt gärna vilja veta vad den heter... Glad Kan vara bra att ha här framöver för ytterligare förklaring.

• IdaVi

Barbabra: Pyspunka

Rooibos: Ska kolla upp vad den heter ikväll. Minnet är ju jättebra, men ganska kort!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • Minimalla

Ang böcker så kan jag verkligen rekommendera "Uno i mammas mage" för de lite mindre barnen. Vi läste den massor när Lilly låg i min mage och Stella älskade den. "Skynda till BB!" brukade hon ropa när vi läste den. . Visserligen är det inte någon "syskon-bok" men den visar på ett fint sätt hur bebisen har det inne i magen.

***Stella 060224 *** Lilly f/d 090908 *** Lillebror BF 100813 ***
  • Piggley Wink

Barba: Skönt att sufflén var misslyckad Hoppas du mår bättre idag!

Idag ringde de från vc, apparaten har gått sönder så vi måste ta om Hs blodprov för TREDJE gången . INTE så poppis tror jag, har inte sagt nåt till H än...
    Själv har jag varit hos osteopaten, han var imponerad över hur bra diskbråcket läkt efter operationen. Han behandlade fpglossningen så jag hoppas att det kan bli lite bättre... Precis när jag parkerade hos honom så ringde min favvo-sjukgymnast, hon skulle på semester två veckor nu men jag får tid hos henne när hon kommer tillbaka. Jag ska till hennes kollega imorgon för lite träningstips. vill ju inte gå till den jag blev tilldelad sist, han var så menlös... Osteopaten har fortbildning för sjukgymnasterna här var nöjd med mitt val, han tyckte absolut att hon är duktig och att jag måste ha den bästa (och att det var just hon) eftersom jag har en del strul...

H juni 07, syskon november 10
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8