aigee skrev 2010-07-18 14:32:35 följande:
milla: vad säger tösens läkare om smittan. får hon antibiotika?? Jag hade ju inte åkt dit om jag varit mamma men men. svårt att råda. är pappa rädd för smitta säger han väl till??
Läkaren har ännu inte varit inblandad, eftersom W´s pappa "trodde det var ketchupallergi". Men mamman tvättar blåsorna med alsolsprit (auch!), och om de inte börjat gå bort tills på måndag kommer hon få antibiotika vad jag förstått.
Tyvärr är min pappa en av världens sista "toffelhjältar", och skulle nog inte komma sig för att säga något om min storasyster ringde och sa att de tänkte komma. Men man kan ju hoppas och tro att storasyster tänker efter mer än en gång när det gäller att ta smittan med sig till en nyopererad. Dessutom verkar det som att pappa inte kan ta tillbaka sin hund ifrån storasyster på någon vecka till - eftersom han har ont i operationssåren av att vara uppe och gå korta sträckor, och hans tax vare sig nöjer sig med korta prommenader eller att gå "fot" - så då kanske de inte KAn komma i vilket fall som helst.