Tilda08 skrev 2010-08-06 13:59:25 följande:
Pregga: De flesta av tecknen verkar kunna komma flera veckor innan det faktiskt är dags. Det enda som jag kan minnas är ett säkert tecken är om vattnet går, då brukar det komma igång ganska snart och gör det inte det blir man igångsatt. Tänk för drygt två år sen hade jag stenkoll på allt sånt här, det verkar vara glömt det mesta nu.
ok, ja jag var just ute å handlade å kände att jag blev alldeles våt...sprang in på närmsta toa å det tros skydd jag hade på mig var genomvått å rosa,,,men inget mer efter det, kom just hem...haha ja man har ju glömmt så mkt..å som sagt vattnet gick ju med dottern å då visste man säkert...
Piggley Wink skrev 2010-08-06 16:06:08 följande:
Pregga: Mitt vatten gick inte alls, så de tog hål på hinnorna och H åkte ut i vattenrutschbana
. Slemproppen gick tre dygn innan hon kom. Svårt att veta när det verkligen är dags om inte vattnet går. Om vattnet går vill de ju ändå ha in en på koll...
ok, haha men hur vet man säkert att det e slemmis då? jag har ju misstänkt att min gått i omgångar nu..med start för 2 v sedan...jo går vattnet så åker jag in direkt, så det e ju det man hoppas på nu...mår dock lite illa för första gng under graviditeten nu...