• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • asap

Lena, Ela och Minimalla - Grattis och tack för att ni delar med er av alla fina rapporter.
    Dessutom:
    Minimalla - VA!? Nästa vecka? Var det inte typ igår han blev till...?

• Milla C
    Lena, ELa och Mini: Grattis till fina resultat på undersökningarna.

Mini: Nästa vecka. Vad pirrigt att det inte är så lång tid kvar nu .
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • IdaVi

Tack tack. Men vad oooont det gjorde när de tog blodprovet i armvecket. Idag är det ett fint blåmärke där. Jag börjar nog bli mesig!

Ela: Vad skööönt att allt såg normaaaalt ut! Nu kan du pusta ut igen

Mini: Nästa vecka?! Va?! Det kan väl inte stämma, borde ju vara flera månader kvar enligt mina beräkningar?!
    Gud vad spännande! Och  vad skönt att den lill* är normaaaaalstor!

Och apropå förlossning så har jag också förträngt en del. Får friska upp minnet på onsdag (tror jag det är) då den där engelska serien från en förlossningsavdelning går på tv Eller också skiter jag i det och beställer en snabb och smärtfri förlossning. Så får det bli!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • IdaVi

Mini: Lillebror ska det vara, inte lill*n

• Fredrika Bremer

Mini, vad underbart att det är så snart till lillebrors ankomst, att ni slipper vänta längre och att det ser gynnsamt ut inför igångsättning!

Ela, vad härligt med lyckat ul!

Jag har fått en bebis En liten tjej. Allt har gått bra, smidig förlossning och slapp medicisk smärtlindring som jag hade hoppats. Ja, allt bra helt enkelt (utom att jag undrar lite när jag kommer att kunna sitta igen ) Förhoppningsvis får jag ihop en förlossningsberättelse så småningom...

• Ela

Men Fredrika - vilken smygare! GRATTIS! Vad härligt att det har gått bra (för jag törs nästan lova att du kommer att kunna sitta igen ganska snart ). Jag väntar med spänning på förlossningsberättelse (försökte kolla efter nr BF var i BF-tråden men du har inte skrivit upp dig din buse ).

Två är dubbelt så bra
  • cilla67

Grattis FB! Vad roligt!

Ela, skönt att allt ser bra ut! Härligt att kunna andas ut!

Håller tummarna för Minimalla nästa vecka! Vad fort det går! 

• IdaVi

FB: Grattis till lilltjejen här också! Vad skönt att allt gått bra Ser fram emot en positivt berättelse

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8