• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • Ela

Sara - Tack och tillbaka! Nej, alltså jag har inte känt något alls som jag säkert kan säga är bebisen så sedan KUB-UL har jag inget "bevis" på att allt står rätt till där inne. Jag vet att det inte finns "krav" på att känna något i vecka 19 och det gjorde jag inte med T heller. Med R tror jag dock att jag kände tidigare (minns inte just nu pinsamt nog) och har väl tagit för givet på något sätt att jag ska känna tidigt även denna gång även om jag vet att det har med moderkakans placering och mycket annat att göra...

Två är dubbelt så bra
  • Billabong

Men du! Tänk då på mig som inte kände ngt före RUL - trots att jag hade TVÅ bebisar i magen! Försök att inte grubbla och älta och oroa dig. Men jag VET att det är känslor som är svåra att lägga åt sidan när de börjat pocka där i skallen...

• Billabong

Hm. blev lite rörigt där med känslor som pockar i skallen... Känslor bruakr väl vanligtvis höra hemma i hjärtat. Men du fattar nog; känslor som leder till tankar som slår sig ner i skallen och ligger där och stör och knackar på med enträget upprepat uppdykande.

• Ela
    Billabong skrev 2010-07-16 23:27:21 följande:

Hm. blev lite rörigt där med känslor som pockar i skallen... Känslor bruakr väl vanligtvis höra hemma i hjärtat. Men du fattar nog; känslor som leder till tankar som slår sig ner i skallen och ligger där och stör och knackar på med enträget upprepat uppdykande.

Äh, mina känslor är nog lite överallt faktiskt. Hjärtat, magen och nog fasiken härjar de runt i skallen och bråkar med alla rationella tankar som jag brukar ha. Tack för upplysningen att du inte kände av dina TVÅ tvåor. Då ÄR det ju faktiskt inte konstigt att jag inte känner av min trea.

Nu är det i alla fall dags att gå och lägga sig och så kommer vi en dag närmare RUL...
    Två är dubbelt så bra
  • Gladhannapanna

Ela: Förstår din oro men tror inte att det är något du behöver oroa dig för!

Juni: Jag älskar jordgubbar, men äter jag för många får jag migrän.

Grattis till killarna!!! Föresten, har du skrivit hela din förlossningsberättelse? MInns inte att jag läst slutet nämligen!

• Minimalla

Ela: Jag kände knappt någonting innan RUL nu med trean. Jag försökte verkligen känna hela tiden, men det var nog mest önsketänkande och gaser. Men någon vecka efter RUL började lillebror ge sig mer och mer tillkänna. Jag har förresten moderkakan i framvägg (hade det med Lilly också) men tycker inte det varit sååå stor skillnad mot när jag hade den i bakvägg med Stella. Jag tror inte det är någon fara med din lilla trea, men hoppas dagarna rusar på fram till måndag. Själv ska jag på tillväxt-ul och tapp-koll då.

***Stella 060224 *** Lilly f/d 090908 *** Lillebror BF 100813 ***
  • Ela

Tack Pyttis och Minimalla! Skönt att höra att inte du heller kände din trea tidigt Minimalla. Jag hade moderkakan fram med T (när jag kände sent) och bak med R (när jag kände tidigt). Nu vet jag inte.

Två är dubbelt så bra
  • IdaVi

Sara: Grattis i efterskott till de stora grabbarna!

Ela: Det är säkert ingen fara. Med Ida kände jag inte förrän efter vecka 20, med den här kände jag tidigare trots att jag har moderkakan i framvägg också. Så jag tror det varierar en del. Kommer gå jättefint på RUL ska du se!

Och jag lovar att berätta mer när det finns något att berätta på den "privata fronten". Iaf drack maken bara 1 cider och ett glas vin igår så det var ju bra.

Idag lyckades vi tajma det första ovädret på evigheter när vi plockade jordgubbar på ett öppet fält: ösregn och åska! Haha... Men det var faktiskt skönt. Nu ska det bakas äggfria muffins inför utflykten till Kolmårdens djurpark imorgon

Ha en skön helg tjejer!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8