• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • Ela

Tack för er omtanke. Inga fler direkta sammandragningar men väldigt mycket magknip och oroliga tarmar. Jag tror att mathållningen här är lite mer "fett och stekt" än vad jag är van vid och jag får ju verkligen akta mig med min historia av magmunsbråck....

Vi kom iväg på bio! Inception med Leonardo Di Caprio såg vi. Riktigt bra tycker jag (men så var det också första gången på lääääänge som jag var på bio ) och det var så mysigt att gå på date med maken. Möjligen ska vi satsa på att gå ut en kväll och äta middag på tu man hand också så att vi får riktig valuta för besöket.

Fia - Det är inte ligamenten då? Just den där plötsliga värken låter lite som det men det kan ju mycket väl vara foglossning också. Hoppas att du får bukt med det!

Milla -. Hoppas att ni kommer iväg på något på söndag och att svärmor sköter sig.

Jag känner Spikelin nu sedan några dagar tillbaka. Så mysigt!

Två är dubbelt så bra
  • Fialialej

Tack för tips cissi och juni! Det får bli en tur till babyproffsen för min man idag. Just denna vecka är nämligen kommunens båda barnmorskor lediga så där kan man inte få nån hjälp.
    Försäljningen via hemsidan du tipsade om juni, har också stängt under denna vecka. Så kan det va!
    Kan dock gå utan kryckor idag. Skönt! Ska nog ta det lugnt idag.

Hoppas att ni alla har en skön sommardag!! Man får passa på att njuta för imorrn blir det heldagsregn här. Tjoho...

• Fialialej

Ela: Ja jag trodde först också att det kunde va ligamenten. Har ibland tidigare fått sån där plötslig skärande smärta när jag vänt mig i sängen och vridit+belastat konstigt. Även när jag försöker ta mig upp från Elins madrass som ligger på golvet utan ben. Men då har det gått över efter en liten stund. Svårt att veta...

• malinkat

Juni, bra att du stod på dig, såna gubbar ska man inte ta skit från!

Ela, hoppas magen lugnar sig lite, så du också kan bli lugn!

Bio....ååååhhhhh! Skulle så gärna vilja gå ut och äta eller göra något med T, men så ska vi skaffa en barnvakt som ska lära känna barnen (och som ska ha betalt..;) och så blir det lättare att bara köpa hem något gott. Men vår tid kommer

Mini - Hur går det?? Är det snart dags? Så spännande, tyckte du nyss blev gravid!

Jag har huvudet fullt av tyska termer jag inte ens förstår, varit på banken och öppnat konto och pratat med en revisor i telefon, för jag fattar ju noll och nix av allt jag måste företa mig för att komma igång som egen. Men när de byråkratiska  hindren är avklarade, då kan jag ju börja! Håller på att filar på en hemsida (men webhosten tillät oss inte ladda upp bilder, så vi kanske måste byta, eeeehhh??) och har beställt visitkort. Nu jäklar! 

• IdaVi

cissi: Jag fick också för mig att det kan vara ligamenten som spökar. Men det kanske är en kombo?
    I vilket fall som helst så har jag ett sånt bälte som juni tipsar om och de funkar faktiskt riktigt bra (iaf när man väl kommer ihåg att använda dom )

Ela: Skönt att ni kom iväg på bio och fick lite egen tid!

Hinner tyvärr inte kommentera mer insåg jag just när jag såg vad klockan var! Mamsen fyller 65 år idag och syrrorna och jag ska stå för maten. Kl. 16 ska vi vara borta och jag har inte ens duschat eller förberett något ännu. Bah!!

Ha det bra så länge!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • Piggley Wink

Fia: Fick den här länken av Vi4, tyckte den var superbra och mer utförlig än de flesta jag sett: http://www.netdoktor.se/graviditet/?_PageId=557

Härligt med Bio, Ela! Vi bara måste ta oss iväg snart!

malin: Vad spännande att komma igång, om du inte kan ladda upp bilder kansek det är dags att skaffa en annan

Lena: jag använder mitt bälte varje dag. Jag dööör om jag mäåste gå utan. Hittade det inte i väskan kvällen innan vi skulle till Astrid Lindgrens Värld, var så uppgiven att tårarna bara sprrutade Som tur är hade maken pillat ner det i en annan väska än den jag lagt det på . Inte för att han kom ihåg det men när ajg skulle ladda mobilen så hittade jag det

H juni 07, syskon november 10
  • Fialialej

juni: Vilken bra artikel! Bra råd att tänka på. Tack för det!
    Har nu ett bälte. Hoppas det kan hjälpa framöver.

malinkatarina: Kul att va på gång med eget företag! Hoppas du hittar en bättre webhost bara!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8