• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • Resande

Smygläser lite i förhoppning om att få flytta in någon gång.. Tänkte bara säga till er med foglossning att VILA när det går (Svårt med syskon) och ändra position ofta. För mig hjälpte det att sitta på pilatesboll så om du Tilda berättat att du är gravid så kan ju det vara ett alternativ. Känns kanske lite fånigt så där i början men det var gudomligt skönt för fogarna om man jämförde med vanliga stolar. Vissa nätter sov jag med bälte, men jag hade en sån där superbred variant, vet inte om de säljer samma här? Pilatesbollen var kanon också när man hängde över den och avlastade ryggen på det sättet. Sista månaden kunde jag inte sitta i soffor eller stolar så det var lite skönt att bara ligga på "mage" över bollen (det var väl brösten som hängde över men man avlastade ländryggen i alla fall). Hoppas fogarna håller sig någorlunda för er. Kram!

Ciss- håller tummarna för idag!

Smiter ut igen...

• Milla C
    cissi: Håller tummarna!
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Piggley Wink

Tilda: Redan i v 12 , jag klarade mig ju iaf till 16-17 innan det smällde till! Usch och fy för foglossningar. Har försökt ringa sjukgymnasten idag men de har stängt för alla utom akuta patienter från vårdcentralen så jag funderar på om jag ska ta och bli en sån. Jag har ju ändå frikort så dt kostar inget med ett extra läkarbesök för att få tag på sjukgymnasten. Förut har hon haft telefonsvarare på men nu gick den itne på??? Ska prova igen senare, annars får det bli ett läkarbesök, vad läkaren nu sk kunna göra ????

Fiji: Jag hra ju faktiskt en pilatesboll, ska testa att sitta på den istället! Bästa är ju att ligga på rygg i sängen eller möjligtvis i soffan, på sidan för att kunna kolla TV nån timme.

Har legat på solsängen så H har kunnat leka ute en stund på fm, nu blir det lunch sen bad i uppblåsbara poolen! Allt för att mamman ska få vila medan H har roligt

cissi: Håller såklart tummarna för superresultat!

H juni 07, syskon november 10
  • Tilda08

Cissi: Hoppas verkligen att det gick bra! *kram* Jag tog blodprov idag och har mitt UL på måndag.

Milla: Hahaha! Typiskt graviditetssymptom. Jag säger till min man "Jag VET att det är för att jag är gravid, men det hjälper inte. Jag är på pissdåligt humör ändå!"  Kul att det händer nya saker, jag tycker att det gör det hela tiden. Ska man fortsätta känna så tills de blir tonåringar?

Fiji: Pilatesboll? Jag som knappt klarar att hålla balansen när jag går på en rak väg. Ska dock ha det i bakhuvudet om det blir värre. Ja, inte själva bollen då men rådet...

Juni: Det började i vecka 8, så ja... tidigt är det...

• cilla67

Tack för tumhållning!

Som jag nyss skrev i 1-3-tråden, så fick jag en "slutsiffra" på 700 nånting - jag tyckte det lät lite, men har ingen koll på vad man brukar ha. Barnmorskan menade att det var bra siffror, men jag tycker ändå det känns lite lite. Oftast när man hör om KUB-siffror verkar folk ha fått per trisomi, och då blir ju siffrorna betydligt högre. Är det nån här som har koll?

• Tilda08

Cissi: La precis in en länk till dig i 1-3. Där står det bra.

