• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Del 1-5 hette "30+ som väntar andra barnet" och så här stod det då i trådstarten:
    "En del av oss träffades redan 2005 i tråden för 30+are som planerar första barnet, sedan blev vi gravida, sedan diskuterade vi spädbarnkolik och dagisinskolning och minsann:

Nu är det dags för uppföljaren!

Syskonet! Nummer 2!! The sequel!!!

Här hänger vi som träffats i de gamla 30+trådarna och som nu väntar andra barnet!!"

Det har dock visat sig att trådens invånare har en större spännvidd än så och eftersom vi vill fortsätta att stötta varandra under syskonresan är tråden numera omdöpt till "30+ som väntar/har fått syskon". Nykomlingar är givetvis också varmt välkomna!

Här är länken till vår BF-lista :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m51493214.html

De som planerar syskon hänger här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50758009.html
    De vars ettor är 1-3-år brukar hänga här  :
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m50814582.html

De vars ettor är under året brukar hänga här :
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m50570540.html

De som fick sina ettor under 2006 brukar hänga här :
    Två är dubbelt så bra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-22 12:57
    Ny 1-3 års-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-269/m55601486.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-16 20:47
    Det finns en tråd för våra vänner som kämpat i mer än ett år för syskon:

www.familjeliv.se/Forum-7-34/m58761781.html
  • Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8
  • Piggley Wink

Mini: Skönt att ni börjar slappna av, hela familjen. Stella måste ju också ha haft det jättejobbigt! Kram på er och skönt att hon "älskar lillebror" Kyss

Var hos läkaren idag och har fått teltid till sjukgymnasten imorgon, fick citodon til de värsta dagarna av läkaren. Nu känns livet lite hoppfullare...

Tilda: Hoppas det finns hjälp för dig med! Har du provat akupunktur hos sjukgymnasten? DÄr är det ju inte lika dyrt som privat. Det funkade kanon som smärtlindring efter mitt diskbråck iaf!

H juni 07, syskon november 10
  • aigee

juni: tycker det blir värst de dagar jag suttit hårt på stolar eller kanske i trappan eller på stenmuren etc. Mina fogar gillar verkligen inte trappor och för stora kliv. Jag försöker stå rakt med jämn vikt, ta korta steg. ha bältet på när jag vet att jag ska gå lån gt. Men jag förstår att det är jobbigare för dig som har fler andra ryggproblem sedan innan. FOglossningar försvinner ju i alla fall ett tag efter förlossningen. (mina häll i sig sist fr v 10 till nån månad efter N kommit) Hoppas att tel tiden med den braiga sjukgymnasten ger något bra!!

mini: skönt att hon är lite mer förtjust i lillebror nu, det kanske tar ett tag för storasyskonet att vänja sig!!

• Fialialej

juni: Åh vad trist att du har så ont igen! Hoppas du får vila okej i några dar.

Milla: Kom just på... Fick ni köpa ny tvättmaskin efter att ni tvättade sitsarna till vagnen ni sålde? Blev en  dyr affär för er i så fall

Cissi: Vi fick en siffra på DS på 1:400-nånting. Dubbelt så bra som jag "borde" ha om man tänker på min ålder. (36) Men det är ofta man hör folk som har siffror som säger en på flera tusen. Så att så värst dåliga siffror var det nog inte ni fick.

Mini: Gråter lite när jag läser Stellas fina kommentarer om lillebror. Det blir alldeles säkert bra för dem båda detta! Sen är det klart att man alltid har perioder när man är sotis på varann. Minns från när jag själv var liten...

• bluegrass

Hej! Jag hoppar in här om jag får. Har hängt i planera- tråden ngra månader. V 5+ 5 idag, Bf 31/3. Har en Hedvig född 080430. Känns otroligt roligt med syskon. Varken jag eller min man vågar dock riktigt glädjas ordentligt då det är så tidigt.

Har inte hunnit läsa igenom nästan ngt än men förstår att mini precis fått en son. Stort grattis!!!

• kaz

Mini: Ge Stella en stor kram från mig! Hon är verkligen fantastisk!

• södermalm

Kram till Stella och hela familjen Mini! Vilken liten tjej! Vad mycket tankar som måste susa och har susat runt hos henne det senaste året.

Ela - apropå våra kommentarer igår. L slog rekord och sov som en stock i egen säng utan ett pip från 19.15 till 00.30. Men då vaknade han och fick komma över, men...........kunde inte somna om och vred sig och småpratade i 1 1/2 timme - suck...vilket bryt man får! Jag hade lagt mig tidigt och var desperat efter sömn, men fast mannen försökte ta L funkade det inte. Vet han att jag är hemma, duger INTE pappa.

• Piggley Wink

cissi: Vi fick 1:8000 nånting och 1:20000, och jag är 35 (hade fyllt tre veckor innan jag blev gravid). Har inte så mycket koll, tyckte det var svårt att hitta officiell info, det mesta jag läste var i olika trådar här på FL.

bluegrass: Välkommen hit också!

söder: Sunkigt att inte få sova Man blir ju helt galen. H har ju peppar peppar sovit rätt bra hela tiden, men de nätter som strulat blir man ju som ett ras efter.

Tack för alla glada tillrop och omtankar om foglossning, idag ska sjukgymnasten ringa så jag hoppas få bra hjälp snart!

• Minimalla

juni: Hoppas sjukgymnasten kan hjälpa dig. Jag tyckte det var väldigt skönt med vattengymnastik, är det något som de erbjuder hos dig? Min räddning var nog att foglossningen kom och gick, så det blev aldrig så där riktigt överjävligt eftersom jag fick små pauser. Hoppas verkligen det vänder för dig snart så du slipper dras med värken resten av tiden.

*** Stella 060224 *** Lilly f/d 090908 *** Charlie 100727 ***
  • Piggley Wink

Mini: Det finns ingen speciell vattengymnastik för gravida, ska se om jag kan gå på nån annan eller träna våtväst när de öppnar igen efter sommaren. Jag är så extremt trött på att inte kunna gå, springa, cykla eller simma. Konditionen är ju urkass. Förut jobbade jag ju fysiskt och red minst två hästar om dagen, nu orkar jag inget . Hoppas det snart kommer en vågdal

• Serendipity
    cilla67 skrev 2010-08-03 17:08:36 följande:
    Tack för tumhållning!

Som jag nyss skrev i 1-3-tråden, så fick jag en "slutsiffra" på 700 nånting - jag tyckte det lät lite, men har ingen koll på vad man brukar ha. Barnmorskan menade att det var bra siffror, men jag tycker ändå det känns lite lite. Oftast när man hör om KUB-siffror verkar folk ha fått per trisomi, och då blir ju siffrorna betydligt högre. Är det nån här som har koll?
    Jag fick 1:632 eller vad det nu var... Känner ingen (IRL då) som fått under 1:5000 så för mig kändes det urdåligt. Men bättre än siffrorna jag normalt skulle haft för åldern.
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8