• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • Milla C

Glömde ju skriva:

Ela: Hoppas attt sammandragningarna slutat, och att du mår bättre. Biobesök låter mysigt .

Ego: Vi var hos svärföräldrarna i helgen (för inlägg om vad vi gjorde, läs 2006-tråden ), och jag frågade svärmor om de kunde komma och vara barnvakter den 8:e - eftersom det är vår bröllopsdag. Svärmor tittade i kalendern, men skrev inte upp något, och när vi skilldes sa hon "då kanske vi ses om två helger då". Så jag hoppas på att jag och maken ska kunna ge oss iväg "barnfria" ett par timmar på dagen iaf. Undrar vad man ska hitta på?

Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Piggley Wink

malin. Härligt!

Ela: Det är säkert för att du behöver umgås med svärmor som du mår sådär och får ont och sammandragningar. Gå och lägg dig en stund med en godispåse och en bra bok så du får lugn och ro! Säg till om ni såg nån bra film, vi har fått VIP biljetter till Bergakungen men har ingen aning om vad det går för filmer nu???? Maken säger att man får en egen "hångelloge! men jag vet inte vad VIP egentligen betyder

H juni 07, syskon november 10
  • Piggley Wink

Glömde berätta att jag blev påbackad av en farbror idag. När han kom ut visade det sig vara en gubbjävel som försökte övertala mig till att det inte blivit nåt märke på min bil (en buckla och några ca 80 cm långa repor ). Han trodde nog att han skulle kunna prata omkull flickebarnet

• Milla C
    juni: Vilken gubbe ! Man ska dessutom alltid skriva en anmälan om man krockat, eftersom man kan upptäcka skador i efterhand.

Ela: Ja, tala gärna om vilken film ni såg (om ni kom iväg) och om den var något att titta på. Jag antar att det blir bio om vi får komma iväg nästa helg, men är helt "off" vilka filmer som finns, och vilka som är bra.
  • Fialialej

Mini: Instämmer i lyckönskningarna till dig/er!!

Sara och malinkatarina: Härligt med gående barn!

Ela: Hur har det gått med dina sammandragningar? Hoppas du mår bättre nu!

Milla: Nåt ska ni väl kunna hitta på? Man är så ovan vid egentid så det kan va svårt att tänka i de banorna bara. Känner igen det...Hoppas att svärmor kommer i alla fall så ni får en liten utflykt.

Ego: Kan knappt gå! Det började för 2 timmar sen och är säkert en släng av foglossning. Är bara så förvånad över att det kom så plötsligt. Har inte haft det förut men känner igen det på beskrivningar härifrån. Det gör knasont i vecket under magen ungefär och går som sagt knappt att förflytta sig. Ska det komma så här pang bom?!! Jag som dessutom haft 2 barnlediga dagar för ovanlighetens skull eftersom maken tagit med E på utflykter. Jag har i och för sig inte vilat direkt utan röjt i garderober och så -men ändå i lugn och ro. Fattar inget!
    Var kan man köpa ett sånt där bälte som jag läst om här tidigare? Nån som vet?
    Det finns en babyproffs-butik inom rimligt avtånd i övrigt är det lite skralt med såna butiker och internethansling kanske tar tid?

• Milla C
    Fia: Maken gjorde "en fuling" och ringde sin pappa idag istället. Han hade inte hört något, men helt plötsligt är det bestämt att de kommer nästa söndag. Maken föreslog att de skulle komma "vid tio" och att vi "inte skulle komma hem för sent", men vi får väl se hur det blir. Jag litar rent ut sagt inte på min svärmor när det gäller att "natta" våra barn. Svärfar är en klippa, men svärmor följer inte ens givna instruktioner, så då blir det knas.

Tittade just på bioutbudet häromkring. Det verkar minst sagt magert...
  • Fialialej

Milla: Det låter bra att de kommer!! Då kanske ni får ni hitta på nåt på dagtid istället. (Med tanke på magra bioutbudet OCH svärmors svårigheter...)

Fialialej skrev 2010-07-27 19:31:05 följande:
    Det finns en babyproffs-butik inom rimligt avtånd i övrigt är det lite skralt med såna butiker och internethansling kanske tar tid?
    Menar "internethandling" naturligtvis!
  • cilla67

Fia, foglossningsbälte kan man oftast köpa på Babyland, Babyproffsen eller Barnens hus! Iväg med dig och handla ett i morgon, det kan rädda mycket!

• Piggley Wink

Fia: Det heter nåt med gula och rehab, googla på det. Här finns det att köpa på mvc för 200 eller 300 kr. Finns på nätet tror det hette typ gulare.se eller nåt. När jag fick nitt så förändrades mitt liv! Helt otroligt vad det hjälper!

• cilla67

Juni, åhå, du har kanske fått ett mer seriöst bälte än jag skaffade. Mitt hette inget särskilt men var av ett märke som hette Monica eller nåt sånt!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8