• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • M73

jag har lite svårt att förstå varför sand är godare än havregrynsgröt? Undra om man skall svara ärligt på BVC nästa gång. "jodå, hon äter SÅ duktigt så - om det är sand, papper, gräs eller hö det gäller" billig i drift iaf? *s*

• Bubbis10

Hej :)

Hoppar in här då jag väntar nr 2, å är 30+ haha
    har en dotter sen innan på 11 år å nu väntas lillebror i aug ,ngt vi ser mkt fram emot..å har kämpat länge för.

• aigee

Mini: grattis till charlie!! Wohooo en bebis!!!

Pregga: välkommen hit!!

• Bubbis10
    aigee skrev 2010-08-01 18:02:47 följande:
    Mini: grattis till charlie!! Wohooo en bebis!!!

Pregga: välkommen hit!!
    Tack så jättemkt :)
  • Milla C
    Pregga: Välkommen hit !
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Bubbis10
    Milla C skrev 2010-08-01 18:35:36 följande:
    Pregga: Välkommen hit !
    hihi tack {#emotions_dlg.flower} Glad
  • Bubbis10

Om ni har lust så får ni gärna berätta ngt om er själva, förstår att ni hängt ihop ett tag...
    som sagt, själv är jag en stolt mamma till min dotter på 11 år, å nu väntar vi på hennes lillebror som e så efterlängtad.Jag är själv 32 år...bor i göteborg :) hm...ja lite så..haha

• Minimalla

Tack för alla gratulationer! Hjärta Det känns som vi börjar landa lite i tillvaron med liten bebis, det var ju ett tag sen sist. Jag tycker man är så mycket säkrare nu, även om det så klart finns massor oro hela tiden. Men man hetsar inte upp sig över minsta lilla. Stella är världens stoltaste storasyster så klart och tar varje chans till att mysa i soffan med lillebror. Men ibland smyger sig svartsjukan fram. Hon har ju varit själv med oss så länge och det är svårt för henne att dela med sig av uppmärksamheten. Jag antar att det blir lättare för henne när hon fått lite tid att anpassa sig och det är säkert bara nyttigt också, dessutom kommer hon ju få så mycket tillbaks i form av kärlek från en liten bror. Men oj vad det gör ont i mammahjärtat när hon ledsamt mumlar att vi inte älskar henne, bara lillebror. Gråter

*** Stella 060224 *** Lilly f/d 090908 *** Charlie 100727 ***
  • aigee

Pregga: jag är snart 33, bor i Alingsås och har en dotter som snart blir två och en bebis på g i oktober.

mini: undrar hur det blir här när syskonet kommer. Mammahjärtat får väl ta stunder ,med storasyster och prata lite one on one! Vet inte heller hur man gör...

• Milla C
    Mini: Visst är det härligt med stolta storesyskon. Här var ju G så "kär" i sin lillebror att ingen utomstående ens fick titta på honom i början .Förstår att det hugger i mammahjärtat när Stella säger att ni bara älskar lillebror. Här måste jag säga att min och Gabriels relation faktiskt på det hela taget blivit bättre sedan Lucas kom. Jag försöker alltid ta en stund varje dag och mysa/gosa/busa med bara honom - och det har gett resultat. Hur tror du Stella reagerar om ni förklarar att ni naturligtvis älskar henne, men att lillebror behöver ganska mycket tid så här i början?

Pregga: Jag är en 35+-are som ursprungligen kommer ifrån Stockholmsområdet, men numera bor i Arboga med man och två underbara (busiga/gosiga/klättriga...) söner. Är både fritidspedagog och högskoleingenjör, men ska börja jobba som förskollärare om ett par veckor . Så, det var jag det

Ego: Vi har sålt syskonvagnen idag. Hoppas att de nya ägarna blir nöjda med den, men det lär vi nog få reda på i tråden så småningom, eller hur Fia ?
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8