• Bubbis10
    M73 skrev 2010-08-03 11:38:23 följande:
    Pregga; välkommen!
    tack så mkt {#emotions_dlg.flower}
    Piggley Wink skrev 2010-08-03 11:38:45 följande:
    Är i v 24 eller 25 nu och sjukgymnasten sa att det brukar bli bättre i v 36 när barnet fixerat sig... Lite för länge kvar för min smak!
    Oj, ja då förstår jag att det känns lite tungt, jag som var helt bomb säker på att min lille prins skulle komma tidigare tror nu banne mig att jag kommer gå över....haha
    Milla C skrev 2010-08-03 13:16:00 följande:
    Pregga: Hormonmonster som gravid? Jajjamensan Fast jag visste iaf om att jag hade humörsvängningar. Min kära tvillingsyster fällde den smått klassiska kommentaren "Bara så ni vet det så har inte jag humörsvängningar, för det säger NN (Hennes man)!" när hon hade haft en urladdning på blivande mormor, mig - ja, hela familjen faktiskt - och teatraliskt svepte ut genom ytterdörren hos mina föräldrar för att åka hem .
    hahahaha fick mig ett gott skratt, får känslan av att hennes man inte vågar säja ngt annat...*asg* läste just i en tråd här inne hur blivande pappor tänker, att jag inte dog av skratt...det stod bla-mata gravidmonstret,säj ja till allt å håll med även om det tar emot,köp hjälm osv....va skönt å höra att man inte e ensam..hahahaha
    det lät väldigt dramatiskt med din syster å ngt som lika gärna kunde ha varit jag just nu, hahaha
  • Minimalla

Tack än en gång för alla gratulationer!!

malinkatarina: Precis som du skriver så har nog Stella hela tiden burit på tvivel om att få behålla lillebror. Hon har ju varit ledsen några gånger under graviditeten och sagt att hon trott att även den här bebisen ska dö. När hon hälsade på oss på BB var det första hon sa "är det bra med lillebror?" och sen berättade hon för en av barnmorskorna vemodigt och stolt på en och samma gång att "den här bebisen får vi behålla". Hjärtskärande. Det har vänt lite här hemma nu. Jag antar att vi alla börjar slappna av lite mer, kanske hjälper det att lillebror inte gör mycket annat än sover i sin säng . Imorse höll hon honom och kramade honom och sa "jag älskar dig lillebror".

Jag är riktigt urusel på att läsa och kommentera just nu, jag försöker hänga med i vad ni har för er och vill skicka många kramar till alla som behöver det... särskilt de som har ont och gråter. Kram!

*** Stella 060224 *** Lilly f/d 090908 *** Charlie 100727 ***
  • Bubbis10
    Minimalla skrev 2010-08-03 20:44:12 följande:
    Tack än en gång för alla gratulationer!!

malinkatarina: Precis som du skriver så har nog Stella hela tiden burit på tvivel om att få behålla lillebror. Hon har ju varit ledsen några gånger under graviditeten och sagt att hon trott att även den här bebisen ska dö. När hon hälsade på oss på BB var det första hon sa "är det bra med lillebror?" och sen berättade hon för en av barnmorskorna vemodigt och stolt på en och samma gång att "den här bebisen får vi behålla". Hjärtskärande. Det har vänt lite här hemma nu. Jag antar att vi alla börjar slappna av lite mer, kanske hjälper det att lillebror inte gör mycket annat än sover i sin säng . Imorse höll hon honom och kramade honom och sa "jag älskar dig lillebror".

Jag är riktigt urusel på att läsa och kommentera just nu, jag försöker hänga med i vad ni har för er och vill skicka många kramar till alla som behöver det... särskilt de som har ont och gråter. Kram!
    Vet inte riktigt din historia men det jag läste här.....fick mig å tänka på min egen situation. förlorade en liten i ett x jan09, å blev liggandes som en grönsak i månader...mådde riktigt skit, vi har kämpat så länge.
    Nu blev jag gravid igen å oron har varit ofantlig, å det var nog först nu som jag insåg hur mkt det tog på min dotter som sa -mamma, jag tror att Dominic såg vad ledsna vi blev sist å sa till gud, jag måste tillbax till min mamma å syster..å gud lyssnade mamma så nu får vi behålla han...jag är idag i v 38, 39 på tors..å det är först nu som min dotter börjar inse att hon ska faktiskt bli storasyster. Hon tar ett stadigt tag om magen å säjer-åhhhh jag älskar dig!!! kom ut nu, hahaha å det är godmorgon å godnatt varje dag till lillebror i magen..:)
    När jag läser vad din dotter sagt på Bb så e det svårt å hålla tårar tillbax, hua....
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8